Forfatter |
|
Djon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 90
|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kigger lidt på H/K's surround receiver serie (fra AVR 230 og op). Jeg skal bruge front A + B, da min receiver bruges til PC'en, som både skal give lyd ved monitoren samt der, hvor min projektor er. Jeg synes bare ikke at H/K har front A + B i deres receivere. Kan det passe?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal nok passe, men flere af dem har udgang til multirum ... kunne du ikke bruge den udgang?
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen af HK'erne der har front a/b, men til dit brug mener jeg ligesom witzel at multiroom er en bedre løsning. Hvis du vil "nøjes" med at køre 5.1 surround, så kan du endda bruge de sidste to effektforstærkere til multiroom istedet, dvs. at du kan få ordentlige højttalere til computere  Hvis du vil have 7.1-surround, så er der multiroom pre-out til et par aktive højttalere eller til en ekstra forstærker.
/U.
|
Til top |
|
|
Djon Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så er det vist AVR 330 jeg skal overveje. Avr 230 har ikke multiroom så vidt jeg kan se. Kan se den til 5000 kr hos Audiosound.dk. Den er dog kun angivet til 5x65w. Betaler man generelt mere end man får ved H/K?
|
Til top |
|
|
Thunderhawk Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 150
|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener bestemt ikke at man betale mere ind man får med harman/kardon du skal jo huske at det ikke kun er de 5x65w der tæller men også hvormeget strøm der er at gøre godt med og på dette punkt kan man ikke gå galt i byen med H/K
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K er generelt ret konservative med deres effektopgivelser, så lad være med at hænge dig alt for meget i det
/U.
|
Til top |
|
|
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desuden er 5x65 da en pæn slat watt og jeg vil næsten væde med at den yder mere i stereo, så jeg tror ikke du får problemer med at drive højtalere.
|
Til top |
|
|
Djon Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man egentlig sætte det samme output til begge zoner i multiroom? Jeg vil jo komme til at bruge multiroom som om, at det var fron A +B jeg skiftede imellem, så når jeg bruger "B" ved pc'en skal "A" være slukket idet begge zoner vil være i samme rum, og jeg skal jo ikke høre f.eks. spil fra to sæt højttalere i stuen.
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De to zoner kører uafhængigt af hinanden, så det burde ikke være noget problem.
/U.
|
Til top |
|
|