Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forbinde forstærker til tape out på eq? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Divad89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har denne her gamle Spectro Acoustics model 210 (Gyra Graphic Equalizer), som jeg i lang tid har haft til et sorround anlæg sammen med bass'erne, da mellemtone og diskant nok ikke skulle være dæmpet så meget, så bassen virkede alt for dominerende, så jeg skruede ned for de lave frekvenser på equalizeren, men har så opdaget at den slet ikke givet noget lyd i den venstre kanal. Ville så høre om man godt kan forbinde effektforstærkeren til tape output, da jeg ellers har haft den til main output. Har set i vejledningen at den godt kan forbindes mellem main in og tape output og køre inden omkring equalizeren, men betyder det noget?

---
David
Til top Vis Divad89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Divad89

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Divad89 skrev:
Jeg har denne her gamle Spectro Acoustics model 210 (Gyra Graphic Equalizer), som jeg i lang tid har haft til et sorround anlæg sammen med bass'erne, da mellemtone og diskant nok ikke skulle være dæmpet så meget, så bassen virkede alt for dominerende, så jeg skruede ned for de lave frekvenser på equalizeren, men har så opdaget at den slet ikke givet noget lyd i den venstre kanal. Ville så høre om man godt kan forbinde effektforstærkeren til tape output, da jeg ellers har haft den til main output. Har set i vejledningen at den godt kan forbindes mellem main in og tape output og køre inden omkring equalizeren, men betyder det noget?

---
David

Forskellen på Tape-out og Main-out er nok, at Main-out signalets styrke varieres med styrkereguleringen, hvorimod Tape-out er et fast signal liniesignal, som ikke reguleres af styrkereguleringen. Så skal du bruge Tape-out får du brug for at styrkeregulerer senere i signalvejen.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Divad89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Men det er jo en ren equalizer, hvor man regulerer lydstyrken på forforstærkeren, hvor equalizeren bare sørger for de forskellige frekvensers lydstyrke, hvorefter den sender det videre til effektforstærkeren.

---
David
Til top Vis Divad89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Divad89

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes