| Forfatter |
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Min gamle NAD T763 er begyndt at skabe sig. Efter at have testet lidt, har jeg fundet ud af at det er processor delen, der er ved at stå af. Effekt forstærker delen virker fint.
Det fik mig til at tænke på, istedet for at skifte til en ny reciever, var pengende måske givet bedere ud på en pre-processor og så bruge T763 som effekt forstærker.
Jeg har kigget lidt rundt og det ville selvfølgelig være rart at kunne smide pengende på en Rotel 1570 eller Onkyo PR-SC886 eller en Marantz AV8003 eller noget i den stil. Men da jeg stadig venter et surt opkald fra min bankrådgiver angående denne uges køb af projektor er det nok en god ide at begrænse sig lidt.
Derfor er mit spørgsmål, hvad kan man få på et budget (4000-6000kr måske mindre). Kravne er HDMI indput/output. Dekodning af DTS HD master audio og Dolby TrueHD. Automatisk lydopsætning (Audyssey eller noget i den stil)
Er jeg helt tosset eller kan det lade sig gøre at finde noget, der giver god lyd på det budget?
P.s. skal kun brugs til film, har et andet stereo setup.
På forhånd tak for jeres indput.
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg ser det er der intet i DK til en pris som kan opfylde dine ønsker andet end Onkyo 605 og sony 1200,Denon 1908/9 måske osse yamaha 663. som alle koster over 5k ca
Jeg ville med dit budget kigge ud i udlandet,Tyskland/England, E-bay.uk osv..... der ville du nok kunne finde en onkyo 805/875, eller en yamaha 2600 for de penge du taler om her.
alternativ er at købe en med pre out i dk (Denon 1908/9) onkyoen har ike pre på 605 modelen, brugt og så skaffe en power amp, efter noget tid, osse gerne en brugt der.... måske en Nad 218 Thx
God jagt
Henrik
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik, tak for dit svar.
England er helt perfekt, da jeg faktisk bord i Leeds lige for tiden 
Er ikke den store fan af brugtmarkedet (T763'eren er købt brugt)
Har fundet Onkyo TXSR876 til ca £700 så det kunne være jeg bare skulle vente til d. 1. og se om budgettet kan strække til det.
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2009 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det hade jeg gjort....
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal have en UMC-1 når den kommer på markedet. Den kommer til at koste 700$ og opfylder dine krav til fulde.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig med delaney
http://emotiva.com/umc1.shtm
den processor er for lækker til prisen og passer perfekt ind i dit budget
|
| Til top |
|
| |
Henrik 1307 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey jaly og delaney.... :
Lave de Emotiva gode power amp´s i klassen med Parasound , Preimara, rontle, audiolab , arcam osv...
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik 1307 skrev:
Hey jaly og delaney.... :
Lave de Emotiva gode power amp´s i klassen med Parasound , Preimara, rontle, audiolab , arcam osv...
Henrik
|
|
|
Det kan du bide spids på.
 __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Delaney og jala,
Tak for jeres indput. Har kigget lidt på UMC 1 og den ser ret lækker ud. Har i noget inside info om release date?
Jeg har dog nogle betænkligheder: Kan se at de kun sender ud af USA, hvis man forudbetaler, hvilket jeg ikke er helt vild med. Derudover skal den jo sendes til USA, hvis der er noget galt, hvilket nok ikke er helt billigt. $700 er billigt, men så kommer der lige fragt og told og moms på har i nogen ide om hvad det er?
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du fundet den onkyo 876 så billigt?
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhh dem(hyper-fi) tror jeg desværre ikke du får til at sende til DK. Jeg skrev rundt til en masse engelske shops da punden var helt i bund, mener bestemt de skrev at de ikke sender til DK
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jisimu
jeg kan i hvert fald give 876 et par rigtig gode varme ord med på vejen. Den spiller forrygende 
Kender 2 (mig selv inkulsive) der har handlet lige på den måde og det gik fint. En anden han har været knapt så heldig, uheldet består i at Amazon f**kede hans konto op efter en mindre fejl tastning tror jeg det var og det samme gjorde med nummer 2. Men nu har han taget kontakt direkte til Hyper-Fi og de lader ikke til at have problemer med at man handler direkte med dem 
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
uhh dem(hyper-fi) tror jeg desværre ikke du får til at sende til DK. Jeg skrev rundt til en masse engelske shops da punden var helt i bund, mener bestemt de skrev at de ikke sender til DK
|
|
|
For mig gør det ikke det store at de ikke sender til DK da jeg bor i Leeds for tiden 
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HenrikW,
Tak for dit indput. Ja jeg har også hørt meget godt om Onkyo'en. Har lige fået leveret en projektor fra Amazon.co.uk uden problemer (bestilt torsdag og havde den lørdag med fri forsendels i UK)
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
|
|
|
Det er ikke noget problem, de priser der står opgivet på amazon er bare incl fragt i GB. Prisen bliver tyoisk 60£ højere for fragt til DK. Jeg har nemlig handlet med Hyper-Fi via amazon 
EDIT: Jeg ringede til dem inden jeg handlede og spurgte om det var et problem at sende til DK og svare var "No" :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
|
Hej HenrikW,
Tak for dit indput. Ja jeg har også hørt meget godt om Onkyo'en. Har lige fået leveret en projektor fra Amazon.co.uk uden problemer (bestilt torsdag og havde den lørdag med fri forsendels i UK)
|
|
|
Jeg bestilte min sent en mandag aften og havde den torsdag formiddag  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
CasperCU skrev:
|
|
|
For mig gør det ikke det store at de ikke sender til DK da jeg bor i Leeds for tiden 
|
|
|
Så skal du da bare lige lave en udflugt til London og omegn, de ligger i Baring, Essex  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |
jisimu Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Så skal du da bare lige lave en udflugt til London og omegn, de ligger i Baring, Essex  |
|
|
3 timer hver vej i tog så tror jeg heller jeg vil lade postmanden hente den 
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jisimu skrev:
HenrikW skrev:
Så skal du da bare lige lave en udflugt til London og omegn, de ligger i Baring, Essex  |
|
|
3 timer hver vej i tog så tror jeg heller jeg vil lade postmanden hente den 
|
|
|
Ikke for sjov det hedder en daytrip  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
|
| Til top |
|
| |