Forfatter |
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har et lille problem som jeg håber jeg kan få lidt hjælp til. Der er en løs forbindelse i mine Shure e2c. De skratter når jeg bevæger stikket og er dermed helt uduelige, med mindre jeg sidder helt stille med min afspiller foran mig. De har nogle år på bagen og egentlig skal jeg have nogle nye til sommer, hvor jeg skal være væk fra mit anlæg i nogle måneder, men kan de fikses? Og i såfald; hvad koster det? Det er jo ikke verdens dyreste earbuds, så den helt store operation kan nok ikke betale sig, men lige nu har jeg desværre ikke penge til at investere i de nye earphones som jeg går og drømmer om  Det skal lige siges at jeg aldrig har prøvet at lodde før, men jeg har mod på lidt af hvert
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er den løse forbingelse henne? Skratter det kun når du rører ved stikket? Hvis det kun er ved stikket, er det en let operation, klip stikket af, lod et nyt på, det koster kun prisen på et nyt stik
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det hurtige svar, Techtrino!
Ja, det er kun nede ved stikket.
Men er det nemt nok at lodde? Er det bare én stor kobbertråd der er indeni?
Mht. stikket, er der så nogle specielle jeg skal gå efter eller er det fint nok hvis bare det er guldbelagt?
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inde i kablet er der 3 ledere, en til højre, en til ventstre og en fælles nul.
Mht stik, jamen der findes mange på markedet, og nogen gode er eks. Canare, men de er lidt dyre og svære at få fat på. Men altså jeg tror ikke du kan gøre forskel på stikket bare det er nogenlunde kvali. Mht lodning kan det godt være svært, og du skal have en fin spids til dit loddejern. Men hvor bor du henne ad? Det kan være jeg kan hjælpe
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok en smule mere indviklet end hvad jeg formår at lodde..
Jeg bor i Arden, syd for Aalborg, men jeg kommer tit derind, så det kunne være helt super hvis du kunne hjælpe?
Når du siger nogenlunde kvali, mener du så sådan et stik her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2210&ML=439
eller sådan et her:
http://www.av-connection.dk/?PGr=2211&ML=439
Hvis det første er nogenlunde, tager jeg det, da jeg til sommer alligevel har planer om at anskaffe mig et sæt pk1'ere eller pk2, hvorefter mine Shure bare bliver et par ekstra.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage det billige stik, tror ikke det kan betale sig at tage et supra stik, som sikkert heller ikke er så godt når det kommer til stykket. Men altså hvis du ikke kan lodde det selv, så kan jeg nok hjælpe, har da loddet en del stik, med normalt et okay resultat. Men ellers det er skam ganske let, så du kan jo evt selv prøve og hvis det ik går, så er jeg backup  Du skal bare have et loddejern med en okay lille spids, noget okay loddetin og et multimeter og lidt loddesug.
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, tak for hjælpen! Hvis det ikke går, kan det være at du får en pm.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepper, du skriver bare  Og lige et fif, klip kablet over 1-2 cm fra stikket, så du med multimeteret kan måle på stikket og de ledninger der stikker ud fra resten, hvad der er nul osv, så når du skal lode det, ved du hvad der er nul osv. Btw var det på begge kanaler der var noget galt ved stikket?
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, det er kun i venstre side. Gør det nogen forskel?
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nja burde det ikke, for hvis det er nede ved stikket, kan det kun være en løs forbindelse
|
Til top |
|
|