| Forfatter |
|
Nikk3-Cv Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mig og min kammerat smid hans 2 x 12 tommer v-max på min crown xls 602.. men subben sagde en masse sjovt lyde når vi skruede op for den alså i lyden når vi kom godt op i vol... hvad kan dette være?
og da vi prøvede min nad t754 på bare 70 watt.. kunne den køre fuld excursion... og mer bas..
købte min crown ubrugt kun et halvt år gamle.. postlo rt(danmark) tabte godt nok min pakke... kan da ha sket noget da det skete?:?
på forhånd tak Nikk3
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blinker/lyser "Clip" dioden når du spiller højt med den?
Det er ikke verdens mest strømstærke forstærker trods specifikationerne, men burde være meget kraftigere end den NAD.
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad har i foran den crown og er der noget filter indover ?
__________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nad t754 som preamp kør ud af front preout og ind med xls kabler i crown'en .. den kør fint på mine cls-15 (på bassen) uden problemer clipper når basserne er i fuld excursion ..
nej den clipper ikk.. de v-max 12 tommer siger bare en crak lyd nogle gange .. ved dyb bas.
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
det siger cluk.. lyder lidt ligesom om man er under vandet :P
ingen der har prøvet dette?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har lidt svært ved at bedømme det ud fra de oplysninger du giver, men umiddelbart lyder det mere som om at enhederne slår i bund?
og ja, en amp kan godt tage skade af at blive tabt, man skal vist op i en microtech/itech før end at de kan tåle den slags, itechs kan vist så til gengæld tåle at blive tabt mens de spiller.
Jeg har selv haft lånt et par xls 602, de trak (faktisk kunne jeg nøjes med en enkelt) både et sæt JBL LSR6332 såvel som et sæt CV CSLC-215. så jeg har svært ved at tro at din nad performer bedre, især da jeg kender flere der har opgraderet deres hjemmebio anlæg ved at koble effekttrinnet i deres nad recivere fra, og bruge en 602 i stedet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man putte for meget effekt på v-max'erne? de kan tåle 600 rms i 4 ohm.. og det giver crown også.. :/
også dem der smider 1000 watt i 1 ohm på den i bilen.. uden der sker noget.. men det er jo kun 125 watt i 8 ohm.. så burde der ikk være mer smæk på den i det hvis du smider 400 watt i 8 ohm? eller jeg er bare en idiot? :P
har også prøvet at smide crossover på dem så de kun kør under 80 hz .. sammen clunk effekt..
de der bøjler foran og bag i er bøjet efter de har tabt den.. men man skulle repportere det den samme dag.. men vidste jeg ikk så kunne ikk få penge i forsikring :/
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Det lyder ( udfra din beskrivelse ) nøjagtig som om, at bassen rammer mekanisk begrænsning - skift dem ud med JBL W12GTi e eller W12GTi II - de har ikke problemer med mekanisk begræsning...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikk mine v-max.. ville bare prøve dem for en ven.. da jeg troede der rigtig ville være smæk på med 1300 watt i 8 ohm momo.. men nej.. min nad med 70 watt kørte bedre excursion på dem uden mislyde..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det du kalder mislyde kan meget vel netop være fordi at Crown'en magter at få dem ud i xmax, hvilket jeg tvivler på at 70 watt kan. Sagt på en anden måde, så spiller du for højt, det får enhederne til at slå i bund, og så får du mislyde  jeg tror du misfortolker det at nad'en ikke magter at kunne køre enheden helt i bund eller at kunne kontrollerer den som værende xmax og "god bas". __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok.. kan jeg få hifiklubben til at kigge på min crown? eller tager de kun de de selv sælger
|
| Til top |
|
| |
jackson stuart Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hælder også lidt i retning af kIm olsen, jeg ville nok prøve crown´en af på nogle store pa højtalere eller lign. , inden den ryger til service.
Tvivler på HFK vil tage den ind, prøv istedet en lokal radio snedker det er sikkert billigere... __________________ NAD viso five - DALI skod concept, med eltax opgradering - th-42pv60 en klassiker...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, hifiklubben vil ikke røre din crown, måske din lokale www.aage.dk vil
jeg tvivler dog som sagt meget stærkt på at der er noget galt med den. hvis den ikke laver unoder på dit eget anlæg kan du ikke med sikkerhed konkluderer at at det er den der er problemet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Nikk3-Cv Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|