Well, problemet blev løst, (troede jeg) - den ene kanal var nu helt væk, så jeg rodede mine gamle kabler igennem og fandt nogle andre, og det viste sig at være en dårlig forbindelse, der var årsagen til den ene kanal forsvandt.
Men nu kommer og går brum selvom jeg bruger Hifi-Klubbens dyre Ground Loop Isolator. <i morgen kommer en meget billigere fra Amazom, så får vi at se.
Jeg kan ikke jorde noget da jeg bor i lejlighed, og den slags jord skal i spyd ned i haven nu om dage. Desuden har jeg bærbar og ikke PC, der er lettere at få jordet.
Kablerne fra den bærbare til stereoen er den billigste standardforlænger phono. Hvor fåes der bedre forlængere? ... Jeg fandt denne som sælger bedre skærmede kabler end den billigste medfølgende standard. Et 5meter Jack til phono.
http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono_kabel/minijack_til_p hono_kabel/high_quality_audiokabel_2xphono_minijack_5_m_608_ da.htmlMiseren fortsætter. Det nye kvali-kabel sammen med og uden Xitel gav stadig brum på tape1 indgangen som jeg sætter PC'en til.
Da jeg fandt ud af kanalen brummede også UDEN kabel, gik det endelig op for mig at Quad 44's Tape 1 kanal må være dårlig. Så den undgår jeg bare.
Men sætter jeg det kraftige signal fra PC'en ind gennem Disc in til forforstærkeren er der endnu mere og kraftigt brum. Men det kunne jo være for stærkt signal der så forstærkes af en RIAA m.v. Grammofonindgange er vel lidt mærkelige.
Mens jeg står med 1 arm på forstærken og den anden på forforstærkeren mærker jeg en meget ubehagelig strøm fra den ene til den anden gennem mig. Det skal vel undgåes?
Jeg er forvirret på alle planer. Flere fejl åbenbart.
Aha, nul PC brum på Tape 2 indgang. Voila.
Hvad jeg nu kunne tænke mig er, at tage modulerne ud af forforstærkeren for Tape 1 og Disc, sende dem til Quad og få Tape 1 renoveret, mens Disc skal bygges om til at modtage PC lydkortsignal.
Hvordan ser det ud?