Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 14:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Familiens TD124 DIY. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
Det er afstanden Pivot/Stylus 237,25mm som ikke rigtig passer alligevel - det syntes jeg ellers at den gjorde - før jeg skiftede til dl-103 . Skal lige forske lidt mere i problemet - så vender jeg tilbage.....


Jeg vil tro at det har at gøre med at afstanden fra monteringshuller frem til nålespids på DL-103 er kortere (7mm) end på de fleste andre pick-upper (ca. 9,5mm).

På en arm med fast monteringsafstand hvor overhang justeres ved at flytte PU i headshell betyder det ikke noget - DL-103 rykkes lidt længere frem og eff. længde/overhang/monteringsafstand forbliver uændret.

På en SME med glidende base er det lidt anderledes. Du justerer overhang ved basen (kompenserer for DL-103's 7mm) og får dermed samme nulpunkter og overhang men kortere monteringsafstand og eff. længde. SME's opgivne data må være for en lidt mere "standardiseret" udformet PU end DL-103.

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:
Lige med det blotte øje ser det ud som om at armen sidder for langt ude til siden(har selv en td124er med sme), jeg mener ikke 237.25mm er korrekt,min måler 217,25.

Verden er forunderlig! Så har du jo bare en af de korte . Pjat  - den er såmen meget tæt på de 237.25mm. Målene har jeg fået fra SME, efter at de havde fået serie.no. og et billed af armen - så den skulle være god nok. Så derfor den meget yderlige placering på arm-boardet. Mener at på  side 2 i tråden, er svaret fra SME - med nulpunkter og det hele...... Jeg skrev jo netop til SME, fordi ingen ting passede i forhold til VE's oplysninger.

Go' aften. 

 



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
X-ray skrev:
Det er afstanden Pivot/Stylus 237,25mm som ikke rigtig passer alligevel - det syntes jeg ellers at den gjorde - før jeg skiftede til dl-103 . Skal lige forske lidt mere i problemet - så vender jeg tilbage.....


Jeg vil tro at det har at gøre med at afstanden fra monteringshuller frem til nålespids på DL-103 er kortere (7mm) end på de fleste andre pick-upper (ca. 9,5mm).

På en arm med fast monteringsafstand hvor overhang justeres ved at flytte PU i headshell betyder det ikke noget - DL-103 rykkes lidt længere frem og eff. længde/overhang/monteringsafstand forbliver uændret.

På en SME med glidende base er det lidt anderledes. Du justerer overhang ved basen (kompenserer for DL-103's 7mm) og får dermed samme nulpunkter og overhang men kortere monteringsafstand og eff. længde. SME's opgivne data må være for en lidt mere "standardiseret" udformet PU end DL-103.
Mvh.

OK - jeg vil koncentrere mig om at få 'overhang' til at passe - så må vi se, hvordan det går! Uden at jeg har checket det yderligere, mener jeg også at problemet er den 'korte' dl-103. Men var lidt i tvivl, om jeg skulle gå mest op i overhang eller eff. længde i forhold til nulpunkterne. Jeg sætter lige beskeden fra SME ind.

 

De 'figures' der refereres til, er dem fra VE.

Go' aften.



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:
Lige med det blotte øje ser det ud som om at armen sidder for langt ude til siden(har selv en td124er med sme), jeg mener ikke 237.25mm er korrekt,min måler 217,25.

Sad lige og lurede på dine 217,25mm - altså hele 20mm kortere - næsten en tomme . Det må da være mounting-distance, du har opgivet her og ikke eff.-længde. Hvis du har de sidste data kunne jeg godt tænke mig at se dem også. Kun fordi at der i VE database over SME, ej heller er en arm med den mounting-distance - de 217.25 - men dog tæt på .  

Har iøvrigt checket eff.-længde på min SME og med DL-103 monteret. Den er et sted mellem 233mm og 234mm. Og omkring de 237 med den gamle ADC pick-up - så her passer tingene altså med det, som SME har oplyst mig .   



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 199
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har ikke super check på alt det tekniske, men sådan har armen altid siddet på min thorens,
desuden var det samme mål jeg fik fra pete riggle da jeg købte hans VTAF.
Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeps - så er vi enige. Bortset fra at vores arme bliver sat forskelligt op. Det mål du viser, altså de 217,25 + overhang = eff.-armlængde - så langt så godt . Det kunne være spændende om du gad at måle eff.-længde eller bare overhang - blot for at sammenligne .

Hvilken pickup kører du med

Har du låg til din pladespiller - kan SME'en være inde under et standard låg .



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 31 Oktober 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Nightpuma skrev:
Hej
Rigtig flot plint du har lavet. Det der kan det siger at rummel blir væk hvis du monterer armen på plinten istedenfor armbordet.
Asbjørn

Det har du jo sikkert ret i, men det er vist ikke sådan lige at lave på sådan en TD-124. Har du et billed af én eller nogle gode anvisninger - så er jeg måske frisk på lidt af hvert! .  Husk at jeg ikke bruger "mushrooms".....

Go' dag. 



Hej

Ja det er lidt mer kompliseret med tonearmen monteret direkte på plinten. Jeg har nemlig en 124 og har brugt endel tid på at tænke ud hvordan og hvorledes. Så vidt jeg kan se, kan en "12 monteres på højre side, mens en "9 må monteres bag eller på venstre side.
http://www.english.norma-hylee-tech.de/
http://www.audioasylum.com/scripts/t.pl?f=vinyl&m=337223
http://members.myactv.net/~je2a3/analogpl.htm

Mvh Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 02 November 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
X-ray skrev:

Nightpuma skrev:
Hej
Rigtig flot plint du har lavet. Det der kan det siger at rummel blir væk hvis du monterer armen på plinten istedenfor armbordet.
Asbjørn
Det har du jo sikkert ret i, men det er vist ikke sådan lige at lave på sådan en TD-124. Har du et billed af én eller nogle gode anvisninger - så er jeg måske frisk på lidt af hvert! .  Husk at jeg ikke bruger "mushrooms".....

Go' dag. 



Hej

Ja det er lidt mer kompliseret med tonearmen monteret direkte på plinten. Jeg har nemlig en 124 og har brugt endel tid på at tænke ud hvordan og hvorledes. Så vidt jeg kan se, kan en "12 monteres på højre side, mens en "9 må monteres bag eller på venstre side.
http://www.english.norma-hylee-tech.de/
http://www.audioasylum.com/scripts/t.pl?f=vinyl&m=337223
http://members.myactv.net/~je2a3/analogpl.htm

Mvh Asbjørn

Der skal ikke laves om på min TD124 . Jeg er låst fast af armen og den plinth jeg har lavet. Med andre ord er der ikke, nogle af links du har lagt - der viser den løsning jeg evt. kunne bruge.

Men hvis der skal laves noget om - kunne det være - at jeg benytter mush-rooms. Samtidig laves der en løsning hvor arm-board er fikseret på plinth'en uden at den rører selve værket - men blot 'svæver' ind over sin rette/sædvanlige plads. Det ville bevare det originale look! En løsning jeg ikke har set andre steder - måske med rimelig grund .

Men i første omgang vil jeg beholde den som den er og lytte på den i nogle måneder. Så må jeg vurdere om den skal laves om .  

Findes der mon et alternativ til de "originale" mush-rooms  

Fortsat go' dag.

 



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 02 November 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja det kunne være en løsning at skrue armbordet fast i plinten og ikke i stelet, da skulle man få både i pose og sæk. Jeg ved ikke om det er mulig, men det er da noget der kunde undersøges.

Hvorfor vil du ikke bruge originale svampe? Har familien spist de op

Mvh Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 02 November 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Nightpuma skrev:
......Jeg har nemlig en 124 og har .....

Hov forresten - det kan du da ikke bare skrive - uden lige at smide et billed ind af dyret .

Go' aften.



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 02 November 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Nightpuma skrev:
......Jeg har nemlig en 124 og har .....

Hov forresten - det kan du da ikke bare skrive - uden lige at smide et billed ind af dyret .

Go' aften.



Nej Det har du ret i. Men den ligger i sin kasse intil jeg finder tid til at lave plint. Håber at få det gjort i løbet af vinteren. Jeg har samlet sammen materialene iallefall, og det sidder en original Ortofon arm og SPU på.
Asbjørn
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 02 November 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Jamen det må vi jo så bare vente på. Det er vel så en MK-I - eller hva' og vel i Ortofon plinth

Go' aften.



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 02 November 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Stemmer, det er en MK1 uden plint, det er den der skal laves

Jeg tenker at lave en bestående af hårdtre, eller måske sebravariant med hardtræ/bøg.

Go nat.

A

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 04 November 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:

Og det spiller da også fremragende - selvom jeg må indrømme, at "noget" rummel er der altså på en/min TD-124 - egentlig ikke generende på det vinyl jeg har lyttet på indtil videre - men bestemt mere end på min TD-165. Dette "problem" vil jeg også kigge nærmere på senere .

Flot plint du har lavet der. Der er mange der sværger til din ide om en plint uden gummidutter mellem drev og plint. Tanken er at rummel ledes ned i plinten. Mange tilhængere går desuden efter en plint i tunge og hårde materialer som granit og skiffer for netop at lede rummel væk fra PU'en. Jeg spiller dog selv på en let plint med gummidutter og er fri for gener. 

TD124 kan blive næsten rummelfri. Afhængig af stand er det enten motoren eller mellemhjulet der rumler. Kør mortoren alene for sig selv, men i sit ophæng dog uden rem. Lyt dig frem til problemet (jeg købte et stetoskop til mekanik i Thansen til samme formål.

Hvis det er mortoren skal den renoveres. Måtte den være nyrenoveret kan det betale sig at lege frem og tilbage med antallet af omdrejninger på de tre skuer som motoren hænger i og ellers lade den køre til så meget som muligt (gerne på 78) - under opsyn idet den kan blive meget varm.

Mellemhjulet: Gummiet skal være "blødt" og ikke hærdet og tørt eller have fået olie som jo ødelægger gummiet. Hjulet skal naturligvis være helt rundt. Bare jeg har "viskelæderfnuller" på hjulets kant så kan det høres i mit stetoskop. Måtte du have støbejernstallerkenen så tjek lige for evt. rust på indersiden - det påvirker kontakten og støjer. Giv den evt lige en pudser uden kemi og tør den over med lidt våbenolie - kun lige nok til at den ikke ruster igen.

Generelt hvis det er en klik-lyd så er det remmen. Der har på det sidste været klager over Schoppers nye remme. Min er nu fin nok.

Tjek og også om den varmeplade der sidder oven på motoren ikke gnider på ophængsskruerne.

Det er en pige med temperament Hun er altid bedst efter en god opvarmning.

 

 

 

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 05 November 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jamen den er skam næsten rummel-fri. Men om den er rummel-fri nok, kan jeg først vurdere når jeg får den sat til hjemme i min stue. Der hvor den er nu, er der lidt for meget støj fra alt muligt andet el-halløj - til at teste det rigtigt af.

Igår fik jeg lige ændret lidt på min RIAA i min fine TR1000. Jeg har øget indgangs-impedansen. Ligeledes er skiftet nogle tantaler, der kløede lidt rigeligt i øjnene - nu er de væk. Og den spiller himmelsk .

Jeg havde jo lavet lidt lyttetest med dl103 - CineMag SU - PM-6A. Konklutionen dér var jo, at både Zin på 50k og 100k, havde begge deres klare plusser - så nu ligger min TR1000 nogenlunde midt i. I skal ikke skånes for et par "dårlige" mobil-billeder.... med rod og det hele....

  

 

    



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 06 November 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Du har muligvis skrevet det tidligere? Hvilke fødder skal den stå på - vil du koble eller afkoble? Hylde eller rack?

Skal den og Tanbergen ikke have lidt olie...ser lidt tør ud?

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 06 November 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået fødder fra edge - dem står den på nu - på billederne. De er lavet af noget presset "et eller andet" - så det må være afkobling - ik´.  

Ja - farve-balancen/hvid-balancen er ikke så heldig på mine mobil-billeder. Men pladespilleren står stadig fint i teak - og Tandberg TR1000 er godt nok i eg.

Det er jo meningen, at det hele skal sidde/stå i/på en Boox-reol - altså skruet fast på væggen. Så det ligner resten af vores reoler.  Uden at gå i detaljer og komme til at bla-bla-bla... - skal vi så ikke bare sige, at det trækker lidt ud

Lige et par billeder af min seneste erobring. Er i gale, hvor jeg længe har ledt efter dem - åbenbart sjældne Tandberg HS-17 på 25-liter.

  

Go' weekend .  



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 07 November 2009 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du kobler fast mod plinten så kan jeg anbefale tre grommets på hver skrue på armboardet. Det løfter lige boardet fra chassiset uden at de bliver vakkelvorrent.
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 07 November 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Martin_Kbh skrev:
Nu hvor du kobler fast mod plinten så kan jeg anbefale tre grommets på hver skrue på armboardet. Det løfter lige boardet fra chassiset uden at de bliver vakkelvorrent.

Ka' du ikke lige beskrive det lidt nærmere.... evt. med lidt billeder fra et lignende scenarie . For gode idéer er jo kærkomne .

Fortsat go' weekend. 



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 
X-ray
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 554
Sendt: 27 November 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

X-ray skrev:
Martin_Kbh skrev:
Nu hvor du kobler fast mod plinten så kan jeg anbefale tre grommets på hver skrue på armboardet. Det løfter lige boardet fra chassiset uden at de bliver vakkelvorrent.
Ka' du ikke lige beskrive det lidt nærmere.... evt. med lidt billeder fra et lignende scenarie . For gode idéer er jo kærkomne .Fortsat go' weekend. 

Nå - Martin_Kbh - jeg havde egentlig regnet med et indspark hér .

Go' week-end



__________________
Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
Til top Vis X-ray's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af X-ray
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes