| Forfatter |
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har følgende
Dali mentor højttalere, rotel effekt, audiolab pre, og sony cd. se under signature hvilke...
nu er jeg kommet til lidt penge og sidder og tænker på hvad jeg skal have opgraderet næst. Nogen gode forslag
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene det kommer an på, hvad du gerne vil opnå ifht. dit nuværende setup...
Vil du gerne kunne spille højere? Vil du gerne have fastere bas? Vil du gerne have en bedre opløsning i diskanten? Vil du gerne have bedre dynamik/stereoperspektiv, Vil du gerne have noget der er varmere i klangen? osv...
Skriv evt. også lidt om lytterummets størrelse, din musiksmag, budget, præferencer (eks. gulv- kontra stander-ht, rør kontra transistor, kl. A kontra A/B osv.
Det er måske muligt at gætte på nogle af præferencerne ud fra det grej du har nu, men alligevel.
Som super bruger, ved du jo godt, at jo mere information du giver, jo bedre vil de råd der kommer være. 
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay da
højttalerne er rimelig nye og dem er jeg tilfredse med, så dem beholder jeg indtil videre.
Min musik smag er megt vidt favnende dog ikke heavy
størrelsen på lytterummet er vel ca. 30 kvm.
tænkte nok mest på pre og evt. cd maskine, der trænger til en opgradering, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gå efter her.
Budgettet er ikke fastlagt endnu. det var mere om der kunne falde nogle bolde ned fra himlen jeg kunne opfange og arbejde videre med...
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
guffi Udelukket fra forum

Brokkehoved KSB
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis jeg var dig ville jeg beholde den XA 50 ES da den har et godt drev.
Jeg ville nok skifte din Audiolab kontrol ud, og kigge efter en Meridian Kontrol, evt. den der hedder 565, som har en fremragende DAC indbygget. Den fåes forøvrigt til en rimelig penge i dag.
Bare et forslag.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
|
Jeg har følgende
Dali mentor højttalere, rotel effekt, audiolab pre, og sony cd. se under signature hvilke...
nu er jeg kommet til lidt penge og sidder og tænker på hvad jeg skal have opgraderet næst. Nogen gode forslag
|
|
|
Dit system virker rimeligt harmonisk sammensat, og mens du givetvis vil kunne hente forbedringer, så er der ikke noget der springer i øjnene som et svagt punkt. Så måske er det på tide at kigge lidt på om du har mulighed for at optimere akustikken i rummet? Hvis det kan forenes med brugen af rummet iøvrigt, er det et sted hvor der kan hentes RIGTIGT meget, og det undrer mig lidt at der ikke er flere hifi-entusiaster der vælger at lade f.eks. VM Acoustics eller tilsvarende lave en professionel udmåling af rummet, og komme med et kvalificeret bud på hvor meget rummet evt. skal dæmpes. Det koster nogle kroner, ja - men det er ikke overdrevet dyrt i forhold til hvor store ændringer det kan medføre for gengivelsen. Det er bare en lidt "kedelig" ting for mange elektronik-nørder at kaste sig ud i. Det er synd, for det er hér der kan hentes VIRKELIG store ting, når først udstyret i sig selv er oppe i en vis kvalitet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Hvorfor vil du opgradere/skifte ud?
Hvad er det du ikke har nu men som du søger i form af noget bedre grej?
|
|
|
hvad jeg søger er som sådan bare noget der er bedre, er som sådan udemærket tilfreds med det jeg har...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
guffi skrev:
|
Hej
Hvis jeg var dig ville jeg beholde den XA 50 ES da den har et godt drev.
Jeg ville nok skifte din Audiolab kontrol ud, og kigge efter en Meridian Kontrol, evt. den der hedder 565, som har en fremragende DAC indbygget. Den fåes forøvrigt til en rimelig penge i dag.
Bare et forslag.
|
|
|
mange tak det var da et forslag
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Lethvig skrev:
|
Jeg har følgende
|
|
|
Dit system virker rimeligt harmonisk sammensat, og mens du givetvis vil kunne hente forbedringer, så er der ikke noget der springer i øjnene som et svagt punkt. Så måske er det på tide at kigge lidt på om du har mulighed for at optimere akustikken i rummet? Hvis det kan forenes med brugen af rummet iøvrigt, er det et sted hvor der kan hentes RIGTIGT meget, og det undrer mig lidt at der ikke er flere hifi-entusiaster der vælger at lade f.eks. VM Acoustics eller tilsvarende lave en professionel udmåling af rummet, og komme med et kvalificeret bud på hvor meget rummet evt. skal dæmpes. Det koster nogle kroner, ja - men det er ikke overdrevet dyrt i forhold til hvor store ændringer det kan medføre for gengivelsen. Det er bare en lidt "kedelig" ting for mange elektronik-nørder at kaste sig ud i. Det er synd, for det er hér der kan hentes VIRKELIG store ting, når først udstyret i sig selv er oppe i en vis kvalitet.
|
|
|
mange tak for dette.
dette lyder sørme også interessant
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 21 Marts 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med en ekstern DAC til din Sony cd-spiller? Og evt. få opgraderet clock'en i den...
Drevet er jo, som en nævner, ganske udemærket!
Nu skriver du jo ikke noget om, hvilker kabler du har. Du kan jo evt. investere i bedre kabler også...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
igen tak for forslaget.
jeg kører med audioquest kabler hele vejen..
|
| Til top |
|
| |