Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Så er der endnu en tråd om anbefalinger af ny DAC.

Det jeg søger er en DAC der passe til mit system som består af:
VA Mahler
Audia Flight 100
Audia Flight Pre
Audia CD One

DAC'en vil så blive koblet op til en computer, også skal jeg rippe mine CD'er til FLAC.

Hvilken DAC ville være fornuftig at kigge på? Ville gerne have en med indbygget forforstærker hvis der findes nogen DAC's derude der har en fornuftig en indbygget...

Jeg kender ikke det store til området, ved ikke lige hvad prisgrænsen er præcist, men tænkte i omegnen af de 20.000-40.000 kr. alt efter om der er indbygget forforstærker i eller ej etc. Den skal have XLR udgange

Derudover er kvaliteten af lydkort relevant hvis man sender optisk over i computeren eller hvordan? Som sagt er jeg noget på bar bund
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

danish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan anbefale en Esoteric D-05. Den har iLink, AES/EBU. toslink og coax, indgange og XLR/single ended ud. Der er
mulighed for at styre volumen (i det digitale domæne), men tror man er bedre tjent med at køre signalet gennem en god
forforstærker. Lyden er er fantastisk.

Der er flere der bruger et Lynx AES16 lydkort, da dette tilbyder dual wire AES/EBU, som er den eneste tilslutning på D-05,
der kan klare de højeste samplingfrekvenser. Desuden kan lydkortet styres af D-05'ens clock.

Jeg har selv tænkt mig at anskaffe mig en macbook og et firewire interface som musikserver, da jeg ikke gider at have en
stationær pc/mac stående i stuen.

Se evt forum på www.computeraudiophile.com.

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

danish skrev:
Jeg kan anbefale en Esoteric D-05. Den har iLink, AES/EBU. toslink og coax, indgange og XLR/single ended ud. Der er
mulighed for at styre volumen (i det digitale domæne), men tror man er bedre tjent med at køre signalet gennem en god
forforstærker. Lyden er er fantastisk.

Der er flere der bruger et Lynx AES16 lydkort, da dette tilbyder dual wire AES/EBU, som er den eneste tilslutning på D-05,
der kan klare de højeste samplingfrekvenser. Desuden kan lydkortet styres af D-05'ens clock.

Jeg har selv tænkt mig at anskaffe mig en macbook og et firewire interface som musikserver, da jeg ikke gider at have en
stationær pc/mac stående i stuen.

Se evt forum på www.computeraudiophile.com.

Se fornuftig ud ligger dog i den dyrer ende, men den får da også nogle fornuftige ord med på vejen.
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes