Så nu har jeg fået programmeret det meste ind i min nye fjernbetjening, og jeg må da godt nok lige sige føj da hvor er den lækker, så kan Phillips godt lægge deres Pronto serie i skuffen, NevoQ50 er da bare så meget mere, kvalitets følelsen er da lige en tand over, ok skal nok lige indrømme at jeg kun kender Pronto RU890 og RU960, men i forhold til dem er den bare vildt lækker, var indtil for nylig Pronto RU960 ejer, men den gik til, efter en tur på gulvet, den var jeg også meget glad for, indtil nu, for hvor virker den dog tung og uhandig med sine 260 g og buttede stil i forhold til NevoQ50’s slanke linje og en del mindre gram.
Programmeringen af Nevo og Pronto er en del forskellige og så alligevel ikke måden man programmere på forgår via et medfølgende program, hvor efter man overfører det til fjernbetjening, og hvor kan man dog lave mange smarte og vanvigtige ting, har selv lige brugt ca. 10 timer på at gøre min NevoQ50 klar til leg og der er mange ting som kan og helt sikkert også skal laves om, og har da også lavet meget om på den mens jeg har bygget den op til start, man får jo hele tiden nye ideer, så er det heldigvis nemt at gå ind og tilrette den til de nye ideer, og rette den tilbage, hvis man fortryder igen, men hvor kan det være en tidsrøver at sidde og finde på ting og afprøve ting, skal love for det kan gribe om sig :-)
Så står man og vil bruge en lille bunke penge på en universal fjernbetjening så skal man helt klart tage en NevoQ50 eller måske storebroderen S70 i overvejelserne, det kan godt være de koster, men de er sku alle pengene vær, sidder dog nu og fortryder en lille smule at jeg ikke købte S70 da den også virker via Wi-fi, så havde der jo været endnu mere at lege med uha teknik teknik teknik dejligt dejligt dejligt:-)