| Forfatter |
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har blues musik været oppe og vende? Kan ikke finde det under søgefunktionen. Nogle af mine egne favoritter er - i den rækkefølge jeg lærte dem at kende - Sonny Boy Williamson, Muddy Waters, Willie Dixon, Howlin Wolf, John Mayall m Eric Clapton, John Butterfield's Blues Band (m. Mike Bloomfield) (men også Better Days), The Beefeaters, Alexis Korner ... med flere. Har du nogle gode bud på nyere, så lad høre.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig i øvrigt gøre opmærksom på denne side, hvis du ikke kender den - her kan du høre mange gode koncerter - men pas på, hvis du skal op og på arbejde i morgen... http://concerts.wolfgangsvault.com/ca/all-concerts/all.html
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Har tit prøvet at handle "nye" bluesplader efter at have hørt små bidder på nettet, men jeg synes desværre alt for ofte at det er dårlige indspilninger, og så har jeg tendens til, at det ikke liiiige er de plader jeg får hørt mest, på trods af at musikken egentlig er rigtig god! Har du nogle plader i "audiophil" kvalitet du kan anbefale? Mine favoriter er nok: Doug Macleod: Come to find og you cant take my blues Bjørn Berge: Stringmachine og Blues hit me Hans Thessink: Songs from the Southland. Mighty Sam Mcclaine: Give it up to love Ovenstående er udover at være fed musik også rigtig gode indspilninger, lige med undtagelse af Bjørn Berge/Stringmachine som bare er fed 12 strengs-hærgen....
__________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine plader er mestendels "almindelige" CD'er. Om det er audiophilt nok, ved jeg ikke, men få LP'er har jeg fra gamle dage, og de spilles ikke for det audiophile eller indspilningens skyld men for musikkens skyld. CD'en Folk Singer med Muddy Waters er der dynamik i, som nok kan tage pusten fra flere...
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Blues er fedt.
Men desværre er min samling ikke så bred endnu. Så ser meget frem til at få min viden udviklet, ang. blues, sideløbende med denne tråd.
Men Hans Theessink, Keb´Mo, Joe Bonnamassa og SVR har jeg da stående på hylderne.
Nogen der ved om Doug Macleod, Come to find er udgivet på vinyl og evt. hvor den kan købes??
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
| CD'en Folk Singer med Muddy Waters er der dynamik i, som nok kan tage pusten fra flere... |
|
|
Jeg ved ikke, om du teknisk har muligheden for afspilning af dette format, men 'Folk Singer' på DVD-Audio er den ultimative version...DYBT DYBT DYBT!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Bittermand - det vil jeg høre ved lejlighed, men lige nu er det CD. Men det lyder spændende, så tak for tippet
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Ja Blues er fedt.
Men desværre er min samling ikke så bred endnu. Så ser meget frem til at få min viden udviklet, ang. blues, sideløbende med denne tråd.
Men Hans Theessink, Keb´Mo, Joe Bonnamassa og SVR har jeg da stående på hylderne.
Nogen der ved om Doug Macleod, Come to find er udgivet på vinyl og evt. hvor den kan købes??
MVH WRONG |
|
|
Jeg købte min Doug Macleod som XRCD på elusivedisc.com. Hurtigt og nemt. De har også rigtig mange plader, men det har jeg ikke lige spottet så meget på, da jeg ikke er "vinylist"....  Iøvrigt, så skal det lige siges at Doug Macleod´s plader er af ret stor difference med hesyn til indspilningskvalitet. Jeg har også "little sin" med ham, som rent musikalsk også er en super fed plade, men knap så god indspilning som dem han indspillede hos Audioquest. (som så er genudgivet på XRCD) __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
wrong skrev:
|
Ja Blues er fedt.
MVH WRONG
|
|
|
Jeg købte min Doug Macleod som XRCD på elusivedisc.com. Hurtigt og nemt. De har også rigtig mange plader, men det har jeg ikke lige spottet så meget på, da jeg ikke er "vinylist"....
Iøvrigt, så skal det lige siges at Doug Macleod´s plader er af ret stor difference med hesyn til indspilningskvalitet. Jeg har også "little sin" med ham, som rent musikalsk også er en super fed plade, men knap så god indspilning som dem han indspillede hos Audioquest. (som så er genudgivet på XRCD)
|
|
|
OK. Takker for oplysningen
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omar and the howlers er nu også dejligt.. hørte dem live for små 3 uger siden.. ellers hører jeg: SRV Muddy Waters Joe Bonnamassa Johnny Winter(han er for rå  ) Hans Theessink men jeg er mest til Blues med lidt rytmik og gang i..  og det skal helst høres på LP
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johnny Winter og Hans Theessink er gode, ja. Især førstnævnte efter min mening - er Hans ikke mest ovre i country afdelingen ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt har jeg skiver med Albert King (med og uden SRV), B.B. King og Freddy King. Samt en ældgammel LP med ham der boom boom ...
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
| Johnny Winter og Hans Theessink er gode, ja. Især førstnævnte efter min mening - er Hans ikke mest ovre i country afdelingen ?
|
|
|
jo theessink er mere sårn stille og roligt, jeg tror det er lidt på vippen mellem blues og country..
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenny Neal spiller god blues... Walter Trout såmænd osse. Chris Rea's "Blue Guitars" består af 10-11 CD'er, alle med nyskrevne sange i forskellige blues genrer.
Du kan osse tage et smut til Indianapolis, ind på "The Slippery Noodle", og høre skidtet live - det er ret godt .
|
| Til top |
|
| |
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
| Johnny Winter og Hans Theessink er gode, ja. Især førstnævnte efter min mening - er Hans ikke mest ovre i country afdelingen ?
|
|
|
Det er meget blandet det Hans Thessink har lavet fra plade til plade. Min klare favorit er "Songs from the Southland". Det er relativt stille akustisk blues når det er allerbedst! Nu i nævner nogle af de gamle drenge, så kan jeg ike lade være med at nævne Jimi Hendrix. Han har lavet en del fede bluesnumre, selvom det nok ikke er det han er mest kendt for. Den lange udgave af Voodoo child på Electric ladyland er da for vlid.....  __________________ Mvh. friman
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja, Walter Trout havde jeg helt glemt - hans udgave af Red House er måske den bedste jeg kender. Den skive med Theessink fra Southland kender jeg ikek, så den må have et lyt ved lejlighed.
Cris Reas skiver kender jeg slet ikke - og heller ikke det sted du nævner, men jeg har været på Buddy Guy's Legends et par gange ....
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hesten Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej,
John Hammond
både med og uden band.
/Morten
__________________ www.mchband.dk
|
| Til top |
|
| |
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
| Sendt: 01 April 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de største nulevende må helt klart være Magic Slim.Hvis først kan har været til hans koncerter, så er man grebet af"the blues" .Jeg glæder mig til at se ham i Hillerød den 18 april, det kan kun blive en god koncert

|
| Til top |
|
| |