| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville høre hvilken højtaler i anbefaler som fronthøjtalere i et 5.1 surround (senere 7.1) hvor Concept CT er center, og concept 1 er baghøjtalere og basic 100 eller concept 12 som sub.
Min problematik består i, at jeg kan købe Dali concept 6 (x2) + dali concept 1 (x2) plus ovennævnte center for 3500-3600 kr brugt. (det er 3 år gammelt, og i flot stand) Jeg havde ellers tænkt mig at købe Concept 2 (x2) + Concept 1 (x2) og centeren fra HFK for knap 5000 kr. jeg køber sub på senere tidspunkt.
Men jeg har hørt at Dali for nogen år siden lavede en opgradering i concepterne som skulle gøre dem mere stabile (så vidt jeg husker), men jeg ved ikke om de brugte højtalere er fra før den tid hvor de fik deres opgradering.
Men havde også læst herinde, at concept 2'erne spiller bedre som surround end concept 6'erne.
Derfor ville jeg høre jeres mening, om hvad i mener, jeg burde købe.
Mit rum er 4x3,5 meter, og anlægget skal bruges primært til blu-ray og ps3 gaming. Og nogengange lidt musik. Jeg har også planlagt at købe Denon 1909 receiveren, som jeg ville værdsætte, at I gav jeres vurdering af. :)
|