Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Anlæg driller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig.
Kan ikke finde ud af hvad der er galt med mit anlæg, nogen dage lyder det fint mens det andre gange lyder mærkeligt, bassen bliver svagere og lyden er tynd og tam. Der er ikke forskel på om jeg bruger computer eller dvd afspiller så det er udelukket. Lyden skifter ikke mens anlægget spiller men som sagt sker det fra dag til dag.

Min anlæg består af diy højtalere med en diy subwoofer. Acurus RL11 forforstærker, Acurus A250 effekt og en Zappulse til subben. Hvad kan være galt?
Til top Vis asger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af asger

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Den er lidt svær at svare på umiddlebart. Sker forandringerne på samme tidspunkt hver dag eller lytter du musik på forskellige tidspunkter.

Du kan være udsat for støj på lysnettet og dette kan give dårligere lyd. Dette vil du typisk opleve som dårligere lyd i løbet af dagen og anlægget vil lyde bedst sidst på aftenen, hvor de fleste sover og ikke bruger strøm, samt at evt nærtliggende fabrikker er lukket.

Dette kan begrænses eller fjernes med et netstøjsfilter eller en skilletrafo. ( Læs fra kr.2.500,- )

Ellers må der være tale om en defekt i en af de to forstærkere og det må du lade et værksted se på.

Beytter du kun dvd el. pc til dit Acurus grej, vil jeg anbefale dig at købe en løs DAC og derved udnytte dit forstærkersæt kvaliteter. En DVD lyder ikke nær så godt som en rigtig CDafspiller og en PC....nej

asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Det spiller f.eks. godt i 2 dage hvorefter jeg kan have 2 dage hvor lyden er tynd. Tror ikke det kan være pga. støj på lysnettet, forskellen er simpelthen alt for stor og tidspunktet synes ikke at spille en rolle. Jeg havde en Teac VRDS25 for et par år tilbage men synes faktisk at min Pioneer DVD717 gør det bedre. Måske det kan være en dårlig forbindelse et sted, må prøve at fejlsøge lidt mere.

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Teac VRDS 25 havde et af verdens bedste drev, men tilgengæld var DAC+analogdel = , og de Teac tog selv konsekvensen og lancerede VRDS 25 X som var meget meget bedre. Hvis det var en VRDS 25X du havde, kan det ikke passe at DV 717 er bedre. Hvis du oplevede det, må der på en eller anden måde være en alvorlig fejl i dit system.

Prøv at udskifte en komponent af gangen og se om du kan finde fejlen - se om du ikke kan låne dig frem. Kabler kan have løse forbindelser, men at det ændrer selve klangen fra normal til "tynd" har jeg ikke kendskab til. Jeg tror desværre at fejlen ligger et andet sted.

asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Det var en VRDS 25 uden X og den skuffede en del. Jeg må prøve at fejlsøge noget mere. Lige nu spiller det fint 

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Højtallere spiller i fase? Det er dog underligt at det opleves "periodisk" hvis jeg har forstået det rigtigt? Jeg ville nok tage et aparat ud af løkken af gangen, indtil du kan find fejlen til et sted i kæden. Lyder det rimligt? Hvis der er alt for meget "hjemmelavede" produkter, så er der også mulig for flere fejl. Ikke fordi jeg siger dit er dårligt eller ringe lavet.

Mvh

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 April 2009 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hørt om temperatur sving ?

det er som regel det der er problemmet.

Hvor i signalvejen er det problemm så størst ?

I pre-amp'en, sagt mere direkte Pot/omskiftere trænger nok til en gang rens.

Ps. der kan også være tale om lodninger i pre-amp'ens reguleret strømforsyning,

som der trænger til inspektion/service

asger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Bradman, det er periodisk det sker, lige nu kører jeg på 3. dagen hvor alt er som det skal være.

ML_CLS, jeg har faktisk skilt min Preamp ad for noget tid siden for at lede efter fejlen i den men synes ikke jeg umildbart kunne finde noget, alt så nyt ud men jeg besidder nu også kun en smule viden om elektronik så... Vil prøve at rense potentiometeret og evt. skifte et apparat af gangen for at finde synderen. Jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes