Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: raidho emilie s-3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Kan ikke rigtig blive klog på denne ht.

Den er ikke særligt omtalt herinde når man søger på den og det man får er mest samligninger med andre.

Er det en god ht (de står til 35k så det burde de) eller er det total overpris. Der er en der skriver at de lyder forfærdeligt meeeen til den pris???? Som altid er det en smagsag men er der nogen der har erfaring med dem.

bittermand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Du kan lytte til dem hos Hi-Fi-Forum på Falkoner Alle - de fører dem.
Til top Vis bittermand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bittermand

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Der er bare lidt langt at køre fra aarhus

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Diskanten er rigtig god. Der har været skrevet en del om at bas/mellemtonen ikke helt kan følge med diskanten. Men det skulle ikke rigtig være et problem i de nyeste modeller. Men det kan du vel kun selv afgøre.

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Har stort set besluttet mig for vienna bcg men har øje på et sæt s-3´er. Har bare aldrig hørt dem og ved ikke om det er værd at køre efter i forhold til va´erne 

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Du kan også høre Raidho hos Flex-Audio i Odense :

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1870&zoneid=1

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

men er der nogen der har hørt begge modeller?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Det er en helt andet lyd end Vienna.

Vienna er mørk i klangen. Og "bamset" og blød og lækker.

Raidho er neutral, hurtig, transparant.

Jeg har hørt Vienna BCG og BBG. BBG er i mine øjne bedre end storebroren. De spiller begge utroligt behageligt som virker meget dejligt i starten, men imo er de for behagesyge og for farvende.

Jeg har ikke hørt Raidho´s S-3. Men har hørt Emilie Baby og de dyrere X-Baby og Ayra C-1. Diskanten har meget fin opløsning. Men imo spiller den en tand kedeligt og for poleret.

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt BCG og kan godt følge thuekay med hensyn til lydindtryk lige indtil han skriver den bliver for behagsyg og farvet, har haft mine Vienna BCG længe og så længe de er koblet på lækkert udstyr kan jeg ikk blive træt af dem  også derfor jeg har fået anskaffet mig et sæt Mahler.
Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Er det pga rumstørrelse eller bare lyden der er bedre på bbg end bcg? Jeg har 30 m2 og synes måske bbg blev for lille. Har kun hørt bcg

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

sølvsuper skrev:
Er det pga rumstørrelse eller bare lyden der er bedre på bbg end bcg? Jeg har 30 m2 og synes måske bbg blev for lille. Har kun hørt bcg

Jeg syntes lillebroren lyder mere homogen og helstøbt. Og ja, så er den også noget nemmere at have med at gøre. Bassen er nemmere at få til at spille ordentlig.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Svan skrev:
Har kun hørt BCG og kan godt følge thuekay med hensyn til lydindtryk lige indtil han skriver den bliver for behagsyg og farvet, har haft mine Vienna BCG længe og så længe de er koblet på lækkert udstyr kan jeg ikk blive træt af dem  også derfor jeg har fået anskaffet mig et sæt Mahler.

Det er jo rigtig dejligt du er glad for dine Kender også flere som syntes det er de bedste højttalere du har hørt ! Jeg er ikke så meget for VA´s lyd. Jeg vil hellere høre det som er på pladen !

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 01 April 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft emilie S3 i en årrække, og den var for mit vedkommende en lidt blandet oplevelse.

Jeg synes den lyder sindsygt godt i det øvre område - der er masser af alt det gode, men spredningen er elendig, så hvis man ikke sidder lige for, og i præcist den rigtige højde, bliver lyden mørk og trist.

Bassen er rigtig flot og fyldig, med god hurtighed og masser af dybde. Måske netop derfor er den meget følsom overfor placering... den bliver let buldrende og svampet hvis den ikke står rigtigt.

Højtaleren er egentlig ikke tung at drive, men den bør ALDRIG kombineres med grej med "blød lyd" (Marantz, rør osv.) eller strømsvage forstærkere. Jeg har haft Tact, Densen, Pathos og Thule i den periode, hvor jeg havde mine, og Densen og Pathos var de bedste match. Tact var rigtig god for bassen, men højtaleren udstiller forstærkerens svagheder i de øvre toner synes jeg. Hvis man er til f.eks. ICEpower vil jeg tro det er et udemærket match.

Kablerne bør lige som forstærkeren ikke være mørktklingende. Nordost kan anbefales.

Hvis man vil have en STOR højtaler, og man er indstillet på at musik nydes ved intensiv lytning fra sweetspot, mener jeg S3 er et af de bedste bud på brugtmarkedet (typisk 10-15kkr). Hvis musik lige så meget er baggrundsmusik og hygge bør man efter min mening finde noget med bedre spredning.

sølvsuper
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

hej frede77. super med nogle indtryk omkring s-3. Jeg bruger meget tid i sweetspot men vil også gerne at de kan nydes i andre situationer og så tror jeg måske også at mine 2x75 i min primare bliver presset lige rigeligt. Tror jeg holder mig til min første indskydelse og går efter vienna. Skal så bare finde ud af om det er bcg eller bbg der er bedst. Nu snakker man jo tit om m2 i lytterummet men er der nogen der ved om loft til kip betyder noget(giver jo flere rum-meter). Det giver jo et stort rum når det er 30 m2 med loft til kip.

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

sølvsuper skrev:
hej frede77. super med nogle indtryk omkring s-3. Jeg bruger meget tid i sweetspot men vil også gerne at de kan nydes i andre situationer og så tror jeg måske også at mine 2x75 i min primare bliver presset lige rigeligt. Tror jeg holder mig til min første indskydelse og går efter vienna. Skal så bare finde ud af om det er bcg eller bbg der er bedst. Nu snakker man jo tit om m2 i lytterummet men er der nogen der ved om loft til kip betyder noget(giver jo flere rum-meter). Det giver jo et stort rum når det er 30 m2 med loft til kip.

Det er jo bare at lytte på begge Har dog selv aldrig hørt primare og va, men har hørt fra flere det skulle gå rimelig godt i spænd Krell passer i hvert fald ganske fornuftigt på dem

Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Svan skrev:

Det er jo rigtig dejligt du er glad for dine Kender også flere som syntes det er de bedste højttalere du har hørt ! Jeg er ikke så meget for VA´s lyd. Jeg vil hellere høre det som er på pladen !

Det er vel også til slut det der er relevant

At du ikke bryder dig om va er jo en ærlig sag, så er der jo bare et sæt mere til mig

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 April 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Svan skrev:

Uanset hvad du spiller på, hører du hvad der er på pladen. Folk har så mange meninger om frem og tilbage, men dybest set er der stadig ingen der har kunnet argumentere for hvilken højttaler der spiller mest "det, der er på pladen" - det er alt sammen individuelt hvad folk tror og mener og sjovt nok så ændres deres meninger altid i takt med udskiftningerne af deres grej!!

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
thuekay skrev:

Svan skrev:

Uanset hvad du spiller på, hører du hvad der er på pladen. Folk har så mange meninger om frem og tilbage, men dybest set er der stadig ingen der har kunnet argumentere for hvilken højttaler der spiller mest "det, der er på pladen" - det er alt sammen individuelt hvad folk tror og mener og sjovt nok så ændres deres meninger altid i takt med udskiftningerne af deres grej!!

Det er jeg ikke helt enig i. Vienna er ikke ligefrem kendt for at spille neutralt. Deres lyd "farver" jo signalet i en retning. Det må være deres intention at spille mørkt. og behageligt. Mærker som Dynaudio og Amphion derimod spiller neutralt og går efter at tillægge signalet så lidt "farve" som muligt.

Jeg har hørt Vienna BBG på flere forskellige forstærkere og kilder, og jeg har aldrig hørt dem spille anderledes end mørkt og behageligt.  (Bl.a. Atoll, MF, Densen, IcePower)

Jeg har også hørt mine Amphion på flere forskellige anlæg, og deres klang har skiftet meget mere i takt med hvilket udstyr det spillede sammen med. Alt lige fra tilbagelænet og en anelse mørkt, til "fremme i skoene" og en anelse lyst med fart over feltet. (Icepower, Densen, Classic, Denon)

Det må jo vidne om en mindre egenlyd på Amphion end Vienna og bedre "transparens" !

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 April 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Der finde ikke EN eneste højttaler på kloden, der ikke farver lyden voldsomt meget i forhold til den virkelige
reference. Så man har som kunde kun en mulighed, og det er den besværlige vej, ved selv at lytte, og her
ved afgøre, hvilke fejl man personligt bedst kan leve med. Om du så mener det er Raidho, Vienna eller en
tredje, er der kun en der kan afgøre. I må have mig undskyldt men jeg finder tråde som denne dybt mærk-
værdige.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes