Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround Receiver til max 10.000 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en ny Surround Receiver til max 10.000 kr, og vil gerne have jeres besyv med.

Primære formål er naturligvis Surround lyd, men da jeg kun har plads til en forstærker, skal den også kunne levere nogenlunde stereo lyd.

Jeg har indtil videre kig på følgende Receivere:

• Yamaha RX-V1900 (ca. 7.500 kr)
  • Denon AVR-2809 (ca. 7.200 kr)
  • Onkyo 876 (ca. 8.300 kr fra Sverige)
  • Pioneer LX-51 (ca. 7.000 kr fra Sverige)

Hvad ville I gå efter? Andre muligheder jeg har overset?

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Du bør nok ikke ignorere Harman Kardon AVR-355 og Marantz SR-6003.

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Køb en brugt Onkyo 905, som kan fåes i det prisleje, og slår samtlige af de recievere som du selv nævner.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Her er lidt at læse på:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/av_receiver_mastertest_1 .shtml

synes der mangler både denon, h/k og marantz i testen af sådan de mest gængse

Chabang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ville overveje at spare en måned mere og købe:

Pioneer SC-LX71 i sverige:

Koster lidt over 10k som valutaen er nu.

http://flatscreencenter.se/page/products/fullProductInfo.php ?id=3465

Til top Vis Chabang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chabang

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Tak for alle input so far!

Jeg vil tage Marantz og Harman Kardon med i overvejelserne.

Jeg har også haft overvejet SC-LX71. Prisen har indtil nu været lovlig høj, men jeg kan godt se, at med de svenske kurser der er for tiden, er den ved at nærme sig. Blot synes jeg ikke denne receiver har klaret sig helt så godt som den meget anmelderroste LX-81, som dog definitivt er langt udenfor budgettet.

Det samme er receiverne i foreslåede anmeldelse (på tysk! Det er da godt nok lang tid siden jeg forsøgte at beskæftige mig med det sprog :-)) Nå, konklusionen forstod jeg da, RX-V3900 løb af med sejren, og generelt har Yamaha virkelig scoret point med deres 2008 modeller.

Derfor er jeg da nok også pt mest stemt for RX-V1900. 7.500 kr er et godt tilbud synes jeg (sat ned fra 10.000 kr).

Man kunne selvfølgelig også gå efter en brugt receiver, som foreslåede 905 fra Onkyo. Men der kunne man vel også satse på RX-V3800. Hvordan vil den klare sig i forhold til?

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

En ting mere.

Er der nogen af jer kloge hoveder som har et godt forslag til en forhandler (håber det er et tilladt spørgsmål i dette forum) hvor man kan auditere i det mindste hovedparten af disse receivere?

Det er jo selvfølgelig mest optimalt at auditere før man køber, men jeg vil foretrække at kunne mere eller mindre garantere den flinke forhandler som låner ud, at jeg også køber et af produkterne. Jeg ville ikke have det godt med at skulle rundt til 3-4 forskellige steder og efterlade hovedparten med uforrettet sag.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

www.flatscreencenter.se er et godt sted at handle. De levere portofrit og hurtigt. En del herindefra (inc. undertegnede) har
gode erfaringer med dem.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Tak for rådet.

Nu ligger Flatscreencenter ikke lige rundt om hjørnet (af København). Jeg går ikke ud fra de sender receivere ud til test sådan uden videre?

Og under alle omstændigheder skal hovedparten retur igen, hvilket godt kan vise sig problematisk. En forhandler i københavns området ville være at foretrække.

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hmmmmm... - Surround-receivere til max10k...

Jeg har leget lidt med Pioneer LX70 ( kan findes i DK til lige omkring 10k - måske 10400,- eller sådan. Det jeg har eksperimenteret med denne, er at auto-kalibreringen her er HELT FANTASTISK ( lissom i LX71 og LX81... ), og så er jeg VILD med esignet. 
  LX71 vil vores lokale pusher sælge til 11K...!
  Ellers Harman / Kardon AVR355, kan vel findes til 7K i DK, en lisså god - på nogen punkter bedre - lyd end Pioneer'en, men mikrofon-auto-setup'et er ikke imponerende, det synes jeg rammer elednigt i 75% af tilfældene, hvor manuel opsætning VIRKELIG spiller.

Glem Onkyo'erne - med mindre du har en pulverslukker i huset...
Marantz og Denon er i praksis de samme, og ikke imponerende (IMHO)
Yamaha'en synes jeg lyder lidt presset når man RIGTIG nyder en go' film - der er altså mere "magt; nosser" i harman'en

- Og ja, jeg er en ret god kunde i den lokale biks, har haft lånt de ovenstående ( bortset fra Denon - det er jo HFK), og Yamaha'en, den tabte allerede i butikken...
  ( Men endte med at beholde min HK DPR2005, da jeg ikke leger med blå stråler endnu... )

JBLfan

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hattori Hanzo skrev:
Køb en brugt Onkyo 905, som kan fåes i det prisleje, og slår samtlige af de recievere som du selv nævner.

Hvad bygger du det på at den slår samtlige af de andre?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:

Jeg har leget lidt med Pioneer LX70

Yamaha'en synes jeg lyder lidt presset når man RIGTIG nyder en go' film - der er altså mere "magt; nosser" i harman'en

- Og ja, jeg er en ret god kunde i den lokale biks, har haft lånt de ovenstående ( bortset fra Denon - det er jo HFK )

LX70 er små-defekt. Har et problem i dekodningen af 7.1 signaler, så den ville jeg nok gå udenom.

Angående det med pulverslukkeren.......er vi ikke snart ovre den frase fordi 2 Onkyo forstærkere i DK har lidt en defekt. Alle de 3 nævnte japanere kan fint følge med en HK, men det kommer i sidste ende an på hvem der lytter og hvad man har spændt for af udstyr. Folk har desværre en tendens til at lade forums styre deres indkøb i lidt for høj en grad og disse offentlige nedvurderinger af ustyr hjælper ikke på det.

Mit bud: Nøjes med at anbefal det du synes lyder bedst (som regel det man har købt) og forklar pænt hvad du ikke kunne lide ved de andre produkter. Ingen grund til opstød over hverken de ting man så IKKE valgte eller butikker.

Og det er altså ikke umuligt at låne udstyr med hjem i HFK.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jblfan.

Marantz og Denon er da slet ikke det samme. jeg havde en denon før og er nu ved en marantz den yder mindre og spiller da betydelige bedre en Min gamle Denon og spiller mere musisk og har mere power end min Denon..

Skal klart ha Marantz igen.

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

greve
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

yossi skrev:

Jblfan.

Marantz og Denon er da slet ikke det samme. jeg havde en denon før og er nu ved en marantz den yder mindre og spiller da betydelige bedre en Min gamle Denon og spiller mere musisk og har mere power end min Denon..

Marantz og Denon har samme ejer (siden for ca. 2 år siden, hvis jeg ikke husker helt galt). Det betyder ikke at det er det samme, der sidder inde i boksene, men ejerne vil muligvis prøve at skabe visse synergi-effekter gennem brug af samme udviklings-resourcer og større indkøbsfordele. Mærkerne Marantz og Denon vil dog højst sandsynligt stadig have forskellig "profil" for samlet at maksimere den potentielle køber-skare, hvor Marantz traditionelt henvender sig til audio-entusiasten, der også godt kan lide en god film, og Denon henvender sig mere til film-entusiasten, der også godt vil høre musik en gang i mellem - dette betyder IKKE at Marantz er dårlig til film og Denon dårlig til musik, det er mest et spørgsmål om image, hvis du spørger mig...

yossi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

JAja der er da så mange der har samme ejer men det er slet ikke ensbetydene med at deres lyd er det samme og at lydfilosofien er den samme for det ville da være meget dumt og ændre på det da der er mange der ser marantz som noget meget bedre grej og bedre lyd som Denon..

Ja og self også omvendt..

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
Jblfan skrev:

Jeg har leget lidt med Pioneer LX70

- Og ja, jeg er en ret god kunde i den lokale biks, har haft lånt de ovenstående ( bortset fra Denon - det er jo HFK )

LX70 er små-defekt. Har et problem i dekodningen af 7.1 signaler, så den ville jeg nok gå udenom.

Angående det med pulverslukkeren.......er vi ikke snart ovre den frase fordi 2 Onkyo forstærkere i DK har lidt en defekt. Alle de 3 nævnte japanere kan fint følge med en HK, men det kommer i sidste ende an på hvem der lytter og hvad man har spændt for af udstyr. Folk har desværre en tendens til at lade forums styre deres indkøb i lidt for høj en grad og disse offentlige nedvurderinger af ustyr hjælper ikke på det.

Mit bud: Nøjes med at anbefal det du synes lyder bedst (som regel det man har købt) og forklar pænt hvad du ikke kunne lide ved de andre produkter. Ingen grund til opstød over hverken de ting man så IKKE valgte eller butikker.

Og det er altså ikke umuligt at låne udstyr med hjem i HFK.

Klaaaart, var heller ikke det jeg sagde - mente blot, at min lille lokale biks _ikke_ en HFK, og altså derfor ikke HAR Denon - men i sin tid sludrede jeg faktisk osse med dig, Jan - No sh*t or hard feelings, jeg har intet at påklage overfor HFK...

Jeg har ikke hørt LX70'eren lave fejl på 7.1, men hvis du siger det, så må vi da bare "af-anbefale" den..., men i praksis har jeg heller ikke testet den mere end 3-4 dage eller sådan.

Hvis du læser de svenske test's fra sidste forår hvor man som et af de eneste steder tager sig sammen og laver en måling baseret på de nye FTC "forslag" vil man se at Onkyo'erne i væsentlig grad er massivt underdimmensioneret på strømforsyningen - med hørbar roderi / mudder ved effektkrævende materiale. ( Skal se om jeg kan finde testene ) - Derudover bliver de uacceptabelt varme, det forventer man ikke af en almindeligt forekommende lukket kasse.

Men KLAAAAAART som du skriver til sidst!! - Det kan være RØVLIGEGYLDIGT hvad andre mener - det er den enkelte betalene bruger der selv skal ta' den sidste beslutning, baseret på HANS preferencer udi lyd / design / farve / smag / temperatur og hvad ved jeg...!!

JBLfan 

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

greve skrev:
yossi skrev:

Jblfan.

Marantz og Denon har samme ejer (siden for ca. 2 år siden, hvis jeg ikke husker helt galt). Det betyder ikke at det er det samme, der sidder inde i boksene, men ejerne vil muligvis prøve at skabe visse synergi-effekter gennem brug af samme udviklings-resourcer og større indkøbsfordele. Mærkerne Marantz og Denon vil dog højst sandsynligt stadig have forskellig "profil" for samlet at maksimere den potentielle køber-skare, hvor Marantz traditionelt henvender sig til audio-entusiasten, der også godt kan lide en god film, og Denon henvender sig mere til film-entusiasten, der også godt vil høre musik en gang i mellem - dette betyder IKKE at Marantz er dårlig til film og Denon dårlig til musik, det er mest et spørgsmål om image, hvis du spørger mig...

det kan du for så vidt have ret i, hvis man ser bort fra de største modeller, der virker marantz som discounten i forhold, men hører man primært musik er ens penge ikke givet ret godt ud på en a/v receiver.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2009 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Jblfan skrev:
Jeg har ikke hørt LX70'eren lave fejl på 7.1, men hvis du siger det, så må vi da bare "af-anbefale" den..., men i praksis har jeg heller ikke testet den mere end 3-4 dage eller sådan.

den kan ikke rigtigt modtage DTS MA i 7.1 (den tager bruger kun 5.1 signalet), men der skulle ikke være problemer med Dolby True HD i 7.1

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

man kunne også tage skridtet op fra receivere til processor og forstærker ;)

http://emotiva.com/umc1.shtm og http://emotiva.com/xpa5.shtm så er man altså uhyggeligt godt kørende
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes