Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Erfaringer med Sennheiser IE8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Opdagede lige dette fantastiske forum. Efter jeg hørte lydkvaliteten med mine HD555 og "bit-streaming" af flac filer til mit billige notebook lydkort (Intel HDA) er jeg ligesom stødt på "point-of-no-return" med hensyn til lydkvalitet.

Jeg har købt en Cowon/iAudio D2, men mangler nogle gode in-ears til transport og når jeg ikke gider slæbe mine HD555'er med på arbejde. Jeg har altid været glad for Sennheiser og er faldet over deres nyeste IE modeller. Mit spørgsmål er om der er nogen, som har erfaringer med Sennheiser IE8?

Hilsen tougher
Til top Vis tougher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tougher Besøg tougher's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til

IE8 er nok ikke den så mange har prøvet endnu, og jeg er desværre heller ikke en af dem.

Jeg har nu snarere et spørgsmål til dig

Hvad er det for noget musik du hører?, og hvorfor har du faldet over IE8?, som trods alt koster ca 1800kr, hvilket jo er ca 3 gange så meget som hd555.

Desuden skal du huske på at du nok også skal have fat i amp hvis du skal trække den slags IEM´s
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hører nok mest rock/heavy og elektronisk, har lige bestilt Röyksopps nyeste album samt et gammelt System of a down album. Men i ny og næ bliver det også til fx Katie Melua eller Jeff Buckley

Jeg har i et godt stykke tid læst om IEM's på anythingbutipod.com, men de skriver kun om bestemte mærker (Sennheiser er måske ikke så kendt i US?). Så faldt jeg over denne meget lange tråd http://www.head-fi.org/forums/f103/sennheiser-ie8-appreciati on-thread-375547/ som giver et ret godt indtryk af IE8 ifht. til andre high-end IEM's.

Jeg købte mine HD555 da jeg stadigvæk var studerende, men nu har jeg råd til at ofre lidt mere. Desuden er jeg vokset op med Nakamichi båndafspiller (metal bånd og Dolby C var sgu noget der rykkede), Tandberg/NAD forstærkere og Marantz cd afspiller, hvor jeg ofte har siddet og lyttede til musik med AGK hørebøffer, så ved der er forskel på mid-grade og high-grade. Derfor bilder jeg også mig selv ind at jeg kan høre forskel

Jeg har et par gamle Sennheiser MX500, som faktisk også kostede 500 kr. for nogle år siden. Tror de er gået i stykker, for de lyder virkelig ikke godt mere. Min Walkman mobil har et par IEM's hvis man da kan kalde dem det, for de lyder ikke godt, men kan se smarte ved at have sådan en dims i øret, frem for nogle som sidder som MX500.

IE8 har en impedance på 16 ohm og spiller 101dB/mW, er den så en kandidat til en headamp? Jeg har kun forstand på almindelig 8 ohms højttalere. Jeg er ikke bleg for at skulle investere i en headamp, da hvis jeg finder en med DAC også kan bruge computeren på arbejdet til at lytte på.

Hov, det blev vidst lidt langt....håber det går.
Til top Vis tougher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tougher Besøg tougher's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Ja har også læst at IE8 er ganske gode, men om de lige ud fra en d2 er de bedste ved jeg nu ikke. Men jeg er nu også stor tilhænger af ideen om at man ikke skal overdrive et led, for lyden bliver aldrig bedre end det svageste led, og derfor vil jeg mene en forstærker er et must, når du er villig til at bruge 2 k.

Men desværre er jeg ikke den store IEM ekspert, efter jeg fik mine ety4s har jeg ikke gidet kigge efter andre Selvom jeg har haft et lunt øje efter Freqs

Men tror måske et par Jays er meget oplagte, da de jo vidst skulle være super til rock osv, ja eller Freqs, men det ved bla Claus meget mere om, og han skal nok snart skrive herinde

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Jeg kender heller ikke ie8, men jeg har sådan en slags allergi overfor sennheiser, selvom de laver rigtigt gode produkter....

Min favorit er q-JAYS og efter jeg fik en custom prop til dem og også et par JVC dx1000 har jeg koncentreret mig mere om kilder og forstærkere, q-JAYS er noget billigere, spec lige for tiden, da den svenske kroner lider af finanskrisen..

Af andre IEMs jeg har/prøvet er Shure e500/se530, d-JAYS, s-JAYS, Senn px300, ety4 og andre lidt billigere typer..

Min holdning til IEMs har ændret sig lidt, for det nytter ikke noget at brænde hele budgettet af på sådan nogle og forstærkere, når miljøet man bruger dem i ikke ligefrem opfordrer til kritisk lytning, det skal sæføllig være godt, men jeg synes ikke at en investering ret meget over de 1500-2000 er pengene værd..

Mit transportable setup er min meizu sl og mine q-JAYS..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg kender heller ikke ie8, men jeg har sådan en slags allergi overfor sennheiser, selvom de laver rigtigt gode produkter....

Min favorit er q-JAYS og efter jeg fik en custom prop til dem og også et par JVC dx1000 har jeg koncentreret mig mere om kilder og forstærkere, q-JAYS er noget billigere, spec lige for tiden, da den svenske kroner lider af finanskrisen..

Af andre IEMs jeg har/prøvet er Shure e500/se530, d-JAYS, s-JAYS, Senn px300, ety4 og andre lidt billigere typer..

Min holdning til IEMs har ændret sig lidt, for det nytter ikke noget at brænde hele budgettet af på sådan nogle og forstærkere, når miljøet man bruger dem i ikke ligefrem opfordrer til kritisk lytning, det skal sæføllig være godt, men jeg synes ikke at en investering ret meget over de 1500-2000 er pengene værd..

Sorry for evt. hi-jack af tråden...

Hvordan syntes du forskellen er mellem Jays'ne og ety4? Jeg har selv Yuin PK1, men mangler nogle IEMs, og havde tænkt på en af ovenstående....!

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Claus-dk skrev:
Jeg kender heller ikke ie8, men jeg har s�dan en slags allergi overfor sennheiser, selvom de laver rigtigt gode produkter....

Min favorit er q-JAYS og efter jeg fik en custom prop til dem og ogs� et par JVC dx1000 har jeg koncentreret mig mere om kilder og forst�rkere, q-JAYS er noget billigere, spec lige for tiden, da den svenske kroner lider af finanskrisen..

Af andre IEMs jeg har/pr�vet er Shure e500/se530, d-JAYS, s-JAYS, Senn px300, ety4 og andre lidt billigere typer..

Min holdning til IEMs har �ndret sig lidt, for det nytter ikke noget at br�nde hele budgettet af p� s�dan nogle og forst�rkere, n�r milj�et man bruger dem i ikke ligefrem opfordrer til kritisk lytning, det skal s�f�llig v�re godt, men jeg synes ikke at en investering ret meget over de 1500-2000 er pengene v�rd..

Sorry for evt. hi-jack af tr�den...

Hvordan syntes du forskellen er mellem Jays'ne og ety4? Jeg har selv Yuin PK1, men mangler nogle IEMs, og havde t�nkt p� en af ovenst�ende....!

Altså ety4s minder meget om pk1, bare lidt mere af det hele Så hvis du kan lide pk1 så elsker du et4.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Super Jesper, mange tak!

Jamen så er valget jo ikke så svært, så har jeg også et par bøffer at vælge imellem...

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Og da du kan få et par ety4 til ca 700-800kr brugt så er de altså et fund

tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

q-JAYS får rigtig gode anmeldelser. Men ud fra hvad jeg kan læse har de mindre bas end de fleste andre IEM's, samt at ledningen kan støje meget, hvis de ikke lige sidder perfekt. Men det er jo kun noget jeg har læst, hvad oplever jer som ejer et par?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Askepios, tougher
De etyer jeg har hørt var NCs par og de er "tunet", kilden var en Zero, og forstærkeren var en Rudistor, så det var på et omkring 20kilos spir setup, men de lød sindsygt godt, signaturen af dem er ikke min foretrukne, men de kan spille og de kan spille rigtigt godt..
Etyrne er berygtet for deres kabelstøj, men det er ligesom ved de fleste andre IEM et spørgsmål om at at kablerne holdt så de ikke bevæger sig (under tøjet, over øret, med clips er nogle gode fif)..

Der er lidt problemer omkring q-JAYS, de får ofte snasket nogle filtre til og når det sker, så forsvinder bassem som dug for solen, jeg har ikke rigtigt haft de problemer, fordi jeg hele tiden har lavet mine skumpropper selv og med de custompropper jeg har er bassen på nogle numre næsten for voldsom, en anden ting som er lidt dumt ved q-JAYS er at hvis du skal, have dem på som de er bygget til, så går ledningen nedad, hvilket giver kabelstøj, jeg har nu bare altid vendt dem på hovedet og det er der heller ingen problemer i (i mine customs har jeg byttet rundt på højre og venstre) og jeg vil da lige tilføje at hvis der er nogle der har problemer med deres JAYS og propper er de meget velkomne til at skrive, så hjælper jeg gerne med at lave et par propper der løser filter/voks problemet..

Men er du en hund efter detaljer er etyerne nok det bedste valg, hvis du vil have mere "in your face" lyd, ville jeg vælge q-JAYS...

Det allerbedste (set med mine øjne) er at du køber at par Senn IE8 og så laver en tråd med hvad du synes deres gode og dårlige sider er, så kan vi alle lære noget...

tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Det allerbedste (set med mine �jne) er at du k�ber at par Senn IE8 og s� laver en tr�d med hvad du synes deres gode og d�rlige sider er, s� kan vi alle l�re noget...

Det kunne faktisk være du har ret i noget der. Nogen skal jo være de første til at anmelde dem, det er så bare lidt ærgerligt jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag, jo min kærestes "Koss The Plug", men der kan alt jo kun lyde bedre

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Marts 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

tougher skrev:
q-JAYS får rigtig gode anmeldelser. Men ud fra hvad jeg kan læse har de mindre bas end de fleste andre IEM's, samt at ledningen kan støje meget, hvis de ikke lige sidder perfekt. Men det er jo kun noget jeg har læst, hvad oplever jer som ejer et par?

q-JAYS er ikke så tossede endda.. Jeg har da i hvert falde selv købt mig et sæt

Bas vil jeg nu heller ikke påstå at de mangler. Specielt ikke hvis man bruger skum-dutterne. Microfoni er der lidt af i kablet. Tager man dem over øret hjælper det dog noget. Jeg tror i hvert falde ikke at de er værre end andre.

Generelt syntes jeg at de lyder ganske udemærket, men ejer nu heller ikke flere IEM's, så har ikke noget fornuftigt sammenligningsbasis. Hvis jeg skulle sætte fingeren på noget skulle det nok være detaljering. Der kunne godt have været lidt mere (men nu sammenligner jeg også med et full-size setup )

EDIT: Det skal måske lige tilføjes at jeg også bruger en ekstern forstærker når jeg lytter til musik igennem mine q-JAYS. Bruger man dem direkte ud fra en ipod, er det ikke pokkers godt, men fra f.eks en meizu er det kun marginalt bedre med ekstern forstærkning af hvad jeg har erfaret.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk ikke så langt tid siden jeg fik fat i et par IE8. (Okay nu har de godt nok 270+ timer bag sig.)

Har også ER-4P og kan sammenligne med.

IE8 de er ok.

Ved sammenligning med en ”ikke-tunet ER-4P” har de en mere fyldig lyd der muligvis minder mere om full size. Synes stemmer er meget behagelige med dem, men bassen er også rimelig voldsom i modsætning til andre (endda ved laveste settings) som med mine ører nemt kan være lidt for meget.

Til rock/heavy vil de passer ganske fint.  Det eneste der skuffer lidt er detaljer.

Dog er der lidt med at få dem til at isolere ordentligt. Det er naturligvis ikke alle der oplever lige det problem men ligesom ER-4P kan der jo "tunes" lidt evt. med nogle andre ørepropper end dem der lige er med. Det er ikke fordi at de mangler bassen af den grund.

Ellers synes jeg de er fine. Godt design og lækkert blødt kabel der også kan udskiftes. Har ikke oplevet noget negativ ved dem udover det med at holde omverden ude.

Alt i alt er ER-4P og IE8 begge gode IEM’s men naturligvis på hver sin måde. Kan man li’ god bas er det IE8.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, jeg har også bestilt et par IE8, men de må åbenbart stadigvæk være ret nye på det danske marked, så har ventet over en uge på trods af de skrev at de var på lager

akjosko1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg hopper lige med på denne tråd.

Har et par spørgsmål:
1. ety4, hvad er det for nogle? har søgt på google, men uden held, så går ud fra at de heder noget mere, vil i give mig navnet?
2. Det er nok mest til Tougher da jeg overvejer at anskaffe IE8, og vil gerne høre dine erfaringer, hvis du altså har fået dem.

Det var vist det...

Håber i kan hjælpe
Til top Vis akjosko1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akjosko1

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

de hedder etymotics ikke ety, det er bare noget vi nørder kalder dem, sikkert fordi vi enten ikke orker at skrive det fulde navn eller måske fordi vi ikke kan stave (vælg selv)

akjosko1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Kender det skam godt, og ja, det er jo bare fordi at det er lettest...

Tak for det hurtige svar

tougher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået mine IE8 

Jeg vender tilbage når jeg har brugt dem lidt, men første indtryk er at de fremhæver detaljerne meget ifht. mine HD555, der var flere instrumenter og lyde jeg aldrig havde hørt før i visse stykker musik. Desuden havde jeg helt glemt hvordan mellemtone lyder, da mine HD555 åbenbart kun spiller bas og diskant og jeg må have vænnet mig til lyden i HD555.

akjosko1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej tougher, Har du fået hørt noget musik på dine nye IE8? Kan du fortælle lidt om hvordan de er?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes