Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 08:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Starting from *scratch*... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vinyl4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har igennem længere tid hørt meget vinyl hip hop, dog uden nogensinde at have betjent en pladespiller. Nu har jeg besluttet at jeg godt kunne tænke mig at begive mig ud i at investere i en pladespiller + noget hi-fi, men jeg er rimelig noob på området må jeg erkende.

Jeg har self læst en del på forummet og jeg kan self. konstatere at mit højtalersæt Logitech Z-5500 ikke er 5 potter pis værd, selvom jeg næsten lige har købt det, det er også ligemeget.

Hvis jeg skal starte fra bunden hvad ville så være smartest at investere i først ? er der noget jeg kan starte med ? rummet er ca. 12 kvm, med tv i center lige for lidt info.

Hvilken pladespiller ? kan forstå Rega 3 eller Technics 1210 umiddelbart er det folk anbefaler, men taget i betragtning jeg skal høre vinyl hip hop er der så nogle der bare er bedst til det ? måske en billigere en ?

kan jeg evt. bruge noget af det jeg har i mit z-5500 til at langsomt bygge videre på, hvor det hele self. med tiden bliver udskiftet ?

Desuden hvad er så nødvendigt ? for-forstærkere, forstærkere, receivers, tunere - jeg vil gerne have en GOD lyd, men jeg har ikke noget imod at finde det bedste til prisen, da budgettet ikke er overdrevet. har en fornemmelse af mange gamle dele faktisk er noget at det bedste ? man skal bare liiige vide hvad de hedder... Nakamichi PA 5E II ?!? .. sad lige og kikkede i personen her's tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21546&P N=0&TPN=5

- se evt. næst-sidste post hvor kan skriver sit udstyr, der må findes andre nostalgiske hifi dele man kan erhverve brugt der spiller bedre end noget der bliver produceret idag ? eller tager jeg helt fejl ?

Håber i vil hjælpe mig lidt på vej :)

Til top Vis vinyl4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinyl4life

vinyl4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2009
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

fedt forum
Til top Vis vinyl4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vinyl4life

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej Vinyl4life

Velkommen til!

Da jeg startede ud med vinyl og pladespillere købte jeg en Rega Planar 2, hvor der var monteret en Tekni-fi K1 pick up. Så noget i den stil kan jeg kun anbefale dig. Dog er Planar 3'eren nok lidt bedre.

En rega planar 2/3 koster vel en tusse(2'eren lidt mindre) og en spritny pu i fornuftig kvalitet koster også en tusse.

Du efterlyser samtidig noget hifi - så du skal bruge en forstærker(gerne med indbygget riaa), nogle højttalere og lidt til at binde det hele sammen.

Hvad er dit totale budget?

Mvh.
Viri

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig ville jeg skille mig af med det Logitech halløj igen. Så skal vi finde en forstærker til dig, et par højtalere
måske på standere, og så pladespilleren.

Du har helt fat i at meget af det gamle udstyr er rigtig godt, især når det gælder pladespillere og et setup på den dur.

Hvor meget er dit budget i alt?

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Her bl.a. en skide cool Hifi-forstærker = http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=113177

Og med højtalere: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=112273 - Alterntivt en JBL L100 den er billigere.

Pladespiller:
Den lille Era: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=113179
- Armen er altid værd at tage med over på din næste pladespiller
Denon: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=113063
- Fuldautomatisk. Det er næsten som at have en fjernbetjening

Du kan jo se lidt på det. Kom med en max pris, så finder vi ud af det.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Eller:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=112396
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Kan kun  tilslutte mig genbrugstanken - man får herre meget kvalitet for små penge i vitange udstyr.

Et sæt JBL L100 fås for ca. 2.000, kan sælges any time til samme pris.

Mht forstærker har jeg selv valgt Marantz, men andre ultimo 70ér mærker er også ok, fra den tid hvor specs og kvalitet var de primære konkurence parametre. Vil anbefale analog forstærker hvis man primært skal spille plader - analogt til analogt - lige børn leger bedst. Og de har indbygget RIAA

Pladespiller - en brugt direct drive, Technics er et godt valg når det skal være brugt, undgå prof anvendt spille. Eksempelvis denne:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59379515

Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

vinyl4life skrev:
fedt forum

Ja, det er faktisk et skidefedt forum, det er da godt, du allerede har fundet ud af det!
Spøg til side, jeg tror, du fik postet i en forkert del af forum. Du spørger jo faktisk om råd til et komplet anlæg, så derfor
flytter jeg lige tråden til et mere passende sted.
Held og lykke med hobbyen, men pas på: det er vanedannende!
Tråden flyttes

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes