Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bedste CD-afsp. u. kr. 15.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hvilken CD-afspiller er bedst i prisklassen 10K-15K (listepriser)?

Jeg hører gerne jeres forslag til, hvad jeg skal gå ud og lytte til. Mit bedste bud pt. er en REGA Saturn til 13K, som spiller ganske godt, men er der andre gode bud? Branchemedlemmer er velkomne med forslag.

Jeg er ikke interesseret i SACD.

Mvh

Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf CD-1 Synes jeg er et hit til prisen.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Nogle er vist meget begejstrede for Lyngdorf CD1 !

Min yndlings under 15k er Densen B-400PLUS !

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf CD-1 helt klart. Et fund til prisen.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ville foretrække denne:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-2000ae_cd-afspiller_premium_silver.htm

Jeg tror du vil have CD her i de næste 15 - 20 år. Jeg har rigtig gode erfaringer med denons CD afspillere. Jeg købte en model 1290 i 92 og solgte den sidste år, da virkede den nøjagtig ligeså godt som da den var ny. Jeg har også hørt Lyngdorf og den er også rigtig god, men jeg tror du vil have Denon'en længere og den vil sandsynligvis ikke give problemer overhovedet.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-2000ae_cd-afspiller_premium_silver.htm

Jeg tror du vil have CD her i de næste 15 - 20 år. Jeg har rigtig gode erfaringer med denons CD afspillere. Jeg købte en model 1290 i 92 og solgte den sidste år, da virkede den nøjagtig ligeså godt som da den var ny. Jeg har også hørt Lyngdorf og den er også rigtig god, men jeg tror du vil have Denon'en længere og den vil sandsynligvis ikke give problemer overhovedet.

jeg synes ikke denons nuværende cd-afspillere lever helt op til samme ry som de tidligere har haft, jeg ved dog ikke med S1 modellen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Hermann. skrev:

jeg synes ikke denons nuværende cd-afspillere lever helt op til samme ry som de tidligere har haft, jeg ved dog ikke med S1 modellen

Nej tror heller ikke (desværre!) den opbygget lige så solidt som 3560
En Rega Apollo er heller ikke helt uefen.

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Køb brugt! Køb Copland, Bladelius, rega, Waida. Det må være mine bud.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
brasch skrev:
Hermann. skrev:

Nej tror heller ikke (desværre!) den opbygget lige så solidt som 3560
En Rega Apollo er heller ikke helt uefen.

Jeg ved ikke hvorfor de ikke skulle leve op til tidligere tiders ry. En 3560 er solidt opbygget og det er de nye også. Jeg har selv 1450 fra 2002. Den er idag afløst af 1500AE og det er solide og musikalske maskiner. Jeg har set her på siden at 3560 går for høje (måske for høje) priser. Hvis man køber ny HIFI, må det forventes at der skrives mindst 80 % af på de første 10 år og derfor kan en brugt 3560 ikke koste mere end max 1000 kr idag, hvis nyprisen var ca 10.000. (den er næsten 20 år gammel) Jeg ville hellere kaste mine penge efter en brugt 4-5 årig model med en nypris på knap det halve. Det får man givetvis mere ud af. For der er sket meget på Cd fronten siden 1990.

Hvis jeg skulle købe nyt ville dette være en fin konkurrent, til en ny til 10.000:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=109664

Den er endda så ny at der stadig er garanti, og prisen er kun godt det halve af nyprisen. Så kan resten af pengene bruges til andet sjovt som flere CDer eller som en del af ny fladskærm.

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Tak for inputtene. Når man direkte opfordrer barnchemedlemmerne til at komme med forslag, kan jeg ikke se at der er nogen der behøver få ondt i halen over det. Men jeg modtager gerne PBs.

Denon er udelukket.

Nogen der har haft både Rega Saturn og Lyngdorf CD-1?

En brugt Wadia er velkommen, men kan det holdes indenfor budgettet? Iøvrigt modtager jeg gerne PB med tilbud, hvis der er nogen der har noget godt brugt til prisen.

Mvh

Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hvis det gerne må være brugt, er jeg ikke i tvivl! Så vil jeg anbefale dig Audia Flight CD-One...

Her er en brugt - indenfor budgettet:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=110529

Jeg har selv en og er godt tilfreds med den. Virkelig lækker kvalitet hele vejen igennem - man skulle tro den var tysk...  Men den er altså italiensk!

Lyden er en anelse til den varme side, men stadig masser af detalje og ro. Mange beskriver den som værende meget musikalsk (men er det ikke kun musikere, som kan være det? - men i ved nok hvad jeg mener). Den spillet legende let og uanstrengt. Klinisk er den bestemt ikke....

Men det kommer jo an på hvad DU bedst kan lide! Jeg vil sige Audias klang er meget forskellig fra f.eks. Densen og Gamut - hvad man bedst kan lide er jo en smags sag. No'en vil ha' æ mor, no'en vil ha' æ datter...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Der er så rig mulighed for reklame og prøvelytninger i diverse branchemedlemmers brochurer og lytterum. Hold jer nu væk fra vores brugerforum i denne forbindelse. Er kraftig tilhænger af de nuværende regler for forumytringer for branchemedlemmer.
Men sagen er at vi har brug for branchemedlemmerne - og især deres lytterum. Jeg kan komme med mine anbefalinger ligesom ham der foreslår en Audia med den begrundelse at den er blød og musikalsk. Der er også nogle der holder sig til rørgrej med samme begrundelse. Jeg afskyr selv den lyd, da den jo intet har med virkeligheden at gøre i reproduktionen af den type musik jeg holder af. Jeg er i forbindelse med mit job til et sted mellem 40 og 80 livekoncerter årligt - primært rock/pop. Jeg elsker lyden af et anlæg, der kan spille lyden af metalllisk slagtøj som det lyder uforstærket - det kan transientsvagt rørgrej og andet "musikalsk" udstyr sjovt nok aldrig i mine ører. "Werthers Echte" filteret passer til vokaler og strygere (passive delefiltre er også en kæmpe synder i transientkvælning - men lad det ligge). Sådan er vi så forskellige og netop her har vi brug for branchemedlemmernes lytterum. Ved at spørge til folks præferencer uden selv klart at definere hvilken lyd du selv holder af, så får du kun et svar på hvad folk selv synes om, men hvad hjælper det dig? Du kunne ligeså godt bestille en oversigt over hvad der var mest solgt - det er den samme opgørelse du får ved at spørge et statisktisk stort segment af køberne. så hvad leder du efter - hvad holder du af når du møder et anlæg der spiller godt i dine ører?

HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

hej bob.

til 15000kr kan du få lidt brugt high end udstyr.

men hvilket udstyr har du til cd maskinen

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

nogen af de brugte proceed cd spillere  f.eks cdp er rigtig go... (pas på at de virker)

eller en Audio Aero Capitiole mk 1 eller 2 er ved at være der nedaf.... ville jeg gerne selv eje

men som hifi is fun spørger kommer det jo også an på hvad resten af anlæget er

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Den bedste jeg har hørt til under 15.000 kr. er Quad CDP-2 (http://www.quad-hifi.co.uk/model.php?
sector_id=2&range_id=3&model_id=6). Imponerende, også uden at tage prisen i betragtning.

Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Hvis det gerne må være brugt, er jeg ikke i tvivl! Så vil jeg anbefale dig Audia Flight CD-One...

Her er en brugt - indenfor budgettet:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=110529

Jeg har selv en og er godt tilfreds med den. Virkelig lækker kvalitet hele vejen igennem - man skulle tro den var tysk...  Men den er altså italiensk!

Lyden er en anelse til den varme side, men stadig masser af detalje og ro. Mange beskriver den som værende meget musikalsk (men er det ikke kun musikere, som kan være det? - men i ved nok hvad jeg mener). Den spillet legende let og uanstrengt. Klinisk er den bestemt ikke....

Men det kommer jo an på hvad DU bedst kan lide! Jeg vil sige Audias klang er meget forskellig fra f.eks. Densen og Gamut - hvad man bedst kan lide er jo en smags sag. No'en vil ha' æ mor, no'en vil ha' æ datter...

Kan kun være enig den er en virkelig lækker CD-afspiller... Præcis som du beskriver den
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er lidt emner:

Musical Fidelity CD 5.5

Moon CD-1

Jeg mener at have set en brugt Audio Aero Capitole mkII til omkring 18K, så er du godt kørende også selvom den er lidt over budget.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Cyrus er virkeligt gode i dette prisleje
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Chazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil forslå en Cambridge 840 C. Har den selv og syntes den er noget af det bedste jeg har lyttet til. Og så koster den kun 7999.-kr
Til top Vis Chazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chazz

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Meridian G06

Meridian 506.24

Audio flight cd2

Sony's nyere ES modeller.