Forfatter |
|
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter et længere fravær skal jeg nu atter til at benytte siden her. Men allerede efter få minutter har jeg lyst til at droppe den igen!
Min anke går på brugen af google-analytics.
Efter indlæsning af hver eneste side kører "snushanen" videre i lang tid. ! Jeg vil sgu ikke ha' sådan én til at ligge og lure! Det irriterer mig på dba.dk og det generer mig hér.
Vil I vide hvad brugerne benytter, har brug for eller savner, synes jeg I burde spørge direkte. Det andet virker fordækt.
mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Google analytics er ikke så meget farligere end andre statistik-systemer. Det eneste man kan anke imod er vel den meget ringere loadtid det som regel medfører.
Nu er det ikke nævnt i Hifi4all.dk's persondatapolitik, men det ville være god skik at oplyse om hvad man benytter de ret detaljerede oplysninger man får fra google-analytics til.
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mops skrev:
Hej
Min anke går på brugen af google-analytics.
|
|
|
Hvis du bruger firefox kan du installere NoScript - den kan effektivt blokke al scripting, og du kan filtrere fra hvad du ikke vil have kørende  __________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er én af jer sød at uddybe hvad "google-analytics" er for noget?
__________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
Er én af jer sød at uddybe hvad "google-analytics" er for noget? |
|
|
Uden at være den store ekspert kan jeg da give et kort svar (ret mig gerne hvis jeg tager fejl): Det er et statistik-værktøj man kan have kørende i baggrunden på hjemmesiden, der give statistik om brugen. Det kan man så bruge til at optimere siden, indholdet, ... Hvis det har interesse kan du læse mere på http://www.google.com/analytics/ __________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mops skrev:
Hej Efter et længere fravær skal jeg nu atter til at benytte siden her. Men allerede efter få minutter har jeg lyst til at droppe den igen!Min anke går på brugen af google-analytics.Efter indlæsning af hver eneste side kører "snushanen" videre i lang tid. ! Jeg vil sgu ikke ha' sådan én til at ligge og lure! Det irriterer
mig på dba.dk og det generer mig hér.Vil I vide hvad brugerne benytter, har brug for eller savner, synes jeg I burde spørge direkte. Det andet virker fordækt.mvh Lars
|
|
|
Den bruger vel ikke andre data end de der i forvejen skrives i webserverens logfil, så du må hellere lade være med at gå på nettet. __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
Til top |
|
|
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for kommentarene
Jeg kan bare ikke li' det... Er jeg alene om at blive lidt stresset af en ”evigt indlæsende” side?
Jeg har ikke bedt om at være med i nogen statistik eller analyse. Vil faktisk gerne ha' mig frabedt.
Når det samtidig giver en dårlig oplevelse af siden er det bare dråben.
Tak til ”bitnissen”. NoScript er da værd at prøve.
mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fordi du ikke er paranoid skal du ikke tro at de ikke er efter dig!
|
Til top |
|
|