| Forfatter |
|
Officer Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Audio Vector 3. Jeg går med en ide om at bygge en bas enhed i ydersiden da jeg synes der mangler lidt bund. Er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre? Hvis ja hvilken størrelse enhed kunne det være?
Det er ikke fordi jeg vil ha en bullerbas, men bare en mere fremtræden stram bund/bas
I bund og grund søger jeg ideér og erfaring fra jer!?
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det virkelig nødvendigt.
Min kammerat havde dem for en del år siden, og jeg syntes der var god bund i dem, mener også de går ret dybt.
Du kan ikke sætte en anden enhed i siden uden det går ud over en hel masse ting, der er jo kun et kabinet og tror de to basenheder vil slås istedet for at hjælpe hinanden.
mvh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok! men hvad hvis man modificerede delefilter kunne det ikke være en hjælp? + lave en "skillevæg" i kabinet?
|
| Til top |
|
| |
anse Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 476
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan sikkert lade sig gøre, men det er godtnok svært at lave skillevægge i det kabinet gennem bashullet. Ærligt talt syntes jeg det er det dumt projekt, og basserne ender jo ud med at få en lille kabinet.
Jeg ville bygge en subwoofer eller købe nogle andre højtalere hvis jeg var dig, men vent og se det kan være der er en eller anden som har en god ide.
god weekend.
mvh.
Anders
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anse har ret. At modificere en eksisterende (god) konstruktion på den måde, er næsten dømt til at mislykkes - så ville du være bedre tjent med at sælge dem, og finde en anden højtaler med lign. lyd, men mere smæk i bunden. Eller, at gøre som Anse siger - anskaf en god, aktiv sub.
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor tænker jeg lige nu på Georg Gerløs? 
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En aktiv sub er løsningen på dit problem. Den anden ide du har er alt for omfattende
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Georg Gerløs
Prøver med en aktiv sub.
Tak for rådene!
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officer skrev:
jeg synes der mangler lidt bund.
|
|
|
Måske kan nogle velvalgte kvalitetskabler vejejn igennem gøre en forskel. Kig kritisk på om du kun har default medfølgende kabler eller kunne forbedre dette først. __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 14 Marts 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver du jo ikke, hvilken forstærker du har. Måske kan en mere strømstærk forstærker styre basserne i dine AV3, så du kan leve med dem uden sub eller modifikationer af ht'en...
Og husk også kablerne, som Thulemanden skriver. Ingen kæde er stærkere, end det svageste led!
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Van den hul Clearwater kabler og en Cayin 252b forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sært du mangler bund. Det er jo kvalivaren du har. De er vel i korrekt fase?
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det også vare rummet der gør at bassen ikke rigtig kan "udfolde" sig, og det giver en lidt fald-betonet basgengivelse.. Især i dybden. Måske jeg ville prøve at spille med dem i et andet rum, for at se hvor meget det kan påvirke. hvis dit rum er for lille. Jeg vil aldrig ændre på en højttaler hvor de enheder der i forvejen sidder i er er helt og fuldstændigt beregnede til den interne volume. lige som Anse siger, husker også at jeg har lyttet til dem som værende med god lækker bas.
MVH Martin
__________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Officer Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
| Sært du mangler bund. Det er jo kvalivaren du har. De er vel i korrekt fase? |
|
|
Korekt fase? Er ikke lige med på hvad du mener ?
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke hørt Clearwater, men har hørt Second, som absolut er et af de signalkabler jeg har hørt, som har mest styr på bassen. Den er helt ekstremt stram - til gengæld synes jeg diskanten er lidt afdæmpet. Dette behøves ikke at være en dårlig ting, i kombination med meget detaljerede og lystklingende pu/riaa kombinationer - især ikke hvis der spilles højt...
Cayin kender jeg heller ikke så indgående at jeg kan kommentere om bassen er stram eller løs. Men jeg har selv et par kinesiske Vincent monoblokke og de er ikke nær så faste i bassen som eksempelvis Audia Flight 100, som ligeledes er opgivet til 100 W kl. A i 8 Ohm.
Om dette generelt gælder for kineserne, tør jeg ikke sige, men det er mit indtryk, at det ikke kun er arbejdslønnen der gør kineserne billige. I mine monoblokke, sidder der eksempelvis 12 * 10.000 uF billige Toshiba elektrolytter i hver...
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat: "Korekt fase? Er ikke lige med på hvad du mener ?"
Du kan have vendt fasen (+/-) på den ene højtaler forkert - det ville kvæle den dybe bas, og spolere stereoperspektivet i nedre mellemtone. Jeg synes ikke, det lyder sandsynligt, men det er da værd at tjekke.
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officer skrev:
|
Det er ikke fordi jeg vil ha en bullerbas, men bare en mere fremtræden stram bund/bas |
|
|
hmm, er der sparet på dæmpningsmateriale inde i højttaleren eller kan du billigt eksperimentere med at proppe mere kvalitetsmateriale ind? Det burde da stramme bassen, hvis det er bulder, som plager. Er det denne vi snakker om? __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Citat: "Korekt fase? Er ikke lige med på hvad du mener ?"
Du kan have vendt fasen (+/-) på den ene højtaler forkert - det ville kvæle den dybe bas, og spolere stereoperspektivet i nedre mellemtone. Jeg synes ikke, det lyder sandsynligt, men det er da værd at tjekke.
|
|
|
Så bytter du bare om på den ene højttalers ledninger og tjekker om lyden er mere fokuseret. __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |