Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad betyder det at de der "taktile" enheder er military grade? Er de gået helt Thansen-style hos militæret eller hvad?
|
Til top |
|
|
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er jeg klar over, men hvilken relevans har det med en dims der kan ryste sofaen i en hjemmebio? Det lyder jo nærmest som om at det er militært udstyr man køber sig når der står "Military grade taktile enheder"...
Nå, men held og lykke med det kæmpe sortiment af lidt af hvert efterhånden
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er at military grade er et kvalitetsstempel. Det betyder typisk mere holdbar og mindre tolerancer... Men...
Her tager jeg det som ren salgsgas.
Earthquake vil gerne promovere deres produkter som high-end hifi, men kan stadig ikke slippe de ting, der appellere til ders typiske kunder: Brian med en Golf GTI...  Brian i sin Golf GTI kan godt lide at prale nede ved pølsevognen om sin nye subwoofer, at den "total militær", og kan spille meget højt... 
Spøg til side... 
Kan godt være at Earthquake prøver at blive mere "hifi-stuerent", men det hjælper ikke i min bog med sådanne "military grade" stempler på produkterne. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan få ganske alm kabler til $5-10 pr. mtr som er 'military spec'd'......men bevares, det lyder jo fantastisk når det ruller på tungen og ud af munden.
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kabler der er mil-spec'ed? hvad er det for nogle? (Det skal da prøves. om ikke andet så bare for sjov til den pris)
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
kabler der er mil-spec'ed? hvad er det for nogle? (Det skal da pr�ves. om ikke andet s� bare for sjov til den pris) |
|
|
prøv at søge på ebay. der dukker tit nogle military spec'd kabler og kondensatorer op. __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
Til top |
|
|
Tylle Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Det skal da prøves. om ikke andet så bare for sjov til den pris |
|
|
Det er vel ikke så spændende... det er jo ligesom alt muligt andet kabel, det overholder blot et sæt foruddefinerede tolerancer og forhold. Funktionen er den samme.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal da prøve tingene hvis det ikke koster mere, alt andet end førstehåndserfaringer er værdiløst. Det er altså ikke forbudt at være lidt positiv omrkring tingene, det er ligesom i retten, indtil man har konstateret noget andet er tingene som ud gangspunkt ok. når man så har prøvet og testet er det ok at kalde tingene for usselt og ligegyldigt, men indtil da er man da ignorant hvis man afviser tingene (inden for rimelighedens rammer, tinge der er lavet med standardenheder hele vejen igennem vil sjældent lyde som andet, men kan dog ikke udelukkes totalt) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
man skal da prøve tingene hvis det ikke koster mere, alt andet end førstehåndserfaringer er værdiløst. Det er altså ikke forbudt at være lidt positiv omrkring tingene, det er ligesom i retten, indtil man har konstateret noget andet er tingene som ud gangspunkt ok. når man så har prøvet og testet er det ok at kalde tingene for usselt og ligegyldigt, men indtil da er man da ignorant hvis man afviser tingene (inden for rimelighedens rammer, tinge der er lavet med standardenheder hele vejen igennem vil sjældent lyde som andet, men kan dog ikke udelukkes totalt) |
|
|
Ja det er lidt derhen af det jeg mener. Ting der er magen til det meste andet på markedet, bliver ikke mere spændende af at få et andet mærkat på. Derfor vil et mil-spec 99% kobberkabel ikke afvige meget fra en retail 99% kobberkabel.
Forstår du min pointe?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, for du du får det til at lyde som om at al mil-specced er ens (din egentlige pointe er jeg enig i, ganske meget endda), det svarer lidt til at sige at alle NCAP ratede biler med 5 stjerne kører ens. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærket hænger stadig lidt i fortidens bilstereosøl og forstår tilsyneladende ikke, at de bliver nødt til at distancere sig skarpt fra det, hvis de vil være et hi-fi/high-end brand.. Når det er sagt, må man altså også sige at de efterhånden har fået kreeret nogle ret spændende højtalere! - selvom jeg er lidt skeptisk overfor den hornladet diskant. Nu har jeg vænnet mig til bånddiskant, så den skal i hvertfald spille væsentligt anderledes end den ser ud, for at forføre mig  __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med cirkus-mili henvisningen er i min bog noget pjat. Men...
... Det ændrer jo ikke noget ved produkterne. De kan jo være glimrende alligevel. Ville meget gerne teste noget af det Earthquake udstyr, når mine nuværende projekter er færdige.
De taktile enheder (rystekasser ) virker ret godt. Har ikke prøvet de omtalte, men nogle endnu billigere (og svagere) har jeg dog prøvet. Og det virker ret godt 
Til surround og film synes jeg helt klart det fungere. Om ikke andet er det sjovt, og giver en mere livagtig indlevelse i film. Et must i min kommende hjemme-bio. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|