Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kvalitet af vægophæng (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
xcalibur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg skal have hængt mit 37" JVC LCD tv (vejer 20 kg) op på væggen, og det skal gerne kunne drejes.

Der findes i midlertid en del ophæng som kan dette, og prisen varierer MEGET.. Derfor vil jeg gerne høre om nogen har erfaringer med kvalitet/pris forholdet mellem disse.

Ved godt at f.eks. Vogels er kram, men hvis et ophæng til blot skal fungere, hvorfor så betale op til mange gange mere for et?

Der findes f.eks
Multibrackets M VESA Flexarm IIII til 317 kr
Vægbeslag 30 - 50" - Med 2 x drejearme til 889 kr

Og så kommer der jo vogels, som koster fra godt 1200 og opad, samt mange andre.. Så hvad mener I?

Til top Vis xcalibur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcalibur

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Mit eget Panasonic 37" er lige blevet hængt op med et ophæng fra Bilka.
Jeg kan se efter navnet når jeg kommer hjem. Det kostede 400 Kr. og består af en vægskinne med to skinner der monteres på TV'et. Det virker bestemt rigeligt stabilt. Jeg monterede det i går i en gipsvæg med nogle gode gips-plugs.

Jeg tror ærligt talt ikke at man skal tænke så meget over kvaliteten på ophænget. Derimod er fæstningen på væggen nok meget mere afgørende. Især når der bare er tale om en basic vægmontering, hvor TV'et ikke skal drejes/tiltes mv.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Marts 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

xcalibur skrev:
Ved godt at f.eks. Vogels er kram, men hvis et ophæng til blot skal fungere, hvorfor så betale op til mange gange mere for et?

Der findes f.eks
Multibrackets M VESA Flexarm IIII til 317 kr
Vægbeslag 30 - 50" - Med 2 x drejearme til 889 kr

Vogel er helt bestemt kram, men det er også pænt dyrt. Derfor bruger jeg selv et no-name fra Silvan (se http://viewer.zmags.com/showmag.php?magid=145431#/page8/ side 9, det til 399,95 kr.), og er ganske tilfreds med det. Slet ikke lige så kønt som Vogel, men det ses jo alligevel ikke, og heller ikke lige så lækkert som Vogel, men jeg flytter ikke meget på TV'et, så jeg er fint tilfreds. Det er dog måske lidt stort til dit formål - da jeg havde et 32" stak det lidt frem, nu med et 42" passer det fint. Bagpladen er dog måske lidt stor, det kan være svært at komme til alle stik.

Den nævnte Flexarm IIII har måske den ulempe at den vist har krav til at dit fjernsyn passer nøjagtig med dens huller på pladen.

Det andet ser bestemt lækkert ud, men kan måske også give lidt problemer med stik - svært at gennemskue uden at prøve i praksis.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

xcalibur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.. Det var sådan set det jeg havde håbet at høre :)

Ved godt at det VESA Flexarm IIII kræver et VESA beslag, og det har mit fjernesyn ikke.. Men jeg har to skinner, så jeg nemt kan lave en converter plade til det.. Så det ender måske med det bliver det. Jeg kigger lige på det i Bilka næste gang jeg kommer derud. Ellers tror jeg at jeg bestiller det Flexarm.
Til top Vis xcalibur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xcalibur

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes