| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal langt om længe have mig noget ordenligt surround og kunne godt bruge et godt råd eller 2
Meningen er at jeg skal have noget jeg kan bygge videre på, og starter derfor kun med en reciever og en 5.1 opsætning. Har p.t kun min playstation 3 som BlueRay afspiller og den kan jo kun klare 5.1... Senere hen må der kommer en seriøs Blue ray afspiller og effektforstærker så jeg kan udnytte recieverens 7.1 kanaler :-D
Jeg er blevet lun på Yamahas RX-V1900, eller den lidt ældre DSP-AX863SE reciever. Nogle gode erfaringer med disse ?
Er også i tvivl om hvilke højtalere jeg skal anskaffe mig, da de "gerne må være lidt pæne at se på og ikke for store...." Ifølge kæresten.... Havde noget sort pianolak, så det matcher det fjernsyn jeg allerede har. Maks pris i omegnen af 2000 pr stk havde jeg forestillet mig
Har surfet lidt rundt og har kigget på nogle Orb Audio satelitter, men tvivler på der kan kommer ordentlig lyd ud af så små højtalere?? Da de er ret klejne havde jeg forestillet mig en konstellation på 4 stk hver kanal front 2stk som center og 4 stk på hver kanal bagerst... (selvfølgelig parret med en velvoksen sub)
Havde også set på Scandynas Minipods kombineret med at par Bigpods i front(men Bigpods er dyre og jeg tror måske jeg kan få bedre lyd til mindre penge, hvis jeg dropper Scandynas specielle design ) Alle gode råd/forslag er velkomne, hellere lyden i første række og designet i anden!!!
Og sub'en havde jeg forestillet mig skulle være en Cerwin Vega HD 12SX, den burde komplimentere de mindre højtalere udemærket?
Stuen systemet skal stå i er cirka 25 m2 stort, så ved i det :-) Som sagt så er jeg en Rookie og ser frem til jeres input -på forhånd tak :-)
|