Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefon forstaerker + Hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ostebaronen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen,

Jeg er helt ny inden for det her head-fi omraade. Jeg har nogle Sennheiser HD-555, som jeg har koebt nogle aar siden, helt udemaerkede hovedtelefoner, men synes bare der mangler noget.

Derfor vil jeg gerne have nogle forslag til hvad jeg skal koebe. Har kigget lidt paa AGK K601 og Beyerdynamic DT 860. Men har ikke rigtigt mulighed for at lytte til dem inden koeb. Min naermeste hifi-klub har dem ikke.

Jeg kan dog sige, jeg lytter mest til rock, jazz og metal. Haender at jeg lytter til lidt elektronisk musik, men det er i meget begraenset omfang - samt jeg kan godt lide den runde lyd fra roer forstaerkere, samt lyden af aabne hoeretelefoner.

Jeg leder samtidigt ogsaa efter en hovedtelefon forstaerker, helst en med digital indgang, jeg synes bare at headamp markedet er ret uoverskueligt og ret stort.

Mit samlede budget ligger paa omkring 5000 kr. Kan I komme med nogle kvalificerede bud?

Til top Vis Ostebaronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ostebaronen Besøg Ostebaronen's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Marts 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

For 5000 kr kan man komme et ganske godt stykke..

K601 og DT860 lyder som pudsige valg i mine øjne, fremfor f.eks K701 og DT880 som er de respektive "topmodeller"

Hvad er din kilde ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Ostebaronen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Det er set ud fra priser paa henholdsvis hoeretelefoner samt head amps.
Til top Vis Ostebaronen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ostebaronen Besøg Ostebaronen's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Som det er nævnt i en tråd tidligere, kan K701 erhverves for under 1500 kr, hvilket efterlader op til 3500 til en forstærker. Det burde bestemt være muligt :)

Formentligt vil det være smartest at prøve at finde ud af hvilken hovedtelefon der passer dig, og så derefter finde en forstærker der matcher dens fordele og svagheder.  Ser du Kasper Kj's tråd "Hvordan man forstærker Ath W1000!" syntes jeg at det er ganske godt beskrevet at der kan være stor forskel på hvilken forstærker man kan være interesseret i alt efter hvilken type bøffer man har

Til rock jazz og metal, ville noget grado muligvis være et godt bud. Spørgsmålet er måske også hvad du syntes er "god lyd" ? Er det detaljering ?, bas?, varm musikalsk lyd?, analytisk liniær lyd?, klarhed? eller noget helt tredje ?

Selv er jeg gået i retning af detaljering og klarhed i bøfferne og varme i forstærkeren (rør) Det er muligvis lidt modstridende, men giver i mine ører et godt resultat. Og det er jo dybest set det vigtigste..  (hvor skrækkeligt/mærkeligt det så end måtte lyde i andres ører)

Ostebaronen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Det lader til at alle grado's hovedtelefoner er on ear, hvilket jeg ikke er saa meget for.

Men jeg kan da ikke se hvor du kan faa K701 for 1500 kr. Alle de steder jeg kigger skal man lige laegge 1000 kr til den pris du naevner.

Den lyd jeg leder efter er en varm lyd, dog stadig med massere af detaljer, hvilket vil sige ingen skaerende diskant, og et godt bass-niveau.

Hvordan lyder Beyerdynamic DT 990 Pro, er det nogle gode hovedtelefoner?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Der har for nylig kørt en tråd hvori mange købte K701'ere til 179£ med fragt fra england af.. :) Så det er bestemt muligt.. Om dette tilbud stadig kører, ved jeg dog ikke..

hvis der ingen skærende diskant må være, er dt990 ude.. De har i hvert falde en tendens til at kunne være skærende på nogle tracks.

Måske noget så "ordinært" som et sæt Sennheiser HD650 vil passe dig ? De er lidt laidback dog, men der er ikke skærende diskant, og der er fin bas.. Alternativt kunne du kigge på Beyerdynamic DT880, som vistnok er en ret god allrounder ?

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hvilke HT du vælger vil jeg ikke kloge i er selv glad for mine hd 600. Men angående forstærker så er der kun én mulighed siden februar i år; Compass som med forsendelse, moms og told løber op i ca 2600. Den holder sig heller ikke på den pris ($258) ret længe, men dog indtil slutningen af maj lover producenten. Head-fi og DIYaudio strømmer over med roser og anmeldelser på trods af at den første blev frigivet i februar. Har lige bestilt en og venter spændt.... Den tværer produkter til 5-10 gange dens pris i brugertest på de fora. Og det bør den jo også med de komponenter. Men mon ikke den lander på $500-600 om nogle måneder når alle der har været med i debatten omkring udviklingen har haft mulighed for at anskaffe sig en. Det kan vi andre så nyde godt af...

ps thomann sælger k701 til €199-€229 afhængig af hvilket land du mener at du er fra...

Skyblue
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2006
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par denon AH D5000 og en Heed Canamp v3. Det er fandme fedt. Stort smil hver dag :)

Jeg tror det er lige over dit budget, men eh.. Damn :)

Havde et par Sennheiser 590 HD før. De var også fede, var meget glade for dem. men det her synes jeg er klasser bedre.

Flames away hvis i vil :)

Ps. kører med prodigy 7.1 LT som lydkort fra computer. Prøvede også med Auzentech something. Men det var ikke nær så
godt. Så sourcen betyder åbenbart noget.
Til top Vis Skyblue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyblue

Mingo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også kig på Compass. Der er vist leveringstid.

Kunne vi få en omtale, Siankovic, så snart du får dit eksemplar?

Er der forskellige versioner af Heed Canamp?

Til top Vis Mingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mingo

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Der er dels lidt leveringstid på et par uger i følge Kingwa, men der er også det danske Toldvæsen, som er alt fra en uge til en måned om at snøvle sig gennem pakker fra Kina, som alle bliver åbnet...
Så den er nok ikke lige på trapperne, men jeg skal nok fortælle når den er her

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Compass er ganske fristende ja.. Men kan hurtigt blive dyr med told og alt det pjat.. :/

Men den og så en anden hørebøf vil garanteret være en fed løsning ! Specielt hvis du har i sinde at bruge den sammen med din computer.. :)

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Med en pris på $315 inklusiv forsendelse bliver det med 10% told og moms og gebyr lige omkring 2600,-. I forhold til en DacMagic virker den pris jo ret fair må man sige.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

10% ? Er der ikke mere told på sådan noget ?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

10% er da meget normalt, dvs 35% ialt plus 150kr, plus 1 måneds ventetid og ingen levring fra PDK
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

wuuu post nr 1000 btw
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
10% er da meget normalt, dvs 35% ...

først 10% plus yderligere 25% giver 37,5% oveni i forhold til oprindelig værdi. Beklager, men jeg kan ikke tåle den slags...

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej ostebaronen
Nu du nævner at dit budget er 5000kr, har du så overvejet et Stax-sæt? De er jo kommet godt ned i pris, og jeg må sige, jeg er selv, måske solgt..
Rock og Jazz klarer de rigtig godt, og jeg har selv lyttet til Tool på et sæt, hvilket de klarer aldeles glimrende til mit behov. Men nu ved jeg ikke om
Tool er metal nok til dig - hvis det da overhovedet kan betegnes som metal
Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Zero-->X-can v8--->JVC dx 1000  er det dejligste jeg har
Zero-->X-can v8--->Philips sbchp1000 ligger nr to
Zero-->X-can v8--->Beyer Dynamic DT880 ligger på samme niveau som nr to, bare på andre områder.
Zero alene driver alle tre hovedtelefoner helt ok alene specielt hvis man "tuner" den lidt..

Compass er jeg selv nysgerrig på at høre, men det må vente, til en eller anden dejlig person har den med på træf..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Compass er jo bare en tunet Zero, med samme converter - så mon der er så stor forskel igen. Men glæder mig til head-amp delen. En x-can 8 er jo liiige et stykke over budgettet

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Ostebaronen skrev:
Hej allesammen,Jeg er helt ny inden for det her head-fi omraade. Jeg har nogle Sennheiser HD-555, som jeg har koebt
nogle aar siden, helt udemaerkede hovedtelefoner, men synes bare der mangler noget.Derfor vil jeg gerne have nogle forslag til hvad jeg skal
koebe. Har kigget lidt paa AGK K601 og Beyerdynamic DT 860. Men har ikke rigtigt mulighed for at lytte til dem inden koeb. Min naermeste hifi-
klub har dem ikke.Jeg kan dog sige, jeg lytter mest til rock, jazz og metal. Haender at jeg lytter til lidt elektronisk musik, men det er i meget
begraenset omfang - samt jeg kan godt lide den runde lyd fra roer forstaerkere, samt lyden af aabne hoeretelefoner.Jeg leder samtidigt ogsaa
efter en hovedtelefon forstaerker, helst en med digital indgang, jeg synes bare at headamp markedet er ret uoverskueligt og ret stort. Mit
samlede budget ligger paa omkring 5000 kr. Kan I komme med nogle kvalificerede bud?

Hvis jeg skúlle ud og finde et sæt hovedtelefoner med en tilhørende forstærker med digital indgang villejeg forsøge at finde et sæt der spiller godt
sammen. (Med digital indgang mener du da USB - eller OPTISK/COAX??)

I så fald ville jeg foreslå dig to sæt som jeg ved spiller helt fantastisk sammen og som endda gør at du har penge til overs. Det ene er en Corda
2Move med et sæt Beyerdynamic DT-880. Her får du et super sæt der har noget af det lækreste bas du kan finde og du har mulighed for USB
indgang. Jeg vil tro det sæt koster ca. 3000,- sammenlagt.

Det andet sæt hvis du skal have opsitk/coax OG USB indgang vil være at købe en iBasso D10. Jeg er overbevist om at DT-880 vil spille godt
sammen med iBassoen også. Men iBassoen kan sikkert også sagtens trække andre hovedtelefoner fremragende. Her kommer du så op på 4000,-

Men jeg ville nok til enhver tid starte med et godt bærbart setup hvis jeg var dig - det lydmæssige spring fra de gode bærbare forstærkere op til
desktop forstærkere inder 2000-3000 Kr er atlså ikke Sååååå stort endda...... Du kan jo altid udvidde med et RIGTIGT desktop setup på et
senere tidspunkt. F.eks. vil en Grace Design M902 også kunne løse dine opgaver.

HD555 skal du beholde så du altid kan gå tilbage til der hvor du startede og finde ud af at de penge du ahr investeret i god lyd har været det hele
værd
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum