| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
? Hvad er det typisk som brænder af i en forstærker, når en "forkert" opstart resulterer i et højt knald i højttalerne?
Indtil i forgårs havde jeg 2 stk NAD 218, koblet i mono, til at trække mine HT, da uheldet skete. Ifm nogle eksperimenter med en elspareskinne flytter jeg rundt på el-ledningerne, og da jeg en morgen tænder på vægkontakten sker der ét eller andet som ikke burde ske.
Resultatet er et par amp's med forskellige defekter: Nr.1 spiller fint i venstre kanal, mens højre er 99% død. Nr.2 forvrænger vildt i venstre kanal, mens højre kanal er 100% død.
Info: *Ovenstående gælder forstærkerne, testet for sig, koblet i stereo. Skifter jeg til brokobling, med stereo-input, kommer lyd i begge kanaler. Lyden er dog meget diffus og totalt savner stereo-perspektiv. *I brokoblet tilstand benyttes kun venstre kanal på hver forstærker.
Har nogen en ide om hvad der er brændt af, hvor dyrt det er at reparere, og hvor man får god god service nær Kbh. N?
mvh Lars
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|