Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. maj 2024 | 17:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 50" fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer køb af ny fladskærm. Jeg vil godt have et der er rimeligt stort. Jeg har overvejet

Sony 52w4500 som koster ca 16000 og

Sony 52v4000 som koster ca 11000 - 12000.

Kan det anbefales at give de ekstra penge. Begge er fullHD men kun w4500 har mpeg 4 dekoder, mens w4000 har mpeg 2. Jeg vil gerne undgå at købe en box at sætte ved siden af også om 4 år, kan man være rimeligt sikker på det med w4500.

Hvilke alternativer er der i prisklassen for store TV. Jeg skal sidde ca 4½ meter fra TVet.

Det skal bruges sammen med en Sony harddisk/dvd recorder 710 og tilsluttes min stereoforstærker. Jeg forventer ikke at jeg vil have surround i fremtiden. Jeg vil først have blueray når man kan få en blueray recorder til under 4000, indtil da er det ikke interessant.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Kig evt på Pioneer. Deres tv er ihvertfald toppen af 50"

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
greve
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Panasonic 50PZ800 er ret billigt for tiden (lige over 13.000 de steder, der har det på lager). Det er et kanon TV. Der er dog ikke MPEG4 dekoder, så hvis det er en showstopper for dig, så er det en skam (IMHO). Jeg tror personligt at man ikke kan undgå en eller flere "bokse" under eller ved siden af TV'et i denne tid, med den hastighed udvilingen har - med mindre du vil skifte TV hvert andet år...

__________________
greve's bio-i-stuen
Til top Vis greve's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greve Besøg greve's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

I sverige kan Pioneer 5090 fåes for lige godt 14000.

Det ville jeg klart putte penge i istedet for et sony



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Toebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 434
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Du er heldig, det er et let valg.. ja nærmest ikke engang et valg.

Kuro 5090

Til top Vis Toebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toebs
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Tak for svar. Dem vil jeg overveje.

DEt er iøvrigt bemærkelsesværdigt at SONYs butik på banegårdspladsen i Århus tager 20000 for 52w4500 mens midtdata kun 2 km derfra tager godt 15000 for samme tv, og Midtdata kender jeg fra anden side, de har kanon god service ved reparationer etc. Så det kan godt være det bliver der, så må vi se hvad jeg ender med til erstatining for mit 28" philips 3/4 billedrørstv.

Hvor stor rolle spiller det egentligt ikke at have mpeg 4 frem til det bliver helt digitalt i 2011 ?

 



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Hvor stor rolle spiller det egentligt ikke at have mpeg 4 frem til det bliver helt digitalt i 2011 ?



Det spiller absolut ingen rolle, hvis du accepterer at skulle bruge en digital boks til modtage dit tv-signal. Uanset hvad, så vil du begrænse dig til kun at kunne SE tv, hvis du vælger den indbyggede tuner, samt du går glip af de funktioner som en udbyderspecifik boks kan give dig.

Det er i øvrigt kun Boxer som bliver "helt digitalt" i 2011 som du skriver. Hvis du pt. modtager dit tvsignal via kabel tv (DVB-C) vil du fortsat kunne modtage analogt - eller digitalt, hvis du abonnerer på det.

Se dit tv som en monitor, hvortil du tilslutter eksterne enheder (konsol, dvd, bluray.... og nu tv tuner).

Mit råd er, at købe det bedste tv og vælge den boks som dækker dit behov - eventuel en boks med 2 tunere og harddiskoptager, hvor du både kan se og optage 2 digitale programmer på samme tid.

Hvis du bekymrer dig over at skulle bruge mere end end fjernbetjening, er dette utroligt nemt løst med eksempelvis en Logitech Harmony, som kan 100% integreres med dit tv og boks, så begge enheder brugsmæssigt virker som EN enhed - boksen kan du jo gemme væk i et skab, hvis du ikke vil se på den.

Så igen.. køb et Pioneer med boks og en god universal remote. Her får du det bedste fra begger løsninger - uden ulemper. Brug af indbygget tuner giver som beskrevet kun begræsninger.

Held og lykke med det.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
Hermann. skrev:

Hvor stor rolle spiller det egentligt ikke at have mpeg 4 frem til det bliver helt digitalt i 2011 ?



Det spiller absolut ingen rolle, hvis du accepterer at skulle bruge en digital boks til modtage dit tv-signal. Uanset hvad, så vil du begrænse dig til kun at kunne SE tv, hvis du vælger den indbyggede tuner, samt du går glip af de funktioner som en udbyderspecifik boks kan give dig.

Det er lige nøjagtigt det jeg ikke vil acceptere. Den helt afgørende parameter når tv skal vælges er netop hvor lang tid jeg kan forvente at bruge tvet uden diverse bokse. Jeg har en dvd/harddisk recorder fra Sony, og det er nok det eneste der skal kobles til. Jeg tror jeg skrotter videoen. Jeg skal under ingen omstændigheder have surround. JEg har Grenaa Byantenne, der samarbejder med STOFA kabeltv og de har 3 digitale programmer idag (DR, DR2 og TV2), samt ca 35 analoge kanaler.

Umiddelbart skal Pioneeren være billigere end SONY for at den vælges, da pioneer ikke lyder nær så stabilt som SONY. Jeg har været meget tilfreds med DVD/HD recorderen også fra SONY. Betjeningsvenligheden spiller en stor rolle da hele familien skal kunne bruge det også børnene



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Nu er sony's tv bare low-end i forhold til Pioneer. Pioneer har klart det lækreste billede (Set i mine øjne) og når det kan hentes i sverige til den pris skal man ikke tænke ret mange gange.
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Umiddelbart skal Pioneeren være billigere end SONY for at den vælges, da pioneer ikke lyder nær så stabilt som SONY. Jeg har været meget tilfreds med DVD/HD recorderen også fra SONY. Betjeningsvenligheden spiller en stor rolle da hele familien skal kunne bruge det også børnene



Der tager du fejl :)   Prøv at læse lidt mere her eller på recordere.dk. Pioneer er uden samenligning, den bedste skærm du kan købe.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Det er lige nøjagtigt det jeg ikke vil acceptere. Den helt afgørende parameter når tv skal vælges er netop hvor lang tid jeg kan forvente at bruge tvet uden diverse bokse. Jeg har en dvd/harddisk recorder fra Sony, og det er nok det eneste der skal kobles til. Jeg tror jeg skrotter videoen. Jeg skal under ingen omstændigheder have surround. JEg har Grenaa Byantenne, der samarbejder med STOFA kabeltv og de har 3 digitale programmer idag (DR, DR2 og TV2), samt ca 35 analoge kanaler.



Det er en meget underligt prioritering, når du eksempelvis med mit beskrevne setup, kan få nøjagtigt den samme funktionalitet med en boks. Hvad er det der skræmmer dig så meget ved at have en boks som tuner?

Når du prioriterer som du gør, vægter du også indbygget tuner OVER billedekvalitet - det er i min verden lidt skidt at begrænse sig så meget, blot for at undgå en "ekstra boks" (som faktisk kunne erstatte din nuværende HDoptager, og give dig langt bedre kvalitet og funktionaltet end du har nu).




__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2152
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Mathias Bak skrev:
Nu er sony's tv bare low-end i forhold til Pioneer. Pioneer har klart det lækreste billede (Set i mine øjne) og når det kan hentes i sverige til den pris skal man ikke tænke ret mange gange.

Hvorfor egentlig. jeg synes jeg har set mange forskellige løsninger, herunder Pioneer, Panasonic, LG, NAD og Sony. Jeg tror det ender med en af de to sidste. Jeg tager under ingen omstændigheder til sverige for at købe et TV. Jeg har stor erfaring med Midt data og det bliver nok der eller i HIFI klubben.

Da jeg sidst købte tv i november 2001 købte jeg et gammeldags philips 3/4 tv, da jeg ikke så en ide i bredformatet dengang. Det er der nu. Champions league og anden fodbold sendes nu i  bredformat og så må der et skifte til. Fodbold og nyheder er mindst lige så væsentlige som film.

Det er iøvrigt galt når mange af forhandlerne viser en blueray demo disc på alle tverne. Det siger intet om hvordan de modtager signalet fra DR eller TV3. Og det er den daglige motagelse af TV via kabeltv der er afgørende. Hvordan et blueray signal eller et DVD signal ser ud er af perifer betydning.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Hvorfor egentlig. jeg synes jeg har set mange forskellige løsninger, herunder Pioneer, Panasonic, LG, NAD og Sony. Jeg tror det ender med en af de to sidste. Jeg tager under ingen omstændigheder til sverige for at købe et TV. Jeg har stor erfaring med Midt data og det bliver nok der eller i HIFI klubben.



Kort sagt, fordi Pioneer tilstræber at gengive det korrekte billede, så det viser kildematerialet så tæt på studieproduktionen som det kan lade sig gøre. Det gør hverken Sony, Phillips eller mange af de andre "store" mærker. Jeg vil igen opfordre dig til at tage en tur forbi www.recordere.dk, hvor valg af TV bliver debatteret hver eneste dag -d er er masser af tråde - "alle" med den konklusion, at Pioneer/panasonic viser det mest korrekte (og derved også det bedste billede).

Husk på, at lysforholdene hjemme i din stue, er meget anderledes end de er nede i Fona eller hos en anden forhandler. Det store flotte lysende Sony med skarpe farver virker måske bedst, når du står dernede og sammenligner med de andre modeller der også får god gas på farve og kotrast - men det er en meget anden situation hjemme i din stue, og derfor et rigtig svært sammenligningsgrundlag. Ofte er modellerne også forkert indstillede i butikken.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeg tager under ingen omstændigheder til sverige for at købe et TV.

Det er nu ikke så svært endda  Jeg har selv fået leveret en af de omtalte Pioneer 5090H fjernsyn fra en svensk netbutik. Leveringen tog lige lidt tid, da de lige skulle have det på lager igen - men derefter gik alt smertefrit. Jeg fik en mail om leveringen et par dage i forvejen, og fragtmanden ringede også i forvejen så vi kunne aftale et leveringstidspunkt der passede os begge, og så var det sådan set bare at vente lidt igen - så blev skidtet leveret lige til døren - når det passede mig! Og alt dette for den latterligt lave fragtpris på 700 SEK

Selvfølgelig bliver det lidt mere besværligt hvis der er en reklamation, men det man skal gøre hvis man har handlet med fyndsborsen.se er at levere/sende tv'et til et af pioneers værksteder i DK, så løser de resten.

Så jeg ville heller ikke betænke mig ved at prøve at handle lidt med broderfolket.

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
Sune Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 523
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Forstå nu at manden ikke tør købe i udlandet, han har sat sig for at det kun er Sony eller NAD han ønsker sig, så lad være med at anbefale ham andet, for han har besluttet sig...

At han så ik får det bedste billede til prisen, er så en anden side af sagen, men fakta er at manden har besluttet sig

Til top Vis Sune Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sune Thomsen
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Sune Thomsen skrev:

Forstå nu at manden ikke tør købe i udlandet, han har sat sig for at det kun er Sony eller NAD han ønsker sig, så lad være med at anbefale ham andet, for han har besluttet sig...

At han så ik får det bedste billede til prisen, er så en anden side af sagen, men fakta er at manden har besluttet sig



Så er der jo ingen grund til at poste herinde :)   Jeg forsøger i hvert fald, at give den bedste konstuktive kritik - og i bedste mening.



__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Umiddelbart skal Pioneeren være billigere end SONY for at den vælges, da pioneer ikke lyder nær så stabilt som SONY. Jeg har været meget tilfreds med DVD/HD recorderen også fra SONY. Betjeningsvenligheden spiller en stor rolle da hele familien skal kunne bruge det også børnene

det er jo selvfølgelig dit eget valg, men pioneers tv er klasser over alle de andre modeller. Jeg forstår ikke du spørger, hvis du alligevel ikke tager imod de råd du får. Jeg mener iøvrigt at Pioneer lever op til de specs. Boxer nu engang har stillet op. Hvis du insisterer på at der skal være DVB-C tuner i tv'et er der desværre ikke ret mange gode tv på markedet. Bortset fra det med DVB-C tuneren kan jeg ikke finde en eneste grund til ikke at vælge det fremfor et andet der koster næsten det samme.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 268
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Hermann skriver jo selv:

Hermann. skrev:

Hvilke alternativer er der i prisklassen for store TV.

Og alternativer er vel ligesom bare det han har fået??? Og hvis hans beslutning nu er taget uden at have fået nogle forskellige fordele/ulemper ridset op, er det vel ok at give ham dem??

Grunden til at jeg gav ham min lille Sveriges historie var fordi han skrev, at han ikke ville "tage" til Sverige for at købe tv - hvilket jo indikerer en fysisk rejse med en stor skærm proppet ind i baggagerummet - jeg vil jo så blot fortælle at man for 450 DKR kan få det leveret lige ind i stuen uden nogen form for bøvl. Deruover sælges der jo også Sony fjernsyn hinsidan, så hvis det absolut skal være Sony er det da også en mulighed - såfremt man ikke har moralske skrupler ved at ligge sine sparepenge "hinsidan" i disse krisetider

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

det var nu mere måden forslagene blev fejet af på

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Hvorfor egentlig. jeg synes jeg har set mange forskellige løsninger, herunder Pioneer, Panasonic, LG, NAD og Sony. Jeg tror det ender med en af de to sidste. Jeg tager under ingen omstændigheder til sverige for at købe et TV. Jeg har stor erfaring med Midt data og det bliver nok der eller i HIFI klubben.


Hvorfor spørger du overhovedet til råds herinde, når du allerede har besluttet dig? - Det er spild af folks tid.

Køb dig et SONY og få et middelmådigt TV, eller køb et Pioneer PDP-5090 og få markedets bedste billede.


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes