Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 16:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Wadia Ipod dock? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Friman skrev:
Chr. R. skrev:

Friman skrev:
Et lille sidespørgsmål er:Jeg har gemt alt mit musik på min NAS i FLAC format. Kan man konvertere FLAC filerne til Apple-lossless? Evt. først retur til WAV og så til Apple-Lossless?

Wadia anbefaler at man anvender wav eller AIFF formatet til deres 170i Transport. Ønsker man ikke at anvende nogen af de to førnævnte formater, så anbefales brugen af Apple Lossless.

Her på HIFI4ALL er det åbenbart ikke tilladt at hjælpe en bruger med relevante oplysning. På baggrund af dette indlæg har jeg nu modtaget en advarsel

<FONT size=7>??????

Hvad sker der? Synes da ellers det holdes rimelig sagligt og objektivt

"...Det er ikke tilladt at omtale egne produkter overhovedet - rosende eller ej..."

"...Vær opmærksom på, at det i yderste konsekvens betyder udelukkelse fra forum..."

Det står ret klart i retningslinjerne for brug af forum som du sikkert har skimmet igennem inden du blev bruger/branchemedlem.

Ja reglerne er gennemlæst mange gange, men bemærk venligst at der absolut INTET står om omtale af "egne produkter". Uden at skulle starte en diskussion, så er det jo udelukkende relevant "ikke salgsfremmende" information jeg postede i det famøse indlæg.

Men herefter står de fleste branchemedlemmer til en advarsel eller to

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Friman skrev:
Chr. R. skrev:

Friman skrev:
Et lille sidespørgsmål er:Jeg har gemt alt mit musik på min NAS i FLAC format. Kan man konvertere FLAC filerne til Apple-lossless? Evt. først retur til WAV og så til Apple-Lossless?

Wadia anbefaler at man anvender wav eller AIFF formatet til deres 170i Transport. Ønsker man ikke at anvende nogen af de to førnævnte formater, så anbefales brugen af Apple Lossless.

Her på HIFI4ALL er det åbenbart ikke tilladt at hjælpe en bruger med relevante oplysning. På baggrund af dette indlæg har jeg nu modtaget en advarsel

<FONT size=7>??????

"...Det er ikke tilladt at omtale egne produkter overhovedet - rosende eller ej..."

"...Vær opmærksom på, at det i yderste konsekvens betyder udelukkelse fra forum..."

Det står ret klart i retningslinjerne for brug af forum som du sikkert har skimmet igennem inden du blev bruger/branchemedlem.

Sakset derfra:

"Særligt vedr. branchemedlemmer (debattører tilknyttet branchen):      

* Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.    

* Branchemedlemmer må IKKE tale rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner om produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til.     

* Samtlige branchemedlemmer SKAL oplyse deres tilhørsformål, som vil blive offentliggjort i deres profil – ingen undtagelse.     

* I øvrigt gælder at privatpersoner IKKE må ”gemme” deres tilknytning til branchen, og optræde anonymt i forummet, med det formål at promovere egen virksomhed jf. ovenstående, eller det henblik at volde skade på andre – private som kommercielle.       

Opdages ovenstående, eller fattes der mistanke herom, sanktioneres der uden undtagelse overfor pågældende.

Der vil ikke blive skelet mellem branchemedlemmer, der måtte have valgt HIFI4ALL.DK som markedsføringsmedie eller ej. Ovenstående gældende for samtlige! Brud på ovenstående vil i værste fald resultere i mistet ret til at benytte HIFI4ALL.DK, herunder retten til at annoncerer på HIFI4ALL.DK
"

Det er uden tvivl en god metode til at skabe buzz og hype omkring et produkt, at deltage i debat omkring netop produkter man forhandler. Men særlig saglig overfor kunderne er det næppe.

Jeg foreslår at man laver en afdeling af forum hvor forhandlerne kan få styret deres lyst til at omtale/hype deres produkter. Det ville nok hurtigt blive et gedemarked, men tilgengæld nemt at filtrere for brugerne.

Ja den kender alle men den gælder ikke for alle.

Men der er stor forskel på hvordan de ser på det, det kommer helt anpå hvem det er.

Heller at vi står frem end man gemmer sig som mange gør herinde jeg kan hurtigt finde branchefolk der sidder og gemmer sig herinde og på samme tid skrive en del.

Der er forskel på at lave reklame også at svare på ? om hvordan noget virker.

Og det helt sjove er nogle af dem der er med til at holde styr på dette sidder selv om giver råd ved du om de får noget for det ?.

Har sagt det længe lav en branceforum det er meget letter, husk på denne side tjener jo også penge på dem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Friman skrev:
Chr. R. skrev:

Friman skrev:

<FONT size=7>??????

Ja reglerne er gennemlæst mange gange, men bemærk venligst at der absolut INTET står om omtale af "egne produkter". Uden at skulle starte en diskussion, så er det jo udelukkende relevant "ikke salgsfremmende" information jeg postede i det famøse indlæg.

Men herefter står de fleste branchemedlemmer til en advarsel eller to

Uden at skulle diskutere alt for meget med dig, så kan jeg med mine begrænsede sprogkundskaber ikke opfatte det anderledes end at man ikke må oprette indlæg(svar eller ej) om egne produkter.

Igen så synes jeg man skulle opfordre til en afdeling af forum hvor forhandlere kan boltre sig uden begrænsning mht. ros/omtale/reklame.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Har sagt det længe lav en branceforum det er meget letter, husk på denne side tjener jo også penge på dem.

Vi kunne ikke være mere enige, så slipper vi får tudeindlæg over at man får advarsler, og man ville nok også få de folk ud af busken som "gemmer sig" eller laver indirekte reklame.

Og så kan vi/de der ikke gider hype/reklame i debatter, holde sig fra eller begrænse omgangen med de tråde der ville komme.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Citér:

OK. Men ved du om mine FLAC-filer kan konverteres retur til WAV? Kan Ipod egentlig afspille andet end AIFF? Altså bare med hørebøffer tænker jeg.

Du kan uden problemer (medmindre du kører Windows Vista, så må du bruge kommandoprompt ..ahh nostalgi) konvertere fra WAV til Flac og tilbage igen.

Du kan hente en enkoder/decoder her

http://flac.sourceforge.net/

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
jensen skrev:

Vi kunne ikke være mere enige, så slipper vi får tudeindlæg over at man får advarsler, og man ville nok også få de folk ud af busken som "gemmer sig" eller laver indirekte reklame.

Og så kan vi/de der ikke gider hype/reklame i debatter, holde sig fra eller begrænse omgangen med de tråde der ville komme.

Det ville være meget bedre for alle. 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
...Igen så synes jeg man skulle opfordre til en afdeling af forum hvor forhandlere kan boltre sig uden begrænsning mht. ros/omtale/reklame.

Mon ikke de fleste hurtigt kan blive enige om, at et forhandlerforum uden regler er dømt til at fejle på forhånd  Jo der skal være regler - rimelige regler - og dem skal vi alle følge.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Og så gå vi straks tilbage til trådens emne! Glem ikke at branchemedlemmer også er underlagt de almindelige regler for brug af forum, hvilket betyder at hijacking af tråde og off-topic indlæg heller ikke er tilladt!

Hvis reglerne ikke er tydelige nok, så skal vi nok sørge for at gøre dem tydelige. Og I der er utilfredse... I har flere gange fået udpenslet hvordan reglerne skal forståes, så der er ingen undskyldning.

Hvis I er kede af hvordan ting foregår, så brug ris og ros forummet! Tro mig, vi lytter til det og overvejer det. Men vi gider ikke at have det op og vende i en eller anden tilfældig tråd, det hjælper på ingen måde trådstarter.

Fra mit perspektiv så er det her mangel på vilje til at overholde reglerne, frem for mangel for forståelse. Og for at gøre det klart igen: Branchemedlemmer må IKKE omtale deres egne produkter, med mindre det foregår i en nyhedstråd omhandlende branchemedlemmets egne produkter.

Og der skal ikke være mere diskussion af det her på forum nu, tilbage til emnet.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Citér:

OK. Men ved du om mine FLAC-filer kan konverteres retur til WAV? Kan Ipod egentlig afspille andet end AIFF? Altså bare med hørebøffer tænker jeg.

Du kan uden problemer (medmindre du kører Windows Vista, så må du bruge kommandoprompt ..ahh nostalgi) konvertere fra WAV til Flac og tilbage igen.

Du kan hente en enkoder/decoder her

http://flac.sourceforge.net/

Super og takker!

Det vil jeg lige prøve og rode lidt med...

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

Kan Ipod egentlig afspille andet end AIFF? Altså bare med hørebøffer tænker jeg.

Ja.

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

Super!!!

ser jeg frem til.....

Nogle gange skal man åbenbart se ret langt frem...

Da du ikke har så meget erfaring med russisk, så tror jeg det er bedst at gå lidt langsomt frem. Det flg. ser ud af meget, men det er ret simpelt. Forestill dig hvor meget tekst der skulle til for at i detaljer forklare hvordan man koger et ægg...

Derfor er målet med denne 1. "session" at du bliver i stand til at streame fra din SqueezeCenter på din NAS til din pc/laptop (som jeg formoder du har) via dit hjemmenetværk (her formoder jeg også at du har en form for netværk derhjemme hvor din NAS og nævnte pc/laptop begge er tilsluttet). Altså ikke noget med Internettet etc. i denne omgang. Blot hvordan du kan afspille musik på din pc når du sidder hjemme i din egen stue.

Det følgende foregår alt sammen på din pc/laptop mens denne er tilsluttet netværket.

0. Hvis du ved hvordan du tilgår SqueezeCenter fra din pc kan du bare springe punkt 1 og 2 over.

1. Find IP addressen samt portnummer for din NAS. IP-adressen er som regel på formen 192.168.x.x, eller 10.0.x.x. Portnumret er et 4-cifret nummer, tit 9000. Du kan finde disse ved at gøre flg. på din Transporter. Gå til: Indstillinger -> Oplysninger -> SqueezeCenter -> Serverens IP adresse. Og: Indstillinger -> Oplysninger -> SqueezeCenter -> Serverens HTTP-port.

2. Åbn en browser på din pc. og indtast den fundne IP-adresse samt portnummer i adressefeltet. Hvis din IP er 192.168.1.5 og portnumret er 9000 skal du altså indtaste: http://192.168.1.5:9000. Du skulle gerne se noget der ligner dette nu:

3. Du er nu inde på SqueezeCenters web-interface. Klik på "Extra" og derefter "SoftSqueeze". Nu skulle du gerne se dette:

4. Det er vigtigt at den første boks er afkrydset, "It appears that Java is already installed...". Hvis dette ikke er tilfælde tror jeg teksten ser en smule annerledes ud. Men der vil være et link du kan klikke som bringer dig til siden hvorfra du kan hente Java. Efter at du har hentet og installeret Java, gå tilbage til punkt 3. og prøv igen.

5. Tryk "Click to install and run SoftSqueeze. Hvis du får et spørgsmål om du vil køre et eller andet skal du bare klikke ja, Nu skulle resten gerne give sig selv.

Håber det virker; ellers må du jo spørge. Skulle det til gengæld virke er du godt i gang med at kunne streame til din arbejdspc...

vh Bjørn

Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes