| Forfatter |
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey nogen der kender til denne pladespiller for har meget kraftigt overvejet den som den næste, da den ikke er vildt dyr og da Jeg godt kan li Marantz i forvejen.. men er der nogen der har hørt den eller har hørt noget godt eller dårligt om den.? http://www.av-connection.com/?PGr=1730&ML=600
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1635
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke lide den jeg ville lægge billet ind på, når der for eksempel kan fås en Rega Planar 1 til det samme og en Planar 2
til lidt mere. Regaerne spiller temmelig meget bedre.
__________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have en med automatik er det et rigtig fint bud. Den er længder foran rega og lign. når det gælder betjeningscomfort. (Rega er manuel så pick uppen bliver ved med at løbe i inderste rille når pladen er færdig.) Og det er en god ide med automatik for så får du den sikkert brugt meget mere end du ellers ville have gjort. Det er ihvetfald den erfaring jeg har gjort.
Den kan iøvrigt sikkert snilt matche en rega på lyden, for på den billigste rega sidder Ortofon billigste pickup 5e. Jeg ville helt sikkert vælge Marantzen frem for både REGA 1 og 2 hvis prisen var den samme. Jeg har haft REGA i to omgange men de røg ud, betjeningskomforten var simpelt hen uacceptabel elendig. Hvis jeg skulle købe pladespiller idag, var det meget tænkeligt jeg ville købe denne.
Held og lykke med den. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det jo en cd man skal købe, når man vægter på den måde.
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
Så er det jo en cd man skal købe, når man vægter på den måde.
|
|
|
Nu er det vel en del år siden der har været et reelt valg mellem om man vil have CD eller LP som signalkilde. I dag er pladespilleren kun et supplement til CDen, også for langt de fleste købere af nye pladespillere, som må formodes at have haft CD i mange år. Det må da være rimeligt at forlange en god betjeningskomfort på pladespilleren, når man er vant til det fra andre signalkiler.
Tilbage i 80erne kunne man også vælge mellem manuelle, halvautomatiske og fuldautomatiske pladespillere, det kan man sådan set stadig. Jeg har prøvet REGA og på en skala for betjeningskomfort fra 1 - 10 hvor 10 er bedst må den være ren 1. Det er den fordi:
1. Den er manuel hvilket er upraktisk
2. Støvlåget kan ikke stå selv, det kan kun være åbent eller lukkket.
3. Pickup huset kan ikke tages af, det er derfor bøvlet at montere ny pick up, normalt kan pickup huset let tages af. (det har de ihvertfald kunnet på de 5 pladespillere jeg har haft.)
Derfor hører en REGA rent teknisk og betjeningsmæssigt mere hjemme på et museum over teknik fra 50erne, end i et moderne HIFI anlæg. Vi lever i CDens tidsalder endnu og har gjort det i 20 år !!!! __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herman mange pladespillere fra halvtredserne kunne stakke 10 plader og spille dem forløbende automatisk
Det kan være det give mening for dig men det er ikke en eviggyldighed du lister
CD er i bedstefald min sekundære kilde - LP min primære - Jeg har alt fra helt manuelle til fuld automatiske pladespillere og der er intet der bekymre eller irretere mig ved at skulle vende en plade og selv trykke stop. De fuldt manuelle lyder oftest bedst og bliver brugt mest
Regas låg er lavet af et materiale som gør at det stort set resonansfrit kan være lukket under afspilning - derofr var der kun behov for åbent og lukket
rega armens manglende udskiftelige hoved er tilbpasset regas egne pickupper og derfor er det er meget let at skifte pickup når man holder sig til de pickupper - ingen protraktor behov men nemt
Det er ikke for at starte en krig men blot bringe dig i erindring at LP og manuelle pladespillere lever i bedste velgående ligesom de har et stort publikum
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Hermann.
Som du selv skriver lever vi på 20vende år i cd'ens tidsalder, derfor er det også hvis man vægter på den måde du gør en cd man skal købe.
Omvendt er der nogen der formår at leve i begge verdener, med deres fordele og ulemper, og jeg foreslog blot trådstarter at kigge lidt bredere.
Desuden er jeg lodret uenig i dine betragtninger med hensyn til lydkvaliteten mellem de nævnte pladespillere, men også af netop den grund mente jeg at trådstarter burde udvide perspektivet, og for ikke at sprænge budgetrammerne foreslog jeg hvad jeg anser for at være om ikke bedste bud, så blandt de bedst bud i prisklassen ud fra hvor god en pladespiller man kan få for samme pris.
Omvendt, hvis trådstarter havde spurgt direkte på en automatisk pladespiller, ville jeg ikke have foreslået nogen i den prisklasse.
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sund skrev:
@Hermann.
Som du selv skriver lever vi på 20vende år i cd'ens tidsalder, derfor er det også hvis man vægter på den måde du gør en cd man skal købe.
Omvendt er der nogen der formår at leve i begge verdener, med deres fordele og ulemper, og jeg foreslog blot trådstarter at kigge lidt bredere.
Desuden er jeg lodret uenig i dine betragtninger med hensyn til lydkvaliteten mellem de nævnte pladespillere, men også af netop den grund mente jeg at trådstarter burde udvide perspektivet, og for ikke at sprænge budgetrammerne foreslog jeg hvad jeg anser for at være om ikke bedste bud, så blandt de bedst bud i prisklassen ud fra hvor god en pladespiller man kan få for samme pris.
Omvendt, hvis trådstarter havde spurgt direkte på en automatisk pladespiller, ville jeg ikke have foreslået nogen i den prisklasse.
|
|
|
Helt OK, men vi må da støtte at folk kan høre den musik de nu vil.
Uenigheden består vel egentlig i den detalje at vi vægter betjeningskomforten forskelligt. Jeg opfatter af erfaring, det at en pladespiller er manuel som en meget stor gene. Du opfatter det ikke som noget større problem, så her er der tale om forskellige præferencer.
Når det kommer til CD har jeg haft 3 siden 86, Philips cd 104, Denon 1290 og Denon 1450. Jeg synes at Cd systemet var genialt da det kom frem, og det synes jeg egentlig stadig. For mig er LPen et hyggeligt og nostalgisk supplement og jeg tror der er mange som mig der har flere hundrede lper i reolen og kun hører dem sjældent. Jeg tror jeg hører CD op over 80 % af tiden, mens LPerne står for resten af CD/LP lytningen. Hvis min pladespiller var manuel tror jeg ikke jeg fik dem hørt ret meget. Derudover hører jeg DAB radio, der også er et genialt system med de genre specifikke kanaler. Så hvis man lister hvad jeg hører må det være: CD - DAB og LP i nævnte rækkefølge. Jeg har også en fm tuner den bruger jeg reelt ikke, da lyden og betjeningskomforten er bedre i DAB. (Jeg har perfekte modtageforhold for DAB signalet - håber snart DR får sat flere sendere op så DAB reelt er landsdækkende i god kvalitet.) __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nuværende pladespiller løfter selv armen til bare når den er færdig og det sys jeg er meget rart det andet tror jeg at jeg vil blive irriteret over i længden..
Jeg hører aldrig CD og Radio. jeg har alt mit musik på min com. og har kun pladespiler for og ha noget andet..
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 02:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal tro denne anmeldelse, så kan du gøre det meget bedre til prisen http://www.audioreview.com/mfr/marantz/turntables/tt42/PRD_3 43714_1597crx.aspx
Du kan tilsyneladende ikke skifte pickup på den, fordi den ikke kan justeres.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ease of use, very good , but the rest , forget it. audiophile quality, are you deaf?
Så var det måske bedre at købe en cd, de lyder alligevel så ens, at så dårlig en bedømmelse af lyden næsten er umulig.
Men det er rigtigt at det er nemt. __________________ mvh sund,
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er korrekt at man ikke kan justere Marantz', må man vælge en anden. Det lyder underligt. Jeg har foreslået en Denon DP 300f til flere, og jeg kender 2 der har den. Den koster lidt mere men har både fornem lyd og betjening og mange justeringsmuligheder.
Hifi klubben har den ikke længere på produktlisten, men umiddelbart var det den jeg ville anbefale. Den har indbygget RIAA, som kan slåes fra under tallerkenen. Den virker solid og holdbar, og man vil givetvis have pladespiller de næste 10 - 15 år uden nogen problemer, andet end normal vedligehold. Så vidt jeg kan se produceres den stadig, eller måske kommer der en opdateret model ?? __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan en her? Mon ikke man stadig kan finde en til LP'ere?
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvad med sådan en her? Mon ikke man stadig kan finde en til LP'ere?
|
|
|
Det kan du godt, nok nærmere til singler. Der produceres endda enkelte 78'ere, efter sigende til 300 kr stykket som kan bruges i de ældste wulitzer jukeboxe. Jeg har set en for nogle år siden på cafe i centrum af Århus til 78ere, og den spille Elton John på 78er.
For at komme tilbage til tråden, Hvad kan i anbefale spørgeren, hvis han ønsker en pladespiller med automatik. Det er vel et meget relevant spørgsmål. Jeg har anbefalet Denon dp-300f og kender den, men er der alternativer som er lige så gode til prisen. Den kostede 2499 inden den forsvandt fra Hifiklubbens hjemmeside. Jeg har set at Thorens også er begyndt igen, og deres nye modeller har vist automatik, er de gode, nogen der har erfaringer. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
yossi skrev:
| Min nuværende pladespiller løfter selv armen til bare når den er færdig og det sys jeg er meget rart det andet tror jeg at jeg vil blive irriteret over i længden.. |
|
|
Det kunne være en brugt Thorens TD-320 MkII.
Bør kunne fås for maks 2000. Den er semi-auto (løfter TP90 armen og slukker ved endt afspilning). Der er solgt en del af dem så den burde være til at finde.
|
| Til top |
|
| |
Sund Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen ny kan jeg ikke lige komme på, men hvis man gerne vil have en med automatik, der også lyder hæderligt, som kan monteres med pu efter eget valg og er til at betale, vil mit forslag være en Denon DP 47F monteret med en Denon DL 160. Lidt en overset perle ud fra kravene der stilles.
|
| |
yossi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige at den denon dp300f ser rigtig lækker ud. måske man skulle prøve høre klubben af om de stadig kan skaffe den.. Har også kigget en del på thorens.. jeg har såmen kun et par enkelte krav og det er er som i ved at den er semi automatisk det andet er at den skal være sort. og til sidst at den godt må kunne opdateres hen af vejen.. at den har indbygget riaa er kun en dejlig ting..
|
| Til top |
|
| |