Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: b&w 803s, er de det hele værd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen :)

Ja, nu er det vel blevet min tur til at få nogle nye højttalere, og dog. Jeg står og skal bestille nogle helt nye 803s'ere ved Hifiklubben idag, men jeg er lidt i tvivl ang. mit kommende køb. Lad mig stille det op således;

Jeg har i forvejen lånt nogle meget gamle 801'ere (velogmærke de første 801'ere der kom for lidt over 20 år siden) af mine forældre og dem er jeg da glade for. Nåmen, de bliver altså drevet af en Denon Avr-2808(Ja, det passer..) og det klarer receiveren rigtig godt og da 801'erne er meget krævne, så tænker jeg, at så må jeg jo få meget bedre lyd ved 803s'erne, hvis man tænker på, at det er en meget nyere højttaler? Jeg får lidt kolde fødder ved at stå med 40tusser i hånden og skal bruge dem på højttalere når man egentlig har noget gammelt kreds, hvis i forstår? :)

Mine forældre har selv de lidt nyere(men stadig gamle) 801s2 sammen med Nakamichi pa7 mk.2 for&effekt og det lyder himmelsk.. det er nok noget af det bedste jeg har hørt..! Så det er her jeg tænker, om det er værd at smide 40.000,- på de 803s'ere, når jeg faktisk kan låne de 801'ere jeg har nu, så lang tid jeg vil

Fremtids planer

Hvis det blev til noget, så er det simpelhen meningen at jeg skulle få et 5.1 surround system engang med 803s'erne som front og resten af 800 seriens vidundere sammen med et kraftværk af en eller anden art, hvor det hele bliver købt lidt efter lidt, da det er lidt af en investering  Indtil da kan jeg sagtens trives med den Denon receiver jeg har, da det lyder fint med de gamle højttalere.

Jeg synes at det er en svær situation da jeg ikke rigtig ved om jeg bliver så meget gladere ved at bruge de 40.000,- Hvad er jeres mening?

PS. forstærkeren skal I ikke tænke på da jeg sikkert kan låne et lidt ældre Nakamichi pa5 & 7 mk.1 og koble effekten på min receiver.

Til top Vis Nissehn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissehn

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hvis pengene ikke er noget problem, vil jeg sige gi' gas.

Havde det været mig, var jeg nok sprunget på det sæt 804S der er  på  dba.dk og havde enten brugt penge på center og surround kanaler eller en effekt bamse.
Held og lykke, det bliver vist en stor/svær beslutning 
Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Saa heller de Jmlab 1027'be paa ksb! Mener de staar til 23k og er alle pengen vaer'

Bare et bud!

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

testede en gang de 803er hos en ven mod mine audio note E,

der var klasser til forskel til ANs fordel...synes lige du skulle se

dig lidt om,der er mange derude.....

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres svar allesammen

Jeg har godt set de 804s'ere på DBA og jeg har også lyttet til dem kontra 803s i Hifiklubben. Jeg synes at 803s'erne spiller væsentlig bedre(og der er egentlig bare nogle større basenheder til forskel), meehn.. Der er også 20.000,- til forskel :/

De Jmlab 1027Be'er ser attraktive ud. Og så er det endda tæt på min bopæl :)

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes personligt 804S lyder meget bedre end 803S, specialt hvis man ikke har en balsal at stille dem i. Skal man have 803 skal det være model D, de kan forholdsvis tit fås brugt til 42k enten i dk eller tyskland. Diskanten er lysår bedre i D i forhold til S.

rjcr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da klart foreslå dig at booke en tid hos HifiKlubben og bede om at får lov at høre 803'erne på en Denon 2808 + evt en anden forstærker
Til top Vis rjcr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rjcr

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Jeg syntes personligt 804S lyder meget bedre end 803S, specialt hvis man ikke har en balsal at stille dem i. Skal man have 803
skal det være model D, de kan forholdsvis tit fås brugt til 42k enten i dk eller tyskland. Diskanten er lysår bedre i D i forhold til S.

Der er et sæt 803D i KBS for 40Kg
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har også set de 803D'ere   De er bare alt for langt væk

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

lexus skrev:

testede en gang de 803er hos en ven mod mine audio note E,

der var klasser til forskel til ANs fordel...synes lige du skulle se

dig lidt om,der er mange derude.....

Jeg har også Audio Note dog den mindre J. Jeg er derfor enig med lexus, men jeg tror faktisk hvis du finder de ældre B&W 801 supergode, kunne jeg forestille mig, du vil foretrækkel B&W. De nyere udgaver er langt bedre end de gamle. Især diskantgengivelsen er udviklet fra det rædselsfulde til det fremragende. Man kan altså godt høre,at B&W er en innovativ virksomhed med råd til produktudvikling. Prøv at læg vejen forbi en Hifiklub og lyt til en 803. Måske kan du låne et par hjem. Jeg kender ikke Klubbens praksis på området.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

M5890
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Jeg skiftede fra Matrix 803s2 til 804s og har ikke fortrudt. 804s er bedre på alle punkter, specielt synes jeg bassen er forbedret enormt. Designet må også siges at være mere "moderne". Det kostede mig 24000 kr. at skifte.
Til top Vis M5890's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M5890

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ja, de må vel være i samme serie som de gamle 801s2'ere kan dog ikke finde 803s2'erne på nettet

Jeg har også bestilt de 803s'ere! Så jeg glæder mig helt vildt nu!  

Jeg siger tusind tak for jeres svar allesammen, det var venligt af jer at hjælpe mig lidt

Mvh Christian

Nissehn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Lige en lille update til folket som har skrevet i indlægget her.

Jeg har nu modtaget og sat mine nye 803s'ere op til min Denon avr-2808 og det lyder fantasktisk! det er nogle meget bedre højttalere end de gamle 801'ere, der er sku sket en del

Højttalerne er meget 'varme' og dejlige at lytte til. Nu har jeg ikke lyttet i mere end én halvanden times tid men det jeg har hørt indtil videre er virkelig positivt!  Og så er de jo langt fra tilspillet endnu  Jeg kan kun forstille mig, hvordan de ville spille med noget godt/bedre udstyr

Mvh Christian

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikker på at jeg havde skiftet hvis jeg havde de gamle 801, jeg syntes de spiller meget bedre end de nye modeller, og her tænker jeg mest på diskanten, de nye modeller er efter min mening alt for hidsige i diskanten, specielt "s" og "t" lyde har tendens til at blive metaliske, og skære i ørene.

Men anyway, tillykke med dem , håber du bliver glad for dem, de er super fede i designet, og finishen er total for lækker

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Jørgen
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Som man tydeligt kan se her, så er der lige så mange holdninger til den slags som der er folk. Og selv på hifi området hersker der religionskrig. Men en ting er sikkert. Hvis jeg skulle smide 40k for et sæt højttalere, så ville jeg prøve dem med hjem først. Så lån dem i en weekend og lyt. Så ved du om de er pengene værd. Og glem alt om at den ene og den anden tilbeder hver sin hifi-gud.
Til top Vis Jørgen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgen

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

jeg synes 803S/804S er en lidt underlig størrelse, jeg synes ikke de er specielt gode til prisen. De minder utroligt meget om 700 serien. Personligt synes jeg først b&w bliver interessante igen ved 803D

Peter49
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har både et sæt B&W 703 og et sæt B&W 8o4S.

Jeg synes at specielt diskanten i 804S gør det til en klart bedre højtaler.

B&W 803D er så igen en tand bedre på diskanten, men til dobbelt pris.
Til top Vis Peter49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter49

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:

Jeg er ikke sikker på at jeg havde skiftet hvis jeg havde de gamle 801, jeg syntes de spiller meget bedre end de nye modeller, og her tænker jeg mest på diskanten, de nye modeller er efter min mening alt for hidsige i diskanten, specielt "s" og "t" lyde har tendens til at blive metaliske, og skære i ørene.

Det er sjovt at enkelt sommetider skriver det med diskanten. De må jo have en super-følsom hørelse, for jeg (og ikke så få andre) har mildest talt svært ved at høre det anmassende eller hidsige i både Signature-, og ikke mindst Diamond-diskanten. De gamle Nautilus havde de egenskaber, men de er da så absolut væk i de nye. Vil man høre lidt af de gamle tendenser, så skal man lytte til 700-serien som er udstyret med de gamle diskanter - de kan frembringe den lidt skarpe del.

Og nu da sammenligningen er der, så kunne de gamle Matrix så bestemt også komme op at ringe i toppen - heller ikke her var det en uvant ting. Jeg har selv spillet på Matrix 804 og 802 S3, og de kunne godt skrue op for blusset. Men fælles for dem alle er, at der er kommet så meget mere "kød" på i de nyeste modeller, og så kræver de ikke et A-kraft anlæg for at vågne helt op.

Sjovt nok har jeg demoet de nye for andre kunder, der har sagt det samme, men de ender som regel med ikke at kunne høre de hidsige tendenser når de sidder og lytter, så mon ikke de fleste tror at det stadig er de gamle Nautilus, de sidder og lytter på?? Og måske kombineret med indspilninger der ligger i det lyse område, som lige giver det ekstra pift??

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Jørgen skrev:
Som man tydeligt kan se her, så er der lige så mange holdninger til den slags som der er folk. Og selv på hifi området hersker der religionskrig. Men en ting er sikkert. Hvis jeg skulle smide 40k for et sæt højttalere, så ville jeg prøve dem med hjem først. Så lån dem i en weekend og lyt. Så ved du om de er pengene værd. Og glem alt om at den ene og den anden tilbeder hver sin hifi-gud.

Meget vise ord. Brug ørerne og fornuften imellem dem og glem mærke og prismærke.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Peter49 skrev:
Jeg har både et sæt B&W 703 og et sæt B&W 8o4S.

Jeg synes at specielt diskanten i 804S gør det til en klart bedre højtaler.

B&W 803D er så igen en tand bedre på diskanten, men til dobbelt pris.

jeg er enig i det med diskanten, men jeg synes forskellen 703 og 804s er mindre end forskellen på 804s og 803d

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes