| Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine bekendte har et sæt BOSE 601 Series II, som han er rigtig glad for, men enhederne er desværre ved at stå af. Skulle man være i tvivl, drejer det sig om denne model: http://forums.klipsch.com/forums/storage/6/1057298/Bose%20af ter1.JPG Det er mellemtonen/bassen (?) i toppen, der er begyndt at mørne og sprække i ophænget. Han vil gerne vide, om det kan lade sig gøre at skifte enheden ud eller evt. at reparere den, og hvem der i så fald vil være den bedste til et job af den art. Og skulle man føle sig fristet til at kommentere på højttalerens eventuelle fortræffeligheder og eller svagheder, så er jeg egentlig ikke interesseret, da højttaleren ikke er min egen - jeg har sågar ikke engang hørt den 'in action'
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
> http://forums.klipsch.com/forums/storage/6/1057298/Bose%20af ter1.JPG The page cannot be found En søgning på 'reconing' her kan afsløre nogle firmaer. Bl.a. erindrer jeg JJ i Farum.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt, at siden ikke kan findes - men så kan modellen i hvert fald googles  Må undersøge det med 'reconing' ... Takker.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet med basrep.dk er bare, at de (så vidt jeg kan se)ligger i Jylland, hvilket må siges at være noget af en fordyrende faktor.
Men JJ Teknik i Farum er ikke nogen dum ide.
|
| Til top |
|
| |
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er korrekt at Basrep ligger i Jylland og JJ Teknik i Farum på Sjælland, men da jeg skulle have renoveret mine 2 stk, JBL L14 basser, skulle JJ have 2000,- pr stk. hvorimod basrep lavede dem begge for 1200,- for begge, så mon ikke der er lidt til forsendelse. Men det er jo dit valg. Det er jo ikke sikkert at det er lige så dyrt at få renoveret dine Bose højttalere
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJ Teknik tager 600,-/stk. for reparation af kantophæng, så det bliver nok dem, der får fornøjelsen. Men tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lave kanter på et 601 serie I for et par år siden. Der var 4 stk basser/mellemtoner i sættet. Det er der vist også serie 2 og regn med at alle 4 skal laves. Er de andre ikke gået, går de snart; det er ikke slid, der tager kantophænget, men en (micro-)biologisk nedbrydningsproces af skummet. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg giver info videre. Takker.
|
| Til top |
|
| |
sc1000s Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par 601 serie III (brun) til salg for kr. 2000,- hvis det som alternativ kan ha nogen interesse!
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sc1000s: Det er muligt - jeg giver beskeden videre.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor på Sjælland bor du?
|
| Til top |
|
| |
sc1000s Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
I faxe
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, giver besked, hvis det bliver aktuelt
|
| Til top |
|
| |