Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Balanceret drift - hvorfor er det bedre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop benyttet mig af muligheden for at køre min effektforstærker i balanceret drift, og det lød mere afbalanceret og i det hele taget bedre. Men jeg forstår ikke hvorfor det lyder bedre. Jeg har også observeret en gradvis forbedring siden. Er der nogle her på sitet, der kan komme med en forklaring?
Venlig hilsen
Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Din effektforstærker kan ikke realisere balanceret drift, men derimod modtage et balanceret signal via xlr-stikkene. Det kræver dobbelte kredsløbstrukturer fra input til powerstagen, det har dine ikke. Derfor konverterer dine blokke det balancerede signal lige efter input og laver det om til almindeligt single endend.

Stikkenes kvalitet og beskaffenhed har en tydelig indflydelse på lyden, så det er nok her du oplever en kvalitetsforbedring. Indstråling af støj minimeres også enormt effektivt ved at overføre signalerne fra apparat til apparat i balanceret tilstand, men det er sltså transmissionen vi taler om og ikke måden din forstærker kører på.

mvh M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

lambs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Den her kan måske hjælpe.

http://www.bluejeanscable.co.uk/articles/balanced.htm

mvh.

Peter

Jens Mortensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004
Sendt: 15 Februar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Hej M og Peter.

Mange tak for jeres svar. Jeg troede egentlig, at effektforstærkeren kunne køre balanceret drift, fordi der er en omskifter på bagsiden, som man skal stille til balanceret input, men der har jeg nok været for optimistisk.

Jeg vil glæde mig over lydforbedringen, som så formentlig primært skyldes et bedre kabel og bedre stik samt reduceret støjfølsomhed.

Venlig hilsen
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes