Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 16:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Ikon 6 og B&W DM683 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej :)

Jeg var lige nede i den lokale Hifi-klub for at lytter til et sæt Dali Concept 8. Men "desværre" kommer jeg også til at lytte til Dali Ikon 6 og B&W DM683.
Det skulle jeg aldrig havde gjort for det fik jo concept til at lyde *******.
Desværre er jeg på SU og har ik råd til at smide 4 k stk. efter højttalere og tænkte så jeg selfølgelig bare kunne købe brugt, desværre er der ik så mange af netop disse to modeller på brugtmarked, og derfor ville jeg hører om nogle kan foreslå nogle andre modeller som lyder henaf disse to.
Ved selfølgelig godt at der er stor forskel på de to jeg hørte på men kunne rigtig godt lide begge så jeg er åben for det meste. Også hvis vi skal over i andre Mærker. Håber på noget hjælp så jeg kan få den samme suverænde lyd bare brugt og billigere.
Med hensyn til budget så ligger jeg på omkring 4-5 k for 2 Brugte Gulvhøjttalere, håber dette er muligt.

På forhånd tak!

-Nikolaj
Til top Vis Birchens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birchens

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Marts 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Nu bor du jo halvejs i Sverige så måske et smut over sundet kunne være en mulighed. Jeg er selv MEGET tilfreds med mine XTZ 99.32 og valgte dem netop frem for concept 6. Jeg er ikke selv meget til B&W da jeg mener de er for mørke, onde tunger ville sige "uldne" i diskanten, men det er smag og behag. XTZ er mere klar i diskanten og gengiver efter min mening et mere fuldstændigt billede af instrumenter og stemmer.

Eneste du skal være opmærksom på, er at som med andre gulvhøjtalere kræve de noget luft omkring sig for at spille rigtigt godt. Hvis du ikke har ret meget plads ville et sæt standere måske være en bedre mulighed da de bedre kan placeres tæt på væge, på hylder osv.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Birchens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Hej Hyl mange tak for svaret, men tror du ik jeg får mere ud af at købe noget brugt i stedet for nyt i sverige? men de XTZ er selfølgelig et godt bud også, har kigget på dem, men så var jeg nede i klubben og faldt for de to andre modeller, så ville hører om der er et andet alternativ som lyder ca. som dem :)

Jeg har indrettet rummet så der er masser af plads til dem, så det skal være gulvhøjttalere :)
Til top Vis Birchens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birchens

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Du kan da tage forbi hamher: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59479216 og se om det er noget for
dig. Det er modellen før 683, men lyden er et langt stykke hen af vejen den samme. Når det nu ikke er længere væk er det
da en mulighed at høre om det er noget.

Ikon 6 kan også findes til 5kilo

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59489298

Men det er lidt længere væk.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Rene_49
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

hej :)
køb et par brugte jamo D8
f.eks. her : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceId=59297972

de spiller som en drøm :) koster ca. 14000.kr som nye
Til top Vis Rene_49's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rene_49

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Birchens skrev:
Desværre er jeg på SU og har ik råd til at smide 4 k stk. efter højttalere...

Hvis riget fattes penge, kan Monitor Audio RS6 være et alternativ til 1200 kr. mindre, som får dig til at glemme alt om både B&W DM683 og DALI IKON 6.

Uddrag af Stereophiles test af IKON 6 (hele artiklen kan læses her og af samme skribent test af Monitor Audio RS6 - så kan det jo ikke være bedre, når det er de samme ører, der bedømmer):

"The Monitor Audio Silver RS6's highs were just as extended as the DALI's but with more inner detail and a bit more delicacy. The RS6 and Ikon 6 had similarly enticing and silky midranges, but I felt the DALIs were somewhat more holographic and voluptuous, the Monitor a bit more neutral. The Monitor's bass, however, was far superior, with crystalline clarity and speed in the midbass and subjectively deeper extension. The Silver RS6 also displayed wider dynamic contrasts."

Et endnu billigere alternativ kunne være Monitor Audio BR6 til 5 kilo for et sæt. De giver, i modsætning til RS6'erne, nok ikke hverken B&W'erne eller DALI'erne baghjul, men er til prisen garanteret noget, du kunne overveje. En test hvori både B&W DM683 og Monitor Audio BR6 indgår.

Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes