Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Reciever till B&wW 805s (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Moonwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 April 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er ved at sammensætte et nyt anlæg til min stue, og overvejer B&W 805s og en B&W HTM4S center samt baghøjtalere enten 2 stk B&W scms elle 4 stk B&W M1 (hvis 7.1 har jeg ikke plads til SCMS'erne i siden - djævelsk!) (( hvilken løsning er iøvrigt bedst??))

Efter en prøvelytning i butikken fik jeg dog at vide at B&W'erne krævede meget strøm - og at jeg nok skulle satse på en NAD T85 eller en Denon AVR 4308. Jeg er mest til Denon'en, men synes den er dyr. Er der nogen gode alternativer?

MVH

Asger

Til top Vis The Moonwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Moonwalker

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

af de to nævnte ville jeg til enhver tid vælge denon (har haft både nad og denon). Evt. en mindre model og så en effektforstærker til fronterne

The Moonwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

hvad med højtalersetup'et

skal jeg vælge: 5.1 med B&W 805s og en B&W HTM4S center samt baghøjtalere 2 stk B&W scms

eller: 7.1 med B&W 805s og en B&W HTM4S center samt baghøjtalere 4 stm M1.

MHT forstærkeren har jeg hørt, at både Onkyo og Pioneer laver gode ting også, hvordan er de i forh til Denon'en - har prøvet at læse test, men drukner i fagbetegnelser og indforståetheder.

På forhånd tak.

MVH

Asger

Til top Vis The Moonwalker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Moonwalker

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 17 April 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Mht. højttalersetup, så kan du jo evt. starte ud med 5.1 og bruge lidt flere penge på forstærkerdelen til at starte med. Det er
lettere at tilføje to baghøjttalere til systemet efterfølgende end at have startet ud med at købe en for dårlig forstærker fra
start. Men nu kender jeg jo ikke dit budget osv :)

Jeg er dog enig med Brasch - du burde købe dig en effektforstærker og spare lidt på receiveren. Selvom du køber en af de
store og dyre receivere, så er der stadig sparet på strømforsyningen og den vil miste pusten når der sker ting og sager i
filmen.

Men det lyder ellers som et kanon system du er ved at samle dig! Har du gjort dig tanker mht. subwoofer?
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

The Moonwalker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Kan man godt koble en externe effektforstærker på en almindelig reciever?

Hvilke modellere vill I anbefale?

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 17 April 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

asgerjakobsen skrev:

Kan man godt koble en externe effektforstærker på en almindelig reciever?

Hvilke modellere vill I anbefale?

Ja. Men KUN hvis den har Pre-Out ! Tjek dette først.

Personligt kan jeg ret godt lide IcePower. Meget effekt for få penge og så fylder de ingenting.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
af de to nævnte ville jeg til enhver tid vælge denon (har haft både nad og denon). Evt. en mindre model og så en effektforstærker til fronterne

Der har jeg det så præcist omvendt, syntes Denons AVR recievere lyder helt håbløst spændt på et sæt B&W'ere. Jeg ville hellere have en NAD T765 end en Denon4308 hvis lydkvaliteten er topprioritet (jeg kunne dog ikke finde på at købe en NAD før HD modellerne kommer lige om snart).

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 17 April 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
brasch skrev:
af de to nævnte ville jeg til enhver tid vælge denon (har haft både nad og denon). Evt. en
mindre model og så en effektforstærker til fronterne

Der har jeg det så præcist omvendt, syntes Denons AVR recievere lyder helt håbløst spændt på et sæt B&W'ere. Jeg ville
hellere have en NAD T765 end en Denon4308 hvis lydkvaliteten er topprioritet (jeg kunne dog ikke finde på at købe en NAD
før HD modellerne kommer lige om snart).

Der er jeg nu enig med Brasch... Synes ikke NAD's effekt er noget at skrive hjem om. (Hverken receivere eller
effektforstærkere).

Mht. HD, så har de nyere modeller da HDMI-indgang? Så er der fin support for HD-lyd.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 April 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

De kan ikke decode de nye formater så man kan ikke rigtig udnytte basmanegement etc i 775/785 og kræver en afspiller der kan decode og outputte i pcm. Derudover skulle der være lidt andre forbedringer, og kurerede børnesygdomme

Mhs til nad vs denon ka det da være det var en mandagsdemomodel jeg hørte på men den 765 jeg fik demoet pillede godt nok 3808'eren fra hinanden når der blev smidt et stykke musik på. (var på et sæt 683 som front). Men hver sin smag

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 18 April 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt B&W 805s. Oprindeligt benyttede jeg en Primare A20 til at trække dem, men den tabte hurtigt luften når der blev skruet lidt op. Efter at jeg skiftede til en Nakamichi 5EII har jeg ikke længere den slags problemer, så jeg kan kun give butikken ret i at de kræver meget strøm.

Jeg har ikke noget godt bud på hvad du skal gøre i et surround sound senarie, men en separat effektforstærker som nævnt ovenfor kunne være et bud.

Jeg stillede for 2½ år side det samme spørgsmål og fik en række kvalificerede svar:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44296

Venlig hilsen,

Tommy

Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes