| Forfatter |
|
djingo Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen splitter eller fordeler i den fætter. Det er en S/PDIF Coax til Toslink (lysleder) - altså en konverter fra en S/PDIF type til en anden. Du må checke din vejledning og se, hvilke type forbindelser der skal anvendes. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
djingo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du nu helt sikker på, at du får S/PDIF ud af mini jack udgange. De bruges mest til almindelig analog lyd, og Coax digital udgang har normalt et RCA stik  S/PDIF (begge typer) har normalt højre + venstre signal i samme 'ledning' - så den kobling er ikke 'normalt' hos dig - jeg kender ikke din højttaler  Er det et multikanalsystem, og vedledningen viser du skal anvende de to + mini jack til digital udgang, ja men så er det korrekt. Pris i den rimelig ende - kvaliteten samme sted. Digitale kabler af god kvalitet kan sagtens magte de længder - er der defekter hører du det. __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
djingo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg får s/pdif samme sted som udgang til høretelefoner - iflg. specs til min bærbar. Der står faktisk også fysisk ingraveret s/pdif i plastiken ved udgangen.
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVI ADM 9.1 skal kun bruge ét digitalt signal - den anden højttaler får signal gennem "slave" udgangen. (Se nedernst på dette link: http://www.vassagohifi.com/products/avi/avi_adm91.html)
En kombineret SP/DIF og hovedtelefon minijack-udgang giver oftest en optisk SP/DIF-signal, du burde derfor kunne se noget rødt lys, når du har aktiveret SP/DIF outputtet i lydkort driveren.
Mener kun det er Creative der har kombineret hovedtelefon og coax i et minijack, og til det skal der bruges et specielt 4-bens minijack. __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
djingo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan det godt være - så skal det sikkert aktiveres i selve lydkorets driver. Ja.
djingo skrev:
| Lige for en sikkerheds skyld - har du et link til det kabel der går mellem master og slave? |
|
|
Vil da tro det følger med eller må du skrive til forhandleren / producenten (selvom jeg tror det bare er et standard RCA-kabel der bliver brugt) __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
djingo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, tak for svaret. Har snakket med Fujitsu Siemens, og de bekræfter det er et mini toslink. Ham jeg snakkede med mente også, at at der ikke nødvendigvis er lys i, når der ikke sidder noget kabel i, så det satser jeg på er rigtigt.
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge et minitoslink -> toslink. F.eks. dette, som jeg selv bruger.
Med højttalerne følger et kabel til at forbinde master og slave, ca. 5 meter, så vidt jeg husker. Længere kabel kan fåes ved henvendelse til AVI.
|
| Til top |
|
| |