| Sendt: 01 Marts 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg lige tillade mig at rette dine links så det bliver nemmere for andre at hjælpe:
Sony
HTP3SS
Samsung BD2E
Hvis vi starter i den nemme ende... Ja en BR-afspiller kan afspille alm DVD (Det kan alle) Noget andet er hvad du vil bruge
BR til? Med det lydsystem og sandsynligvis TV du kan slutte til vil forskellen være minimal fra DVD-BR. Det giver først rigtigt
mening når man har så godt en lydanlæg man rent faktisk kan høre at lyden er en del bedre end DVD. Og en skærm på min
32" full HD så de ekstra detaljer der ligger på en BR-disk også kan ses i praksis.
Jeg er selv studerende og har heller ikke et ubegrænset budget. Men jeg valgte ret tidligt at i stedet for at købe et dårligt 5.1
var det bedre at købe 2 ret gode højtalere i stedet. Man skal ikke undervurdere lyden fra et godt stereo-setup, specielt til
musik vil man få langt større glæde af kvalitet frem for kvantitet.
For 5000kr kan man få et ret godt stereo-setup, men det kniber lidt mere at skulle købe i alt 6 højtalere + en receiver +
DVD-afspiller.
Her er et ret god
Artikel du kunne læse.
En mulighed var at købe en surroundreceiver og så købe 2.0 evt 2.1 og så købe de andre højtalere når du får råd
efterhånden.
|