Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 04:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround kæmper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, nogle meninger omkring, hvem der laver den bedste receiver/forstærker til surround.

Jeg mener ikke for og effekt løsninger, men derimod integrerede maskiner, så som Denon AVC A1 SR og Pioneer vsa AX 10 og Yamaha DSP-Z9, H.K 8500 og hvad de ellers hedder.

Har selv en Yamaha RX-V1300, som på papiret er opgivet til 6X100 W, men jeg er ret sikker på at man skal op i den nævnte lidt dyere ende for at få de 100 w hele vejen rundt, eller tager jeg fejl

Min receiver spiller sådan set fint, men det er sjovt at man skal skrue højere op når man høre 5,1 end stereo, når højttalerne er ens hele vejen rundt.

Jeg regner stærkt med at købe Dali Evidence 870, C70 og 370, så jeg får nok brug for mere power, og da det pladsmæssigt (Konevenligt) bliver praktisk med en forstærker, hvilken er så den bedste af de nævnte eller andre muligheder???

Jeg ville helst købe seperate enheder som Arcam FMJ AV8 og P7 eller Parasound Halo, men der bliver prisen desværre også en anden

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun lagt øre til HK'en, Pioneer'eren og Denon'en (har selv en).  I mine øre vinder Denon'en knebent over Pioneeren'eren.  Men det er marginalt og jeg tror sagtens, at jeg kunne tage fejl ved en blindtest

HK'en ligger lige en klasse under de to ovennævnte, men til gengæld kan du få den til under halvpris af de to andre!! (ny-priser)

Den nye Yamaha har jeg ikke hørt/set, men jeg har læst et par særdeles positive anmeldelser der hævder, at den lige sniger sig over de to fra Denon og Pioneer.  Men den er jo også lige et par år yngre .

Det bedste er dog, at stole på dine egne ører!  Ud af døren, ned i butikken og lån de respektive forstærkere med hjem og lav din egen sammenligning! 

God fornøjelse

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Det bedste er dog, at stole på dine egne ører!  Ud af døren, ned i butikken og lån de respektive forstærkere med hjem og lav din egen sammenligning! 

Ja siden du nu bor i Århus skulle det jo være muligt både at låne med fra både TapeConnection og Hifi-Klubben

Glemte du forresten ikke Marantz, SR12 tror jeg den hedder?

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Glady skrev:

Hej

Jeg kunne godt tænke mig, nogle meninger omkring, hvem der laver den bedste receiver/forstærker til surround.

Jeg mener ikke for og effekt løsninger, men derimod integrerede maskiner, så som Denon AVC A1 SR og Pioneer vsa AX 10 og Yamaha DSP-Z9, H.K 8500 og hvad de ellers hedder.

Har selv en Yamaha RX-V1300, som på papiret er opgivet til 6X100 W, men jeg er ret sikker på at man skal op i den nævnte lidt dyere ende for at få de 100 w hele vejen rundt, eller tager jeg fejlNej du tager ikke fejl.

Min receiver spiller sådan set fint, men det er sjovt at man skal skrue højere op når man høre 5,1 end stereo, når højttalerne er ens hele vejen rundt.

Jeg regner stærkt med at købe Dali Evidence 870, C70 og 370, så jeg får nok brug for mere power, og da det pladsmæssigt (Konevenligt) bliver praktisk med en forstærker, hvilken er så den bedste af de nævnte eller andre muligheder???Jeg vil købe Yamaha'en (jeg overvejer det selv). Jeg er næsten så godt som sikker på, at prisen på Yami'en vil være under eller omkring 25.000 Kr. om 10-12 måneder (Det kan man evt. tage med i sin overvejelser). Jeg kan også finde på at købe Pioneer'en, den koster 26.999 hos Tape connection (i England ca. 23.000 Kr.)

Jeg ville helst købe seperate enheder som Arcam FMJ AV8 og P7 eller Parasound Halo, men der bliver prisen desværre også en anden Det er jo det. Jeg ville investere i nogen Roksan seperate produkter, hvis jeg havde pengene.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hej Tak for svarende!

Jeg har overvejet at låne med hjem, tror bare ikke jeg kan udnytte potentialet i de store modeller, til mine nuværende Kef kht 2005 højttalere (eller tager jeg fejl)???

Jeg tror det bedste, bliver at vente til jeg får de andre højttalere, hørte et rygte omkring Dali Evidence mk.2 skulle komme om et halvt år???

Så bliver priserne, som Keyvan omtalte, måske også bedre, eller også kommer der nye modeller fra bla. Denon?

Omegasteffy jeg har ikke tænkt på Marantz, så det lydder da helt sikkert også spændende (de har altid lavet god lyd i deres cd afspillere) kender dem ikke så meget på surround siden.

Lidt en skam man kun kan høre, Dali Evidence sammen med Denon, af de omtalte produkter i Hifiklubben.

perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Før du beslutter dig bør du lægge øre til Linn's Classic Movie System di. Den er dyr, men en integreret enhed fås ikke bedre til musik, film og surround!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

perhorn skrev:
Før du beslutter dig bør du lægge øre til Linn's Classic Movie System di. Den er dyr, men en integreret enhed fås ikke bedre til musik, film og surround!

Ja jeg hørte den på messen her i Århus og den slog alt andet både til musik og til surround den har detaljer og får ting frem der siger spar 2 til alt andet. Eneste er at den nok ikke kan trække store tunge højtalere men det kan ingen intergerede løsninger til en kvalitet jeg ville kunne leve med alligevel. Men senere kan man jo koble flere Linn effekter til den ;o) nam nam

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

I will only say this once: YAMAHA DSP-Z9. 
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke helt integrerede løsninger med indbygget dvd, hvis det er det, perhorn og Jonas bojer hentyder til, men det kunne være man alligevel skulle prøve at høre Linn.

Jeg tvivler dog stærkt på at den Linn model er bedre en Denon AVC-A1 SR og hvad de ellers hedder, men konen syntes sikkert at den er alletiders størrelsen taget i betragtning

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke den Yamaha DSP-Z9 er så vild og voldsom som det ser ud til har læst flere steder at specs er noget andet end det den kan præstere, men det er kun noget jeg har læst, så ved ikke hvor meget hold der er i det

Til top Vis hifreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifreak

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

hifreak skrev:
Jeg tror ikke den Yamaha DSP-Z9 er så vild og voldsom som det ser ud til har læst flere steder at specs er noget andet end det den kan præstere, men det er kun noget jeg har læst, så ved ikke hvor meget hold der er i det

Har godt nok hørt noget lignende fra andre, men har ikke set eller hørt den selv, men  det sjove går jo lidt af det hvis det kun er processer delen man betaler for, også skal have seperat effektblok alligevel.

Man kan jo håbe den Yamaha, kunne blive testet her på siden

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

hifreak skrev:

Du kan være ganske rolig - den er nøjagtigt så vild og voldsom som den ser ud til at være. Jeg har til dato ikke hørt bedre integreret surround-enhed, og så har den KRÆFTER. Det burde vel også være at forvente til den pris den har sneget sig op i.....

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hifreak....

Hvis du nogensinde får godt 35.000 på hånden til at brænde af på en surround forstærker, så er netop Yamahas DSP-Z9 noget af det fedeste og vildeste jeg til dato har hørt og set.

Gud i himmelen.... Lotto på lørdag, den er min, please... bare 6 rigtige, plus et lille bitte tillægstal, er nok..

Til top Vis JanM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanM

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Til prisen tror jeg et af de bedste køb du kan gøre er en H/K 8500 kan købes til omkring 11k
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre den Yamaha!

Det er åbenbart delte meninger, omkring den.

Hvilket udstyr hørte du den på Ronin?

Eller hvad med dig JanM, hvor har i hørt den??

Nu begynder jeg da rigtigt at blive tændt på et lydt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Glady skrev:

Glæder mig til at høre den Yamaha!

Det er åbenbart delte meninger, omkring den.

Hvilket udstyr hørte du den på Ronin?

Eller hvad med dig JanM, hvor har i hørt den??

Nu begynder jeg da rigtigt at blive tændt på et lydt

Hele setup-´et var faktisk Yamaha, men de er faktisk heller ikke så dårlige til at lave højttalere osv. Det spillede sgu godt, og det var imponerende hvor meget kraft der var i den basse, men til prisen er det vist heller ikke for meget at forlange! Jeg mangler stadig at høre den på andre højttalere end Yamahas, men jeg tvivler på at det bliver ringere...

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Hva skal jeg sige....

Min kammi har lige købt een, sammen med et sæt monitor audio silver s10...

Bare den lækreste lyd!!!

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Ja det er lidt af en udskrivning er nu godt tilfreds med min Marantz SR 12, men det bliver da spændende at læse lidt mere om den når den kommer i nogle af hifi bladene

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Ja godt 50.000, og han er ikke færdig endnu. Sub, center og baghøjttalere.....  

Meen nu er pengene vist ved at være brugt, så det varer jo nok lidt...

hifreak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Ja det er noget dyrt kram når man begynder at blive mere entusiastisk hvordan virker den´s  DSP funktioner egentlig er det noget der er godt at bruge til film ?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes