Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 15:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JitH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Da jeg forhåbentlig snart skal ud og have nogle bedre kabler, er jeg falder over MIT

http://www.mitcables.com/index.php?option=com_virtuemart& ;Itemid=83

De ser meget interessante ud, og meget anderledes teknik end hvad der ellers findes på markedet...

MEN... er det noget der virker og er det pengene værd.. syns nemlig de er meget dyre

Er der nogen derude, om bruger MIT kabler. eller som har noget erfaringer med dem?

For man kan jo faktisk få alle typer kabler og ledninger i MIT, med deres specielle "bokse" på

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Du er godt på vej ud i din første dyre fejltagelse.

Er dine kabler af bare nogenlunde  rimelig kvalitet vil du få meget mere bedre lyd ved af skife til bedre komponenter.

Nu mindre du har det bedste af det bedste over hele linen   kan det ikke btale sig at begynde at rode med kabler og selvom du har det bedset af det bedste er det ikke sikkert du finder noget der lyder væsentligt beddre end et standard cobber kabel.

Stop med at læse kabel fabrikanters forklaring og kabel anmeldelser de er til for at rippe dig for penge  og ikke gi dig bedre lyd. 

MVH

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

prøv dem på dit eget anlæg,du kam låne nogen hos ab audio inden du køber,så kan du se om det er noget for dig

og ps

har ikke selv mit kabler selv

Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Må give Harmonic ret. Jeg er selv lige skiftet fra QED (35kr/m) kabel til Chord i en bi-wireudgave. Jeg prøvede for sjovt at forbinde den ene højtaler med det nye "dyre" kabel til 140kr/m (260kr/m normal pris) og den anden med det gamle kabel. (Begge sat op i bi-amp.) Og kunne selv med største anstrengelse ikke høre forskel. Så jeg ville sætte pegene i banken og lade dem vente til du skifter udstyret ud næste gang.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har MIT terminator 4 bi-wire og dengang jeg købte det var det som og få helt nye højtalere. de fik en helt anden lyd til den bedre side.. diskanten blev mere ren og lige på.. og basserne stoppede med og blafre de spillede kun det de skulle og der kom kontrol over mine enheder og renere lyd. så for mig har det været det bedste køb nogensinde. og det er 6 år siden og har dem endnu..
Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

tingene skal jo også passe sammen,det nytter jo ikke noget at købe dyere kabler til et billigt anlæg,det skal jo ses som en helhed
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hyl.dk skrev:
Må give Harmonic ret. Jeg er selv lige skiftet fra QED (35kr/m) kabel til Chord i en bi-wireudgave. Jeg prøvede for sjovt at forbinde den ene højtaler med det nye "dyre" kabel til 140kr/m (260kr/m normal pris) og den anden med det gamle kabel. (Begge sat op i bi-amp.) Og kunne selv med største anstrengelse ikke høre forskel. Så jeg ville sætte pegene i banken og lade dem vente til du skifter udstyret ud næste gang.

Jeg har lige skiftet dæk i højre side af bilen. Forhandleren sagde det var meget bedre til det danske vintervejr. Det giver jeg sgu ikke meget for. Bilen er blevet helt ustabil og trækker til den ene side hele tiden. Nej der er overhovedet ikke noget at vinde ved bedre dæk - det er rent fup!

Mht. til kabler så kan det jo diskuteres om 140 eller 260 kroner meteren er dyrt. Men det er altså ikke prisen det kommer an på. I min lille "samling" er der kabler fra 100 kroner meteren til ca. 50.000 kroner meteren. Ingen siger dog, at det dyreste nødvendigvis er det bedste. Lyt .. og lade ørene bestemme! Men venligst skift kablerne i såvel højre som venstre side.

At det anlæg skal have en vis pris, før du skal kigge på kablerne, er noget vrøvl. Jeg har flere gange slæbt kabler med og lyttet forskelle på anlæg i den absolut overkommelige prisklasse (ofte til stor forundring for ejerne). Om gevinsten så er større end en ny CD-afspiller eller en ny forstærker, er jo noget helt andet.

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Præcis.

Min egen start var nemlig at jeg havde noget grej jeg ikke var  super tilfreds med,  hva gør man så ?    Så begyndte jeg at google , og snart  havde jeg fundet diverse power conditioners   , dyre kabler der i følge  deres beskrivesle jo var lige hvad jeg manglede.

For at gøre en lang historie  kort ,       det var ikke det  jeg manglede  lige som det ikke er et skud heroin  jeg manglede  når   det hele ikke lige køre som  det skal,    men i stedet var  det ganske simpelt  bare  grejet  som ikke var godt nok eller lød som jeg ville ha  det.

Dyre kabler gjorde inegen ting BEDRE, men nogle gjorde det værre  det samme kan siges og powerconditioners   i mit tilfælde.

Starte med lydkilden,    fine nogle højtalere du kan lide klangen  af   find en forstærker der kan drive dem ofår dem til at yde sit bedste   så skal musikaliteten og tilfredsheden nok kommer.

OGSÅ selvom du ikke hare dyre MIT kabler med store bokse på.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa, må jeg lige komme med et forslag inden du invistere i dyre kabler. Prøv blue jeans cabel, skift signal kabler til deres BJC LC-1 ( ca. 250 kr for et 1m sæt ) og BJC Ten White 

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Ups, fik lige remt indryk, nå men BJC Ten White er deres ht kabel til ca. 50 kr. pr. meter, lad dem burn in i ca. 100 timer, tror næppe du finder et kabel, jo mindere du vil spendere  et volsom beløb.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Prøv at låne nogle MIT hos en forhandler og døm selv.

I dit område af verden kan du kontakte Lydportalen i Lyngby eller AB audio i København - begge sælger MIT.

JitH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar!  jeg må sige at jeg er helt med på hvad i mener..

Jeg vil prøve muligheden for at prøve MIT kabler, hvis det er muligt

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
At det anlæg skal have en vis pris, før du skal kigge på kablerne, er noget vrøvl. Jeg har flere gange slæbt kabler med og lyttet forskelle på anlæg i den absolut overkommelige prisklasse (ofte til stor forundring for ejerne). Om gevinsten så er større end en ny CD-afspiller eller en ny forstærker, er jo noget helt andet.

Der må jeg sandelig give janils ret. Gode kabler er rigtig vigtigt, i alle anlæg i (stort set) alle prisklasser. Selvfølgelig skal tingene passe sammen, og kablerne burde jo ikke være dyrere end elektronikken og højttalerne (eller hvad?).

Mange kabelfirmaer som f.eks. MIT, Transparent og Jorma, anser kabler som værende en "aktiv" del af anlægget, og når man tænker på kablernes store lydmæssige indflydelse, så må man jo give dem delvist ret.

Jeg benytter selv MIT kabler, og er meget glade for dem. Men kabler i den prisklasse, er bestemt noget man bør høre i eget setup, før et evt. køb. Held og lykke!

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Kenneth_P skrev:

Der må jeg sandelig give janils ret. Gode kabler er rigtig vigtigt, i alle anlæg i (stort set) alle prisklasser. Selvfølgelig skal tingene passe sammen, og kablerne burde jo ikke være dyrere end elektronikken og højttalerne (eller hvad?).

Skifte et defekt kabel er vel en simpel sag, så det kan vel næppe ligge som en del af seriøs specifikation for hifi.. jeg har nu en lidt anderledes test i den forbindelse. Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen,  så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne

Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr.

Laver fabrikanter lusk og har fremstillet elendige koblet ind- og udgange, der efterfølgende af køber skal gættes og 'tilpasses' en meget speciel snor (kobberledning) til en halv/hel herregård - så er fabrikanten useriøs og inkompetent til elektronik  

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
...Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen,  så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne

Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr...

Du må jo holde garagesalg hver weekend. De gode brugttilbud må du gerne orientere mig om

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

FinnC skrev:
Kenneth_P skrev:

Skifte et defekt kabel er vel en simpel sag, så det kan vel næppe ligge som en del af seriøs specifikation for hifi.. jeg har nu en lidt anderledes test i den forbindelse. Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen,  så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne

Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr.

Laver fabrikanter lusk og har fremstillet elendige koblet ind- og udgange, der efterfølgende af køber skal gættes og 'tilpasses' en meget speciel snor (kobberledning) til en halv/hel herregård - så er fabrikanten useriøs og inkompetent til elektronik  

Præcis,     

Du kan ikke få nogle seriøse hifi firmaere  til at sige   andet en a et korrekt spicificered   kobber kabel med  et kvalitets stik  ikke er alt rigligt.

Det handler ikke om hvor mange bokse eller hvor tykt kablet er med og de eletriske eneskaber passer til det grej man har, prisen er fuldstændig underordnet.

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:

Præcis,     

Du kan ikke få nogle seriøse hifi firmaere  til at sige   andet en a et korrekt spicificered   kobber kabel med  et kvalitets stik  ikke er alt rigligt.

Det handler ikke om hvor mange bokse eller hvor tykt kablet er med og de eletriske eneskaber passer til det grej man har, prisen er fuldstændig underordnet.

Nu er det ikke fordi, jeg vil ud i en længere sneboldskamp. Men ikke desto mindre, så får et rimelig seriøst firma som f.eks. Spectral Audio, special lavet kabler fra MIT. Se billed herunder...

Også Martin Logan (og flere) har fået special lavet kabler fra MIT.

Nogle af de seriøse hifi-producenter har altså en lidt anden holdning, end du udtrykker.

Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere.

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Kenneth_P skrev:

harmonic skrev:

Præcis,     

Nu er det ikke fordi, jeg vil ud i en længere sneboldskamp. Men ikke desto mindre, så får et rimelig seriøst firma som f.eks. Spectral Audio, special lavet kabler fra MIT. Se billed herunder...

Nogle af de seriøse hifi-producenter har altså en lidt anden holdning, end du udtrykker.

Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere.

Du bør nok spørge dig selv hvorfor egentlig ?     

Hvorfor er det at når de ritige tunge drenge der har de store kundekredse  som Naim, Krell, Linn Ja og Danske gamut  skal designer en kabel serie der passer til deres eget udsyr så ende det alttid op i et kobber kabel i passende kvalitet ?

Det handler jo om salg og synligørelse , og man kan jo se det virker for du referer præcis til det  nemlig at fks wilson el AR   benytter transperant eller nordost kabler  når der er messer el ligende for så tror alle at det er den eneste måde at få det maximale udbytte ved de mærker.

Tænk over effekten af  at Fks Martin logan bruger et snandard kobber kabel ?  hvis jeg var Mit havde jeg da ringed til dem og tilbudt at designe en kabel seri til dem   hvor de får penge, for omvendt  hvis potentiale køber ser at  det ikke er nødvendig at bruge 40.000 på kabler hvis man købe martin logan   går MIT  konkurs .

Det handler om penge , og hvis martin logan el spectral  kan score lidt xtra penge på at lave reklame for MIT ved at benytte dem og bruge deres navn  så gør de det, og fok hopper i med begge ben.

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

FinnC skrev:
...Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen,  så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne

Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr...

Du må jo holde garagesalg hver weekend. De gode brugttilbud må du gerne orientere mig om

Garagesalg - nej da.. flere år (mange) imellem jeg sælger en eneste stump Chr. R... fortrinsvis skal jeg kun smide defekt billigt konsum-skrammel i genbrugsbokse på lossepladsen   man kan da ikke være  seriøs og så samtidig sælge skrammel til et andet menneske.

Jeg kan selv designe og bygge mit eget grej (når trangen kommer over mig), så det opfylder mit behov og er servicefrit i årtier  

"Nogen drukner sig bestandigt i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem" (Mark Twain 1835-1910)

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:

harmonic skrev:

Præcis,     

Du bør nok spørge dig selv hvorfor egentlig ?     

Hvorfor er det at når de ritige tunge drenge der har de store kundekredse  som Naim, Krell, Linn Ja og Danske gamut  skal designer en kabel serie der passer til deres eget udsyr så ende det alttid op i et kobber kabel i passende kvalitet ?

Det handler jo om salg og synligørelse , og man kan jo se det virker for du referer præcis til det  nemlig at fks wilson el AR   benytter transperant eller nordost kabler  når der er messer el ligende for så tror alle at det er den eneste måde at få det maximale udbytte ved de mærker.

Tænk over effekten af  at Fks Martin logan bruger et snandard kobber kabel ?  hvis jeg var Mit havde jeg da ringed til dem og tilbudt at designe en kabel seri til dem   hvor de får penge, for omvendt  hvis potentiale køber ser at  det ikke er nødvendig at bruge 40.000 på kabler hvis man købe martin logan   går MIT  konkurs .

Det handler om penge , og hvis martin logan el spectral  kan score lidt xtra penge på at lave reklame for MIT ved at benytte dem og bruge deres navn  så gør de det, og fok hopper i med begge ben.

Det var da helt utroligt så meget du ved........ Et godt råd - prøv at undersøge tingene inden du udtaler dig om det, det er da helt tydelig at du intet aner om hvad du snakker om.

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes