| Forfatter |
|
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, da jeg har bestilt et par Beyer DT770 Pro / 80 Ohms (Nogle kan måske huske den tråd hvor jeg søgte vild bass fra et par headphones?), vil jeg også gerne have at de virkelig banker alt den bass fra sig som muligt. Tror næppe min iPod Touch (1st Gen) kan klare dette selv.
Så derfor søger jeg nu en bærbar forstærker. Har set flere forskellige billeder af nogle, men ikke nogle steder hvor de kan købes.
Hvis min musik smag har noget at gøre med det så kommer det her;
House (60-70%) Electro (20%) Dance(10-20%)
Jeg er en bass freak, og blev anbefalet DT770 Pro /80 Ohms. Nu skal de så bare kunne drives så godt som muligt at min iPod.
"Krav";
Mærke : Intet krav Pris : 3-500kr. Str. : Skal kunne være i en lomme, fx jakkelomme. Ikke nødvendigvis Jeans. Har ofte en taske med når jeg bruger min iPod, så derfor er str. ikke så vigtigt igen.
Fyr løs at forslag :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fiio e5, den koster små 100 kr via dealextreme  Den har sågar en ekstra bass boost funktion. Men ellers tror jeg ikke du finder så mange forstærkere der har meget bas. Nogen er mørkere end andre, men desideret bass-boost finder du nok ikke.
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville somend heller ikke have ekstra bass ud af forstærkeren, men vil bare give min Beyer mere liv, når jeg er på farten :).
Men 100kr. lyder da rigtig godt.
Hvordan er det at handle via Dealextreme? Ingen problemer, og hvorda med leveringstid, told osv.?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et super sted, alle priser derinde er også inkl fragt, har handlet der små 50 gange, og aldrig et problem, har heller ikke oplevet at der kom told på, og det har jeg heller ikke hørt fra andre. Leveringstiden er som regel ret skod, normalt tager det 14 dage fra bestilling til du har pakken. Så alt i alt et godt sted, med masser af gode ting
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder kanon. Så skal jeg nok have fat i sådan en fætter :)
Mange tak for input ;)
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Fiio e5, den koster små 100 kr via dealextreme Den har sågar en ekstra bass boost funktion.
Men ellers tror jeg ikke du finder så mange forstærkere der har meget bas. Nogen er mørkere end andre, men desideret bass-boost finder du nok ikke.
|
|
|
min Practical devices XM4 har bass-boost.. Lidt for bum bum til min smag dog.. Dog er det ganske praktisk når jeg sætter det til mine aktive højtalere og leger "preamp" med den og der skal lidt ekstra "OUMPH" til.. 
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, vil jeg få 13x/8x så meget ud af den forstærker, frem for den lille Fiio E5? Sådan str. mæssigt ser iBasso jo en del vildere ud, men hvor meget vil jeg få ud af det pris kontra ydelse? :)
Btw. er det fair at forhandle prisen på en brugt iBasso T4 ift. det, det vil koste at købe den fra iBasso's hjemmeside, og så det at sælgeren har købt den til 1295 her i DK?
Altså, har set en der sælger en 4 mdr. gl. iBasso til 800kr. men den koster jo "kun" 750 inkl. fragt fra ibasso's egen hjemmeside :) og så får jeg jo en spritny?
Så vil et bud på 500kr. for den iBasso være urimeligt?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
Hm, vil jeg få 13x/8x så meget ud af den forstærker, frem for den lille Fiio E5? Sådan str. mæssigt ser iBasso jo en del vildere ud, men hvor meget vil jeg få ud af det pris kontra ydelse? :)
Btw. er det fair at forhandle prisen på en brugt iBasso T4 ift. det, det vil koste at købe den fra iBasso's hjemmeside, og så det at sælgeren har købt den til 1295 her i DK?
Altså, har set en der sælger en 4 mdr. gl. iBasso til 800kr. men den koster jo "kun" 750 inkl. fragt fra ibasso's egen hjemmeside :) og så får jeg jo en spritny?
|
|
|
Det vil _bestemt_ ikke være 13 eller 8 gange bedre.. En forstærker vil bestemt give en forbedring. Selv en lille billig Fiio og give det hele et løft, og en T4 f.eks vil være noget bedre, men jeg tvivler på at man kan påstå at den er 8 gange bedre!. Det er, som altid, det "sidste lille stykke" der koster mest. Nu har jeg ikke selv hørt en Fiio, men de virker til at være ret seje til prisen!
Med hensyn til køb af en forstærker købt i DK, vil det altid være noget dyrere. Køber du den fra kinøjserland vil du risikere at støde på told, hvilket jo så er, hvad? 150kr i gebyr plus 35% (??) af værdien på den.. Derved kan du ret hurtigt komme et fint stykke over de 750 kr hvis du er uheldig!
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, skal somsagt drive et par Beyer DT770 Pro 80 Ohms, så godt, men stadig så billigt som muligt, på min iPod Touch.
Er langt fra en hifi nørd, men derimod en bassfreak. Så mine beyer skal somsagt bare have så meget liv i sig som muligt, for så få penge som muligt :)
Så hvis den lille Fiio bare kan sparke lidt mere liv i mine Beyer, så er det jo bare super. Ellers kan man jo sige at 100kr. inkl. fragt jo langt fra er alverden. Så kan man altid opgradere :)
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
Altså, skal somsagt drive et par Beyer DT770 Pro 80 Ohms, så godt, men stadig så billigt som muligt, på min iPod Touch.
Er langt fra en hifi nørd, men derimod en bassfreak. Så mine beyer skal somsagt bare have så meget liv i sig som muligt, for så få penge som muligt :)
Så hvis den lille Fiio bare kan sparke lidt mere liv i mine Beyer, så er det jo bare super. Ellers kan man jo sige at 100kr. inkl. fragt jo langt fra er alverden. Så kan man altid opgradere :)
|
|
|
Lige præcis.. mit råd ville i hvert falde være at starte med en Fiio, og når du så om en lille måneds tid sidder med ondskabsfuld headfi-trang kan du skyde pengene afsted på en "rigtig" amp og et lineoutkabel Hvis ikke du er "hifi-nørd" kan det også sagtens være at du vil være fint tilfreds med hvad en Fiio har at byde på.
Køber du en Fiio E5, har du enddog muligheden for at regulere volumen, og derved kan du eventuelt bruge et lineout-kabel fra din touch. Fordelen ved dette vil være at du derved springer hovedtelefonsforstærkerdelen i din ipod over og derved skulle sende et lidt renere signal ud som man så derefter selv kan forstærke på.. Det kunne da i hvert falde være et forsøg værd. Der findes masser af lineoutkabler på ebay f.eks. Dog skal du være opmærksom på om der er forskel på kablet. På en iphone er kablet i hvert falde anderledes.
EDIT: Lige en tilføjelse; Når man bruger lineoutsignalet på ipodden gør det så også at man ikke kan bruge volumen-kontrollen på sin ipod, men derimod må variere vol på forstærkeren i stedet..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Mathew skrev:
|
|
|
Det vil _bestemt_ ikke være 13 eller 8 gange bedre.. En forstærker vil bestemt give en forbedring. Selv en lille billig Fiio og give det hele et løft, og en T4 f.eks vil være noget bedre, men jeg tvivler på at man kan påstå at den er 8 gange bedre!. Det er, som altid, det "sidste lille stykke" der koster mest. Nu har jeg ikke selv hørt en Fiio, men de virker til at være ret seje til prisen!
Med hensyn til køb af en forstærker købt i DK, vil det altid være noget dyrere. Køber du den fra kinøjserland vil du risikere at støde på told, hvilket jo så er, hvad? 150kr i gebyr plus 35% (??) af værdien på den.. Derved kan du ret hurtigt komme et fint stykke over de 750 kr hvis du er uheldig!
|
|
|
iBasso deklarerer normalt deres ting til en værdi af $20 og så smutter de lige igennem tolden og hvis den virkelig skulle blive væk sender de normalt bare en ny uden beregning __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk. Jamen så er sådan en iBasso jo bestemt værd at overveje :)
Vil dog lige se, om jeg kan købe den brugt til endnu billigere penge ;)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestil en. Ikke at jeg har behov for den men var nødt til at prøve den
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, du må meget gerne skrive lidt om den når du får den. Anvendelse på farten, ydelse, leveringstid osv. :)
Har ikke så travlt, så vil gerne høre lidt om den først :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toldgrænsen er 80 kr, så ved en værdi på 20 usd slipper de ikke igennem... og jeg kan godt sige at det er surt at have købt noget der rent faktisk koster 100kr også skulle betale 150kr i postdanmark ekstra gebyr og 35kr i told og moms... og ja så skal man selv hente pakken på posthuset efter 3 uger...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver det ikke PostDanmark gebyr under nogen omstændighed da iBasso sender med DHL. Min D10 blev sendt fra Hong Kong en lørdag og jeg modtog den ved middagstid om mandagen så det er da tjep for $24. Jeg kommer til at bruge den sammen med min iPhone. lod og HF2 men kun i situationer hvor lydkvaliteten er vigtig og jeg dermed så også sætter telefonen i flight mode.
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
nc8000 skrev:
| Nu bliver det ikke PostDanmark gebyr under nogen omst�ndighed da iBasso sender med DHL. Min D10 blev sendt fra Hong Kong en l�rdag og jeg modtog den ved middagstid om mandagen s� det er da tjep for $24. Jeg kommer til at bruge den sammen med min iPhone. lod og HF2 men kun i situationer hvor lydkvaliteten er vigtig og jeg dermed s� ogs� s�tter telefonen i flight mode. |
|
|
Jo der kommer postdanmark gebyr på, da det er dem der står for al fortoldning i danmark  Et super monopol de har der
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej da. DHL er et selvstændigt internationalt kurerfirma ligesom UPS, FedEx og lignende så de kommer ikke ind over PostDanmark.
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo de eneste der må lave toldbehandling er postdanmark, så hvis en pakke kommer ind i landet og den skal toldbehandles
ligger den hos postdanmark i en rum tid, før DHL osv kan bringe den det sidste vej. Det er hvertfald det jeg har oplevet og
forstået
|
| Til top |
|
| |