| Forfatter |
|
sonyes Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 475
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har skiftet en del ud i mit setup. Jeg har netop købt en Audio Note m zero og en Doxa 70 signature MKII. Det er jo helt vildt så godt det spiller. Har siddet og lyttet hele dagen. Der er bare styr på tingene. Perspektiv, luft mellem instrumenterne, dynamik, præcision og lækker mellemtone og luftig diskant. Jeg kan næsten ikke få armene ned .Jeg kan slet ikke forestille mig at man kan få noget bedre i den prisklasse. Hvis i ikke har prøvet sådan en Doxa så få det endelig gjort 
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kender til problemer med trafo-brum på sådan en doxa 70 ? Brummet er der ikke hele tiden men det kommer og går. Går og overvejer et filter af en slags. Derfor har jeg følgende spørgsmål:
1: Hvad er et DC-filter og hvad er et netstøjsfilter ?
2: Ødelægger disse filtre lyden ?
Det skal lige siges at jeg ikke kan høre noget støj fra højttalerne. Håber i har nogle godt svar.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
|
Nogle der kender til problemer med trafo-brum på sådan en doxa 70 ? Brummet er der ikke hele tiden men det kommer og går. Går og overvejer et filter af en slags. Derfor har jeg følgende spørgsmål:
1: Hvad er et DC-filter og hvad er et netstøjsfilter ?
2: Ødelægger disse filtre lyden ?
Det skal lige siges at jeg ikke kan høre noget støj fra højttalerne. Håber i har nogle godt svar.
|
|
|
Hej og tillykke med din Doxa jeg har selv haft samme model og er nu ejer af en Doxa 73 signature. Min Doxa brummer på samme måde i trafoerne, som det du beskriver jeg tror simpelthen bare at den er utrolig følsom overfor netspænding . Jeg har også selv funderet på at anskaffe et netfilter(dc filter) men har bare ikke fået gjort det endnu. Jeg tror nu ikke at det har nogen praktisk betydning og jeg kan kun høre det ,hvis jeg sidder klods op af forstærkeren og som du selv nævner høres det ikke i højttalerne.
Lyden ja den er bare suveræn fra disse nyere Doxa produkter og til prisen ingen competition !
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er den mest vellydende forstærker jeg har haft til dato og jeg har haft en del indenfor dørene. Problemet er at jeg kan høre den brumme når der er lave passager når jeg sidder og lytter. Der er ikke andet for end at prøve at smide sådan et filter på og se hvordan det virker. Hvordan spiller din 73`er i forhold til min 70 signature MKII (den er vist også opgraderet til en mellemting mellem 70 og 72)
|
| Til top |
|
| |
moha Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Soneys.
Dejligt at høre du er glad for købet Det er en opgradering til DOXA 72 du har.
Jeg er selv meget stor DOXA fan og har faktisk ikke haft andre forstærkere i mit set-up siden starten af 90'erne. Jeg har løbende lyttet til rigtig mange forskellige udfordrere til pladsen, men jeg må bare konstatere at DOXA har en næsten magisk musikalsk måde at spille på
Forskellen på netstøjsfilter og DC filter er, at et netstøjsfilter fjerner støj der bliver hørbart i højttalerne (f.eks. "knald" i højttalerne) og et DC filter fjerner mekanisk brum, som er det du oplever.
Jeg anvender selv et filter og oplever ingen lydmæssig påvirkning.
Med hensyn til brum så skyldes det støj fra andre apparater på lysnettet - især fladskærme, køleskabe og andre trafoer laver en masse ballade. Jeg har kun oplevet problemet hvis disse ting er tilsluttet på samme sikringsgruppe som DOXA'en.
Inden du anskaffer et filter kan du som et forsøg prøve at fjerne alle andre ting der er tilsluttet til samme sikringsgruppe, og så tilslutte dem en efter en for at finde synderen.
Fortsat god fornøjelse med dit nye set-up!
Mange hilsner Morten
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=sonyes]
Det er den mest vellydende forstærker jeg har haft til dato og jeg har haft en del indenfor dørene. Problemet er at jeg kan høre den brumme når der er lave passager når jeg sidder og lytter. Der er ikke andet for end at prøve at smide sådan et filter på og se hvordan det virker. Hvordan spiller din 73`er i forhold til min 70 signature MKII (den er vist også opgraderet til en mellemting mellem 70 og 72)
[/QUOTE
Så højt skulle den jo helst ikke brumme, står din i et rack mellem 2 hylder ? Det forstærker jo brummelyden ! Jeg kan som tidligere nævnt kun høre brummlyden når jeg sidder lige op af forstærkeren.
Den lydmæssige forskel er at den nye model er lidt mere stram og gennemsigtig i lyden. De lyder dog begge fantastisk, en rigtig Mark Levinson killer som HI&EL skrev i deres test i sin tid, da de testede Doxa 70 sign mkII.
|
| Til top |
|
| |
sonyes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej den står på øverste hylde på et rack. Jeg bor tæt på et industriområde, så måske det er det der er problemet.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonyes skrev:
|
Nej den står på øverste hylde på et rack. Jeg bor tæt på et industriområde, så måske det er det der er problemet.
|
|
|
Ja og hvis du så samtidig bor i et lejligheds kompleks så ender det helt galt . Prøv du et dc filter og se om ikke det skulle løse problemet !
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for DOXA og DOXA 
Som tidligere eier av 70 Signature og 140 Signature, også i oppgradert versjon til Model72, er endelig den helt nye DOXA Model73 på plass.
DOXA Model73 er bedre enn ALLE tidligere modeller/oppgraderinger - på ALLE punkter/parametere. 
Ingen over - ingen ved siden.
Bilde av oppsett

__________________ Swans F2.2F - B&W Matrix 801 Series II - DOXA Model73
moro med lyd --> kringlyd
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool. Der er INTET info andre steder endnu. Ikke en gang billeder eller andet. http://www.doxa.no/?side=technical-specificationsHvad koster den f.eks?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Flageborg Branchemedlem

kringlyd.no
Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thanks!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 Marts 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har gennem tiderne haft 3 Doxa 70 effektforstærkere, og de har alle lidt af brum/snerren fra trafoerne (så meget, det ikke er til at overhøre) . Jeg har forsøgt mig med forskellig former for mekanisk afkobling, men uden held. Det lader desværre til, at det er et stadigt eksisterende problem for Doxa. Der er dog hjælp at hente:
I High Fidelity 8/94 havde de en konstuktionen af en lille lydpotte til ringkerne trafoer. Den blev bragt sammen med konstrutionen af "The Alexander Power Amp".
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |