| Forfatter |
|
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må gå den rigtige vej, for jeg synes, jeg må justere mine indstillinger mere og mere i forhold til musikkildens lyd og kvalitet. Mon ikke det er tegn på at anlægget afslører mere og mere?
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ikke helt med... du begynder at indstille noget... det skulle betyde at du er gået den rigtige vej?... mht hvad??
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke nemt at give et svar ud fra dit spørgsmål, men hvis du har købt nyt anlæg og er begyndt at justere på det efter
noget tid kan det meget vel være fordi anlægget er ved at være spillet til og at du har vendet dig til lyden.
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
| det skulle betyde at du er gået den rigtige vej?... mht hvad?? |
|
|
Kvaliteten i anlægget og den neutrale, analytiske gengivelse. Er der andre muligheder? __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm hehe ok jeg er godt nok også helt blank her... vil vædde på der skete en masse i Thulemandens tanker da han skrev.. men tror kun 1/3 af det kom fra hoved til hænder ( intet ondt ment ) men har det bare selv på den måde nogen gange hehe  de indstillinger du nævner... er det med equlizer ? for så er det eftermin mening nemlig ikke den rigtige vej... selfølgelig skal man ha det sådan man bedste kan lide det.. men.. ja.. hver mand sin smag :P
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 24 Marts 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Sjoenne skrev:
| det skulle betyde at du er gået den rigtige vej?... mht hvad?? |
|
|
Kvaliteten i anlægget og den neutrale, analytiske gengivelse. Er der andre muligheder?
|
|
|
Ja jeg forstår altså heller ikke hvad du mener, me du er jo også lidt sparsom med dine ord.
Man kan jo sagtens tolke det derhen at fordi dit anlæg har problemer med forskellige musikgenrer eller indspilningskvaliteter ja så justerer du for at skjule problemerne?
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Det må gå den rigtige vej, for jeg synes, jeg må justere mine indstillinger mere og mere i forhold til musikkildens lyd og kvalitet. Mon ikke det er tegn på at anlægget afslører mere og mere?
|
|
|
Hvis du mener at du oplever at du har flere plader som er ikke lyder godt, er det ikke godt. Et godt system skal afsløre forskellene på de forskellige indspilninger, men det skal gøre det på en sådan måde at alle musikgenrer kan gengives med tilfresstillende resultat. Hvis dette ikke er tilfældet er der noget galt med systemet, forstået således at forstærkerene eller højttalerne er udviklet for dårligt.
Jeg kunne forestille mig at du med dine indstillinger ændrer på højttalernes placering ? Hvis ja, så er det rigtigt at dette ændrer rigtigt meget på lyden. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 27 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Et godt system skal afsløre forskellene på de forskellige indspilninger, men det skal gøre det på en sådan måde at visse typer musik ikke kan afspilles med tilfredsstillende resultat.
|
|
|
Hvis du mener at et godt system skal nægte at spille visse typer musik, er jeg da enig i at det kunne være rart. Jeg troede ellers at jeg havde et godt system, men jeg må selv skrue ned eller slå over på cd når de spiller Nik og Jay i radioen. 
Jeg tror nu at Thulemanden mener at han tidligere har spillet alle sine cd´er uden at bemærke forskelle på indspilningerne. Efter han har fået et bedre system, lægger han mere mærke til detaljerne og prøver derfor at korrigere med tonekontrollerne.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK Stanley, den var under bæltestedet. Nik & jay.... for filan da... ... .. .
__________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror I har ramt min mening OK. Lyde i hovedet er jo svære at udtrykke i bogstaver  I går fik jeg skiftet til kvalitetskabler internt i HT van den Hul og skiftet den 30 år gamle diskant ud med en ny Peerless. Jeg satser på den skal 'spilles til' da den virker lidt hård.
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
| du er jo også lidt sparsom med dine ord.
Man kan jo sagtens tolke det derhen at fordi dit anlæg har problemer med forskellige musikgenrer eller indspilningskvaliteter ja så justerer du for at skjule problemerne? |
|
|
Hej Højttalerne er absolut bedst til klassisk musik og gerne kammermusik og få instrumenter. Så er de også ret gode til at gengive stemmer og afslører dårlige mikrofonforhold. Måske er de ikke så gode til kompleks musik. De er også kun 8 liter. Jeg har netop suppleret med en diskret subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed tråd...
Kunne du f.eks liste dit anlæg op, så vi kan deltage i dit univers  __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Fed tråd...
Kunne du f.eks liste dit anlæg op, så vi kan deltage i dit univers  |
|
|
Det står jo eller si profilen, men her er godterne:
Quad 44/404. Nakamichi LX-5 KEF Constructor CS1A (modified). Pioneer PD-M603. Technics ST-GT350 __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |