Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Forstærker til "boom blaster" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terzt4r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej :)

Jeg har smidt mig selv ud i noget så tosset som, at prøve, at bygge min egen boomblaster.
Til formålet har jeg valgt at dræbe mit gamle JVC anlæg -> http://218.185.17.68/pic/28s/6704582_1_md.jpg
Dog har mit nogle andre højtalere fra JBL, men de er højst sandsynligt i samme klasse som dem der står ved siden af på
billedet.
Jeg har desværre ingen informationer om dem overhovedet

Nu tænkte jeg så om der ikke sidder en forstærker i anlægget, som jeg bare kan "hive" ud og bruge i boomblasteren?
eller ville det være bedre at købe en Amp6 basic fra 41hz.com ?

Det skal bare være så billigt som muligt, da det er noget jeg laver for sjov..
Jeg regner med at den skal kunne få strøm fra et bil batteri. Og er det muligt at gøre sådan, at forstærkeren også kan
sættes til 220v, så man kan bruge den i en stikkontakt (hvis der skulle være en).

LIGE en EKSTRA ting, jeg er 100% nybegynder ;)
Der skal forresten bare spilles musik fra en mp3 afspiller eller bærbar computer :)

Så fik jeg også lige et billede af hvad JEG TROR er forstærkeren fra anlægget: http://up-it.dk/uploads/090323/usb-
P1010268.JPG

Håber nogen kan hjælpe :D
Til top Vis Terzt4r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Terzt4r

DethZaint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke finne en billig klasse D bilforsterker? Den går på 12V.
Klasse D har høyere effektivitet (ca 90%) enn en vanlig AB forsterker, så den trenger ikke så mye strøm som en klasse AB.

Problemet blir da å kjøre den på 220V. Hvis du bruker en 0,5-1F kondensator vil denne takle litt peaks, men du trenger fortsatt en litt kraftig transformator fra 220V -> 12V.

220V -> trafo -> kondensator -> forsterker. Kondensatoren vil også hjelpe når du driver den med bilbatteri.
Til top Vis DethZaint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DethZaint Besøg DethZaint's Websted

Opturskakao
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 20 Maj 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe med denne her?
En kammerat og jeg går nemlig med samme planer. Det gør så ikke noget at det koster lidt. Vi blev enige om, at skal den bygges, så skal den også kunne spille højere end JVC´en.

Jeg er ovre i noget med bilforstærker, HU, 2*10" sub i enderne (lukket kabinet), 2*6" fuldtoneenhed med et delefilter på mellem fuldtoneenhed og sub..

Skal det være en 4-kanals forstærker, eller kan man godt nøjes med 2 kanaler, og så bruge 2 delefiltre?

Og kan det overhovedet lade sig gøre? Der har været en del tråde på nettet om dette, men ingen der har postet færdige projekter - mange af dem der kommenterer på det siger, at et bilbatteri ikke holder længe nok?

Til top Vis Opturskakao's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Opturskakao

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes