| Forfatter |
|
thyboe Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Min gamle forstærker er gået bort, efter jeg havde tilsluttet 4 højtalere og åbenbart derefter krævet lidt for meget af den. Så nu skal jeg ud og købe noget andet! Jeg ved praktisk talt ikke meget om HIFI, så jeg håber i vil være behjælpelige. Budget: 8000-10000 Jeg skal både have et sæt højtalere samt en ny forstærker. Jeg har en Cambridge D500se cdafspiller, så den bruger jeg bare i det nye setup. Krav: - Jeg kan super godt lide et godt punch og derfor er jeg lidt forelsket i idéen om guldhøjtalere. - Jeg kan til tider godt lide at spille ret højt og nyde bassen. - Forleden dag var jeg desuden forbi HIFI-klubben for at tjekke nogle sager ud, og så bl.a. på NAD375 samt nogle DALI concept højtalere. Godt med smæk på, men jeg syntes at mellemtonen mudrede lidt, den stod ikke helt klart, og dette irriterede mig faktisk lidt. Derfor tænker jeg B&W højtalere? Min umiddelbare ide er f.eks. at købe et sæt B&W CM7 brugt samt en NAD 352 forstærker også brugt. Jeg har dog læst herinde at nyprisen på 352 var 3500kr, så den må ikke koste mere end ca. 2 kilo? Er denne forstærker højtalerne værdig? Sidst men ikke mindst, hvad er jeres forslag til et setup, som gerne kan anskaffes brugt?
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://whathifi.com/BestBuys/ engelsk side men med mange af de samme produkter som man kan købe i DK og næsten samme priser som i DK. En del producenter henviser til anmeldelser af deres produkter i WhatHIFI har jeg set. Det kan give dig lidt inspiration til hvad du er ude efter
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Thyboe!
Hvis du skriver lidt om musikstil, rumstørrelse og om du har naboer som kan generes af dybbas, vil det være lettere for folk at give dig de bedst mulige råd.
Du er ikke afvisende overfor brugt NAD... Må ht også være brugt? Der er ofte en del penge at spare - og er de kun et år eller to, er de jo "kun lige" spillet til...
Og husk at investere i nogle gode kabler også, hvis du ikke har det....
|
| Til top |
|
| |
thyboe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene! Musikstil er jazz, klassisk til rock. Hård rock og heavy er udelukket. Rummet er 25-30 kvm. stort, og mine naboer kan godt tage lidt bas. Og ja, højtalerne må meget gerne være brugte, og jeg havde ikke tænkt over kablerne, så det skal jeg også have proppet ind i budgettet. Men NAD 352 med B&W cm7, kan forstærkeren følge højtalerne til dørs? På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde nok valgt at "nøjes" med at bruge 1.000 kr. på kabler. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du også vil købe dem brugt. Så har du alligevel en tusse mere til enten forstærker eller højttalere, hvilket jeg tror du vil opleve større lydforbedringer ved, end at bruge dem på kabler. Jeg synes du skal op i højere prisklasser, før det kan retfærdiggøres at købe de dyrere kabler.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 03:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
| ...Nogle forslag til kabel.mærker: Van den Hul, Supra, Nordost, Audioquest |
|
|
Da kabler performer forskelligt alt efter hvilket setup de anvendes på, så er det ALT for tidligt at begynde på disse anbefalinger. Når anlægget er indkøbt, så vend tilbage og få anbefalinger fra brugere har med tilsvarende apparater. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener absolut det er relevant at nævne nogle anerkendte mærker på kabler. Især da de 4 mærker jeg nævner alle laver kabler med forskellige egenskaber og klang. De forskellige modeller af kabler, vil det naturligvis være hensigtmæssigt at vente med at anbefale til anlægget er indkøbt...
Tillige kan jeg lige nævne Cardas som et godt og anerkendt mærke også...
Da du er åben for at købe brugt, mener jeg at du kan få så godt et anlæg til det nævnte budget, at det sagtens kan forsvares at købe kabler for et par tusind (også brugt)...
Jeg synes faktisk at denne Cyrus er en lækker lille sag, der fortjener nogle rimeligt gode kabler:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=111603
|
| Til top |
|
| |
thyboe Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, nyt i sagen, jeg har købt en NAD 372 forstærker, og så går jagten ind påhøjtalerne i en prisklasse på ca. 4-6000 kr. gerne let brugte. har i et forslar til nogle højtalere  ? Jeg er lidt tændt på B&W højtalere, er ikke så meget for Conceptserien umiddelbart. Jeg hører ikke hård rock og metal, men de må gerne have en thight bund samt en detaljeret mellemtone!
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
thyboe skrev:
Hej alle.Min gamle forstærker er gået bort, efter jeg havde tilsluttet 4 højtalere og åbenbart derefter krævet lidt for meget af
den. Så nu skal jeg ud og købe noget andet!Jeg ved praktisk talt ikke meget om HIFI, så jeg håber i vil være behjælpelige.
Budget: 8000-10000Jeg skal både have et sæt højtalere samt en ny forstærker. Jeg har en Cambridge D500se cdafspiller,
så den bruger jeg bare i det nye setup. Krav: - Jeg kan super godt lide et godt punch og derfor er jeg lidt forelsket i idéen
om guldhøjtalere. - Jeg kan til tider godt lide at spille ret højt og nyde bassen. - Forleden dag var jeg desuden forbi HIFI-
klubben for at tjekke nogle sager ud, og så bl.a. på NAD375 samt nogle DALI concept højtalere. Godt med smæk på, men
jeg syntes at mellemtonen mudrede lidt, den stod ikke helt klart, og dette irriterede mig faktisk lidt. Derfor tænker jeg B&W
højtalere?Min umiddelbare ide er f.eks. at købe et sæt B&W CM7 brugt samt en NAD 352 forstærker også brugt.Jeg har dog
læst herinde at nyprisen på 352 var 3500kr, så den må ikke koste mere end ca. 2 kilo?Er denne forstærker højtalerne
værdig?Sidst men ikke mindst, hvad er jeres forslag til et setup, som gerne kan anskaffes brugt?
|
|
|
Med din fortrukne musikstil i mente skal du da helt klart have en Roksan Caspian M-series 1. Efter at have været
igennem et hav af forstærkere fandt jeg endelig noget der holdt hele vejen: http://whathifi.com/Review/Roksan-Caspian-M-
series-1-amp/ Hold øje med serienummer over 0115000
I min jagt har jeg lyttet: NAD c372, Naim nait 5i, Rega mira, Arcam 9 +9p (bi-amp), Arcam FMj28, og til sidst Roksan
caspian m series - 1.
Da jeg endelig hørte Roksanen faldt det hele på plads. Sådan skal det laves. Ren musikalsk nydelse og solidt bygget. Klart
den bedste af de forstærkere jeg har lyttet.
Ooops overså hvis at budget skulle inkludere højttalere
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil stadig mene at du får en god ht i en Klipsch gulv-ht. Feks. RF62 eller RF82...
Så kan du i hvert fald spille højt og nyde bassen.
Det sker jævnligt at der er nogle brugte til salg, hvis du har tålmodighed til at vente på det. Ved dog ikke liiige hvor de ligger prismæssigt. NOGEN DER HAR EN IDÉ OM DET?
Prøv evt. at undersøge, om der er en forhandler i nærheden, hvor du kan prøvelytte.
|
| Til top |
|
| |
thyboe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter køb af NAD 372 forstærker så er næste punkt højtalerne.
Jeg har læst en anmeldelse og en del svar inde fra foraet og det ser ud til at folk er overvejen positive for denne forstærker sammen med B&W cm7 højtalere.
Har i nogle erfaringer med dette mix?
Jeg er blevet tilbudt nogle Dali concept 10 højtalere, og jeg ved ikke helt, jeg syntes godt nok de ser store ud, og det er begrænset hvor store højtalere der er plads til i studieboligen!
Har i nogle forslag til nogle højtaler i 5-6000kr. klassen ny/brugt som jeg bør tjekke ud?
Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|