Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Uher Stereo Mix-5 fra 1971-73 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jeg henvender mig til jer her på forummet, for at høre nærmere om en mixer jeg har erhvervet mig fra tyske Uher, der hedder Stereo Mix-5. Jeg har via nettet erfaret, at den blev produceret i München fra 1971-73. Den har 5 indgange via DIN-stik og to udgange af samme slags, og den drives af et 9 volt batteri, som man kun kan isætte ved at lukke kabinettet op. Jeg købte den med det lønlige håb, at den måske kunne bruges til mikrofoner således, at man kunne rigge fem mikrofoner til et trommesæt og få et stereomix ud af det. Det er så siden gået op for mig, at den er beregnet til spolebåndoptagere! Men hvordan er den blevet anvendt? Er den til at lave mix af tidens toner eller til egne optagelser som en slags "hjemmestudie" fra de tidlige 70'ere? Hvis nogen kender noget til dette eller tilsvarende apparater, vil jeg gerne høre nærmere herom.

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2009 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der ved noget om dette apparat? Jeg kan ikke selv bruge den til noget, så den er meget billigt til salg...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

UHER lavede en række transportable spolemaskine til reporter brug i den periode -måske det er tanken at man havde fler mikrofoner stillet op til en konference eller lignende? - jeg har en del af de maskiner hvis du skulle være intereseret

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Tak for info. Nej, jeg har som sagt ikke rigtig noget at bruge den til. Har aldrig ejet en spolebåndoptager...

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hvis den har 5 indgange og 2 udgange, burde du vel godt kunne bruge den, til dit formål med at mixe 5 mikrofoner.

Det er vel primært et problem om at få lavet nogle konvertere, så du kan tilslutte dit udstyr til DIN stikkene. Der findes et hav af konverterings kabler, som omsætter mellem alle formater for tilslutninger. Alternativt og meget billige kan du købe løse stik, og så lige "svinge" loddekolben en times tid

At mixeren oprindeligt er tænkt tilsluttet en båndoptager bør ikke være et problem, jeg vil mene at du uden problemer kan anvende udgangssignalet ind i f.eks.en AUX indgang på en forstærker. Så vidt jeg husker er et DIN tapeout signal 1V/50Kohm hvilket harmonerer fint med et nutidigt linie signal.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Mr. Brownstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke lige den der "svinger" en loddekolbe, og det at man skal skifte batterier sammenholdt med besværlig kompatibilitet ift. moderne optageudstyr gør, at apparatet ikke er brugbart for mig. Er der nogen, der kan bruge det til noget, skal det ikke koste dem mere end en hundredlas (plus fragt)...

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ja; men så kunne jeg da godt synes det var sjovt at rode lidt med den - jeg har 2 spolebåndoptagere, så den vil sikkert passe fint ind i "vintage museet" med dem

Jeg sender dig lige min email på en "private message", så kan vi aftale nærmere, hvis du mener du vil skille dig af med mixeren.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes