Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDL-46Z4500 Vs Sony KDL-46X4500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en af disse sony lcd skærme, men er lidt i tvivl om, hvilken jeg skal vælge.

http://www.danskitlager.dk/shop/sony-kdl-46z4500-380p.html

http://www.danskitlager.dk/shop/sony-kdl-46x4500-517p.html

Nogen der har et af overnævnte tv?

Der er jo en prisforskel på ca 6500 kr, er Sony KDL-46X4500 de extra penge værd efter jeres mening.

Jeg bruger mest mit tv til at spille ps3 spil og blu ray film på, ser tit fodboldt også

Har tit min ps3 til at stå i pause menuen i spil, og mener derfor ikke at det er det bedste valg med plasma skærm, da de jo stadigvæk døjer med burn-in, men har dog tænkt på disse 2 skærme også.

Pioneer PDP-LX5090H & Panasonic TXP46G10E

Panasonic TXP46G10E ser dog ud til at være det bedste køb af de 2 overnævnte plasma, hvis man ser på prisen.

Har i evt nogen link til test af de forskellige tv og link til, hvor i har købt jeres tv, da jeg jo gerne vil give mindst muligt for det samme tv.

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Til top Vis jensot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensot

Wipeout
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

jensot skrev:

Har tit min ps3 til at stå i pause menuen i spil, og mener derfor ikke at det er det bedste valg med plasma skærm, da de jo stadigvæk døjer med burn-in, men har dog tænkt på disse 2 skærme også.

medmindre det står på pause i flere dage behøver du ikke bekymre dig, det eneste du måske vil opdage er retention, hvor du kan se skyggen af det foregående billede hvis det har stået for længe, men det går normalt væk i løbet af 10-20 sek.
Til top Vis Wipeout's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wipeout

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Sonys X4500 serie leverer en billedkvalitet, der er væsentlig over den på Z4500. Om det er merprisen værd, er svært at svare på, da det jo i høj grad også er en individuel vurdering.

Til de penge ville jeg dog hellere satse sparegrisen på Pioneer LX5090H.

Panasonics G10 serie virker lovende. Jeg har den stående i øjeblikket og testen kommer snart online på Flatpanels.dk.

jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Sonys X4500 serie leverer en billedkvalitet, der er væsentlig over den på Z4500. Om det er merprisen værd, er svært at svare på, da det jo i høj grad også er en individuel vurdering.

Til de penge ville jeg dog hellere satse sparegrisen på Pioneer LX5090H.

Panasonics G10 serie virker lovende. Jeg har den stående i øjeblikket og testen kommer snart online på Flatpanels.dk.

Ok, det kommer ikke bagpå mig, at de fleste er til pioneer

Ser frem til at læse testen på Panasonics G10 serien, da den jo kan købes til en meget god pris

jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg nu vælger at købe Pioneer PDP-LX5090H, har i så nogen gode link til, hvor jeg kan købe den billigst

Helst et godt sted som i kan anbefale. Det er jo ikke noget værd at spare 1000-2000 kr hvis man får en elendig service. 

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mod på det kan du eventuelt handle i Sverige. Nu er kursen steget lidt igen, men der er stadig en del penge at spare.

Ellers kig her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=451447&a mp;searchArea=products&Soegeord=lx5090

Både Cinemagic og Komplett.dk er i min mening ganske fornuftige at handle med.

Pioneer har i øvrigt meldt ud, at der kommer prisstigninger på deres 50 tommer fra april. Til gengæld skulle 60" versionen falde.

jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Hvis du har mod på det kan du eventuelt handle i Sverige. Nu er kursen steget lidt igen, men der er stadig en del penge at spare.

Ellers kig her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=451447&a mp;a mp;searchArea=products&Soegeord=lx5090

Både Cinemagic og Komplett.dk er i min mening ganske fornuftige at handle med.

Pioneer har i øvrigt meldt ud, at der kommer prisstigninger på deres 50 tommer fra april. Til gengæld skulle 60" versionen falde.

Takker, men jeg venter lige på en Panasonics G10 test først.

jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen: kommer testen  af G10 snart, er så tæt på at købe en Panasonic TX-P50G10E, da konen mener pioneer er for dyr

Du kan ikke dele lidt ud af dine tidlige indtryk i forhold til pioneer skærmen, den er jo nok ikke lige så god, men er den meget dårliger?

Jeg bruger som sagt mange timer på at spille ps3 spil, vil det blive et problem efter din mening med burn-in

Er der gode muligheder for kalibrering, da jeg overvejer at ofre penge på det også.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Jeg ville fluks købe Pioneer her,( - men de sælger også Pana10) :

http://www.byttv.dk/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_a rtikel&artgrp=196&artnr=PDP-LX5090H&visa=1-30&am p;am p;Sort=Beskr&Visn=Std

De har den ikke på lager, men lækkert tv

Helt sikkert den jeg ville købe, hvis jeg kun selv skal bestemme, men konen mener noget andet, jeg har dog ikke opgivet håbet endnu

Er så tæt på at købe G10, men jeg bliver nød til at vente, til der er kommet en test af den.

Har droppet LCD nu, så valget bliver enten pioneer eller panasonic G10.

Nogen der ved, hvor de har pioneer på lager til en god pris.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

jensot skrev:

Rasmus Larsen: kommer testen  af G10 snart, er så tæt på at købe en Panasonic TX-P50G10E, da konen mener pioneer er for dyr

Du kan ikke dele lidt ud af dine tidlige indtryk i forhold til pioneer skærmen, den er jo nok ikke lige så god, men er den meget dårliger?

Jeg bruger som sagt mange timer på at spille ps3 spil, vil det blive et problem efter din mening med burn-in

Er der gode muligheder for kalibrering, da jeg overvejer at ofre penge på det også.

Testen lægges onlien i starten af næste uge. Enten mandag eller tirsdag. Jeg skal nok kommentere lidt på Pioneer og kalibrering, samt burn-in. Umiddelbart er der dog ingen tendens til burn-in eller retention på G10. I går havde jeg den stående 4-5 timer med et lille pause logo nede i hjørnet (jeg glemte at slukke det). Der var ikke skyggen af det bagefter.

jensot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
jensot skrev:

Testen lægges onlien i starten af næste uge. Enten mandag eller tirsdag. Jeg skal nok kommentere lidt på Pioneer og kalibrering, samt burn-in. Umiddelbart er der dog ingen tendens til burn-in eller retention på G10. I går havde jeg den stående 4-5 timer med et lille pause logo nede i hjørnet (jeg glemte at slukke det). Der var ikke skyggen af det bagefter.

Lyder godt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes