Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SqueezeCenter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krogager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 April 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Håber på, at nogen kan hjælpe!?

Jeg har købt en Squeezebox Duet brugt, som jeg efter noget besvær har fået sat op, så jeg kan høre musik. Jeg har dog endnu ikke fundet min PIN-kode trods ihærdig leden.

I den sammenhæng har jeg selvfølgelig instaleret Squeezecenter (ver 7.3.2.). Så vidt så godt. Jeg har valgt at lade den se ind i et bibliotek på mit D drev, som også føder min Windows Media Player - ikke Itunes, da den tilsyneladende har meget sværere ved at finde covers.

Men jeg har to problemer: 1) SqueezeCenter får ikke nødvendigvis fat i de enkelte album numres numre (læs igen), men placerer de enkelte numre i alfabetisk rækkefølge - ret irriterende. Det er et generelt problem ved alle albums. 2) Ligeså irriterende er det, at enkelte numre fra et album ikke genkendes, men placeres som ukendt nummer med ukendt kunstner. Og så kan SC alligevel placere det rigtige cover billede ud for nummeret. Den splitter altså ikke hele albummet af - konsekvent, men mangler at fange et eller to numre. Ikke ved alle albums, men ved nogen.

Er der nogen, der kan hjælpe.

på forhånd tak

Til top Vis krogager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krogager

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Har ikke haft lignende problemer.

Alle mine cd'er er rippet i Flac med dbpoweramp - det kan anbefales.

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 April 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Det tyder umiddelbart på at du skal undersøge hvordan filerne er tagget, det er typisk grunden til at albums og titler ikke listes ordentligt.
http://wiki.slimdevices.com/index.php/SlimServerSupportedTag s
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

krogager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Sendt: 03 April 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg prøvet at rippe til flac med EAC - det giver nogle flotte rip, og jeg får nu også numrene ind i SqueezeCenter i den rækkefølge, de ligger på CD'en. Men den får desværre stadig ikke coveret med.
Det samme gør sig gældende, når jeg ripper til flac med dppoweramp cd ripper.

Desuden har jeg så også fået det problem, at når jeg ripper til flac, så kan min Vista Media Player ikke længere organisere hverken album's eller numre. Jeg har fået den til at spille flac filer, men den kan ikke genkende albummet.

Jeg vil gerne kunne rippe i bedste kvalitet til harddisken. Og så bruge harddisken til at føde både MediaPlaayer og SqueezeCenter. Med numre i den rigtige rækkefølge og med covers.

Er det virkelig så svært, eller gør jeg noget helt forkert.

mvhper   

Til top Vis krogager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krogager

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 April 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

jeg kan anbefale det gratis program mediamonkey som afspiller istedet for mediaplayer.

Så vist jeg husker er det nødvendigt at bruge 'all media guide' for at få covers med når man ripper i dbpoweramp, men det er dog ikke alle albums den finder et cover til.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

KoxxBoxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 April 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

krogager skrev:

Nu har jeg prøvet at rippe til flac med EAC - det giver nogle flotte rip, og jeg får nu også numrene ind i SqueezeCenter i den rækkefølge, de ligger på CD'en. Men den får desværre stadig ikke coveret med.
Det samme gør sig gældende, når jeg ripper til flac med dppoweramp cd ripper.

Squeezecenter henter ikke automatisk cover-billeder fra nettet, som nogle medieafspillere gør (f. eks WMP). Den er afhængig af, at coveret enten er kodet ind i flac-filen (vha. meta-tags) eller ligger som en billedfil i jpg-format i samme mappe som musikfilerne. SC vil automatisk importere filer der hedder "cover.jpg", "folder.jpg", "album.jpg" eller "thumb.jpg", men kan også indstilles til at acceptere andre navne (se Squeezecenter - Settings - Advanced - Formatting).

EAC kan ikke automatisk indsætte covers som tags, så hvis du vælger at bruge det til at rippe med skal du altså selv lægge billed-filer i det rigtige format i de respektive musik-mapper bagefter. Det er min foretrukne måde, da jeg ikke synes at billedinformationer hører hjemme indkodet i musikfilerne.

Et godt sted at finde covers er http://bigbooksearch.com/music (søger hos Amazon) eller http://www.discogs.com/

EAC kan være meget uoverskuelig at sætte op, men heldigvis findes der gode guides til formålet. Den absolut bedste jeg har set er http://blowfish.be/eac/
Den er lang og detaljeret, men hvis du følger den trin for trin kan du være ret sikker på at EAC bagefter er sat op til at lave perfekte rips med korrekte tags, som Squeezecenter kan forstå.
Til top Vis KoxxBoxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KoxxBoxx

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 04 April 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Klart det nemmeste sted at finde covers er da google billeder.. fantastisk nemt...
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

finnbrodersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 April 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

hej

dine problemer er næsten 100% sikkert tag relateret, prøv at bruge
mp3tag til at kontrollere dine tags.

jeg benytter dBpowerAmp til at rippe, den finder 90-95% af alle tags OG covers
automatisk.

til fin pudsning af tags benytter jeg mp3tag, det er næsten kun fler-CD sæt
hvor jeg manuelt skal ind og rette 'Album' tagget.

Til top Vis finnbrodersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnbrodersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes