Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En der fik nok ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Faldt over denne besked

http://www.hifi4you.dk/

Det er jo som det er, ingen kan vel se sig fri for at have en del af ansvaret. Det er jo lidt trist.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Tror ikke der er mange der kan være hellige i denne sag..
Vil gerne give manden ret..

Men trist at det førte til han måtte lukke..
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Folk er selv uden om at der i nær fremtid kun er Hifiklubben - for hvem entusiasmen har været på afvikling i ca. samme 15år - og Expert som (med få undtagelser) aldrig rigtig har haft entusiasme at gå til, når der skal shoppes "hifi".

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Ærgeligt, det var en god butik. Men han har en temmelig kompetent konkurrent i Esbjerg, tror ikke byen i øjeblikket er bæredygtig nok til 2 special butikker.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Ja det var da en træls nyhed... Jeg nåede kun at være der en enkelt gang, i starten af året, hvor jeg fik lejlighed til at lytte på Magneplanar, og egentlig var begejstret. Købte nogle plader og gik derfra og i tænketank, men nåede ikke at tænke tankerne færdige (om et paradigmeskifte, altså fra bokshøjttalere til planarer) førend den seriøse forhandler lukker.

Der lukker da en butik i ny og næ, men det er jo altid træls når det er så seriøs en butik som Ole's.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Synd at det skal gå sådan

Men her kunne det være interessant at få branchemedlemmerne ind i billede og høre om de har samme oplevelser som H4Y. Se om det er en kedelig tendens der er ved at tegne sig i hifibranchen eller om H4Y bare har været uheldig

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror HIFI folk i den sjove ende er en døende race. Det kunne også ses på hans butik på det sidste, det seriøse legetøj blev i højere og højere grad udskiftet med det kvindevenlige

Dali Grand
Se det her

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Det er jeg ked af at høre - kan godt følge dig.

Held og lykke i det du skal fremover........

Hilsen Hifi4real, Herning

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Ulvin har desv. nok ret. Der er ikke entusiaster nok i DK længere, til at der kan være en ordentlig butik i hver by.

Konsum HIFI er blevet så godt efterhånden at en stor del af befolkningen kan leve med det, og mon ikke en del af ' feltet ' spredt lidt mere hend over hjemme-bio osv.

Måske vi i femtiden vil se flere konsulenter istedet for, der, mod betaling, vejleder folk i køb og opsætning af hifi. Kapitalisme er en grim ting, marked ændre sig, og enten så tilpasser man sig, eller også finder man andre græsgange at betræde.

Heldigvis er der da stadig en del rigtig gode forretninger tilbage, så nogle af os kan bruge penge på god lyd istedet for en ny bil ;-).

Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Men her kunne det være interessant at få branchemedlemmerne ind i billede og høre om de har samme oplevelser som H4Y. Se om det er en kedelig tendens der er ved at tegne sig i hifibranchen eller om H4Y bare har været uheldig

Det er heldigvis ikke vores opfattelse af situationen. Vi har været ude for episoder som Ole nævner, men det er og har været meget få gange. Naturligvis kigger alle på nettet idag når de skal købe et nyt produkt af en vis pris, men de langt de fleste vælger at få den sikkerhed og support det er, at handle hos en fysisk butik. Ole har oplevet det anderledes, og det er meget ærgeligt, men det er ikke vores opfattelse at kunderne handler på denne måde.

Alle ønsker at gøre en god handel når de investerer i et nyt produkt, og langt de fleste ved, at det kun er en god handel når begge parter er tilfredse.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ulvin skrev:
Jeg tror HIFI folk i den sjove ende er en døende race. Det kunne også ses på hans butik på det sidste, det seriøse legetøj blev i højere og højere grad udskiftet med det kvindevenlige

jeg er heldigvis uenig med dig. Vi oplever en stigende interesse for seriøst grej, og stereo i almindelighed. jvf bare hvilke produkter du selv har. Det er jo ikke ligefrem købt i Bilka...

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Beklageligt for Ole men jeg er lidt overrasket over der ikke pt er flere lukninger..

Højt prissat high end grej er dyrt at finansiere til lager og som nævnt, konkurrencen er benhård med fokus på hvor man kan få det billigst..Verden" er trods alt  blevet meget større de seneste 5-10 år.

Personligt er jeg ikke "forhandlertro" mere og har ikke været det siden Allan i AT audio samt PQ i Audio Consult...dertil er der selvfølgelig pt nogle foretrukne..men de får ikke smørret på brødet fra mig.

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

sunaudio skrev:

Ulvin skrev:

jeg er heldigvis uenig med dig. Vi oplever en stigende interesse for seriøst grej, og stereo i almindelighed. jvf bare hvilke produkter du selv har. Det er jo ikke ligefrem købt i Bilka...

jeg ved ikke rigtig om det er halvperverst at forestille sig en dag hvor hr og frue Danmark smutter ud af Bilka med en Krell under armen, men tanken er da interresant?

Det er kun positivt at høre nogle forhandlere har vind under sejlene, specielt med tanke for vi hver dag skal tudes fulde af økonomiske dommedagsvisioner. HIFI ville blive en kedelig hobby hvis alt skulle foregå over skærmen.

Dali Grand
Se det her

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter ikke, at der findes så komplette idioter og snyltere i dette land, der kan få sig selv til at låne grej af manden og derefter at købe det på nettet. Så er den sidste grad af værdighed virkelig forsvundet...
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Jeg fatter ikke, at der findes så komplette idioter og snyltere i dette land, der kan få sig selv til at låne grej af manden og derefter at købe det på nettet. Så er den sidste grad af værdighed virkelig forsvundet...

Hørt!

Jeg håber at der sidder nogen med en VIRKELIG dårlig smag i munden, når de læser på H4Y-forsiden.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

ABaudio
Branchemedlem
Branchemedlem

AB Audio

Bruger siden: 10 November 2008
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Synd for Ole, det er sku kedeligt........

Og jeg må sige at jeg har været ude for præcis de samme ting som H4Y masser af gange, det er mere reglen, end undtagelsen.... desværre.... Kunder låner og prøver ting, som de derefter køber på nettet..... sørgeligt, i de 22 år jeg har været i branchen har jeg ikke oplevet noget lignende..... men sådan er tiderne bare, der er ikke så meget at gøre ved det.... man må tilpasse sig..... men det går både ud over forhandlere og kunder i længden......

Til top Vis ABaudio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ABaudio Besøg ABaudio's Websted

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

....Og hér gik jeg naivt og troede at alle hi-fi folk var bundreelle mennesker, som mere end så mange andre lagde vægt på ærlighed og god handelspolitik.

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

det er nok heller ikke det typiske hifi4all bruger der høre til ' snylterne ' de fleste herinde er vel klar over værdien af et par gode råd og den enorme tid forhandleren har brugt på at sætte sig ind i tingene og prøve udstyr af.

Og Allan er heldigvis tilbage med sin egen butik kvickly ;-). Og det virker som om  at servisen er blevet endnu bedre ( mon også det gælder kaffen ?)
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

At folk kan have moral til at låne med hjem hvorefter de køber på nettet er direkte skræmmende. Jeg villle simpelthen ikke kunne gøre det uden at have dårlig samvittighed hver gang jeg lyttede til produktet.

Jeg kom aldrig på de kanter at jeg fik besøgt denne butik, men held og lykke skal lyde fremover.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

På det menneskelige plan føler jeg selvfølgelig med fyren.

Men samtidig må jeg konstatere at det bare er endnu en virksomhedslukning, som skyldes manglende innovation og tilpasning til nye tider.

Hvis man forsøger at drive virksomhed - næsten uanset branchen - og vælger at lukke øjnene for internettets eksistens, og den deraf ændrede forbrugeradfærd, går man galt i byen. 

Det er der heldigvis rigtig mange der ved, og de forstår at bruge internettet fremadrettet og konstruktivt, og driver fremragende virksomheder i denne nye verden - til fordel for dem selv og forbrugerne. Og det kommer så til at gå ud over dem, der ikke følger med tiden.

Den med, at det er de andres skyld, køber jeg ikke.

Mvh

Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum