| Sendt: 14 Februar 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en rum hvor breden måske er 3.5- 4 meter bredt og måske 6 meter langt.
Jeg spiller på tværs af rummet det vil sige der er et vindue på den ene af de vægge der er ca 6 meter lang og et skrivebord.
Subben (cervin vega VE-28SX) såvel som fronthøjtalerne(dali concept 1) peger lydmæssigt mod væggen over for vinduet, der er ca 3.5-4 meter afstand (skal helst spille så lyden bevæger sig de ca 6 meter altså i den retning der er længst,noget med, faget fysik at gøre)
Det bevirker at når jeg går ind så er der mere bas ved indgang,døren end ved skrive bordet.
Jeg vil så forsøge at placere subben så den står (ikke i hjørnet)men ved bagvæggen ca 50 cm fra et hjørne), det er et soveværelse, så i den ande ende er det skabe, men subben kommer så til at pege mod skrivebordet ca 0.75- 1 meter mellem de to basenheder og skrivebordet,subben er ca 57 cm dyb.
Kan ikke finde ud af det med at lave en tegning som vil gøre det hele meget nemmer at forstå og jeg ved godt tricket med en sub der placers i den stol,sofa man sidder og hører musik i og så det sted hvor bassen er kraftigst er der subben skal stå, men har ikke så mange valg mulighed.
Hvordan placere jeg subben bedst ? Kører med en delfrekvens på ca 80HZ og bassen fremhævet ca 85 % eller det der svarer til ca 8.5 graders fremhævelse ud af 10 men bassen er stadig ikke tydelig nok, er væsentlig tydeligere ved døren.
Håber i kan forstå hvad der er jeg mener, selv om det hele kan lyde lidt forvirrende !
|