Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 18:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hjælp Beovision 9 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Calle73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg vil gerne købe et Beovision 9, men er i tvivl om, om det skal være et mk 2 eller mk 3. Forskellen er så vidt jeg ved det kamera, som kalibrerer billedet løbende.

Jeg har to spørgsmål:

1) Hvor lang tid skal fjernsynet køre førend at man begynder at kunne se en forringelse i farver? B&O siger 30.000 timer - er det korrekt?

2) Hvis 30.000 er korrekt, er I så enige i, at det ikke kan betale sig at betale ekstra for et mk3 med billed-kalibrerings-kamera?

Slutteligt - jeg hører gerne generelle råd om de to versioner i forhold til hinanden. Er der andet, som jeg skal være opmærksom på?

På forhånd mange tak for hjælpen.

VH

Calle 

Til top Vis Calle73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calle73

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Calle73 skrev:

Hej alle.

Jeg vil gerne købe et Beovision 9, men er i tvivl om, om det skal være et mk 2 eller mk 3. Forskellen er så vidt jeg ved det kamera, som kalibrerer billedet løbende.

Jeg har to spørgsmål:

1) Hvor lang tid skal fjernsynet køre førend at man begynder at kunne se en forringelse i farver? B&O siger 30.000 timer - er det korrekt?

2) Hvis 30.000 er korrekt, er I så enige i, at det ikke kan betale sig at betale ekstra for et mk3 med billed-kalibrerings-kamera?

Slutteligt - jeg hører gerne generelle råd om de to versioner i forhold til hinanden. Er der andet, som jeg skal være opmærksom på?

På forhånd mange tak for hjælpen.

VH

Calle 

Efter 30.000 vil det være meget tydeligt, faktisk er der lavet nogle sammenligninger, hvor TV'et har kørt ca. 6-8 måneder eller 600 timer, her vil du allerede kunne se en forskel i farvepræstationen. Og her vil den automatisk kalibrering justerer TV'et tilbage til fabriksindstilling igen. Det er ret overbevisende.

Derudover har MK 3, nyeste panel generation nemlig D10 panel, så her er endnu en rigtig god grund til at gå efter nyeste version.

Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

Calle73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej Beobrian.

Tusind tak for info.

Calle73

Til top Vis Calle73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calle73

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv den første version der udkom, og kender ikke forskellen på den gamle og den nye.. Men udfra det jeg kender til beovision 9, kommer du ikke til at fortryde dit køb lige meget om du vælger den gamle eller nye.. Det er et overdrevet fedt fjernsyn uden nogle konkurrence overhovedet hvad angår design og absolut med et billed i topklasse...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes