| Forfatter |
|
The Moonwalker Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er ved at sammensætte et nyt anlæg til min stue, og overvejer B&W 805s og en B&W HTM4S center samt baghøjtalere enten 2 stk B&W scms elle 4 stk B&W M1 (hvis 7.1 har jeg ikke plads til SCMS'erne i siden - djævelsk!) (( hvilken løsning er iøvrigt bedst??))
Efter en prøvelytning i butikken fik jeg dog at vide at B&W'erne krævede meget strøm - og at jeg nok skulle satse på en NAD T85 eller en Denon AVR 4308. Jeg er mest til Denon'en, men synes den er dyr. Er der nogen gode alternativer?
MVH
Asger
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 April 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
af de to nævnte ville jeg til enhver tid vælge denon (har haft både nad og denon). Evt. en mindre model og så en effektforstærker til fronterne
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med højtalersetup'et
skal jeg vælge: 5.1 med B&W 805s og en B&W HTM4S center samt baghøjtalere 2 stk B&W scms
eller: 7.1 med B&W 805s og en B&W HTM4S center samt baghøjtalere 4 stm M1.
MHT forstærkeren har jeg hørt, at både Onkyo og Pioneer laver gode ting også, hvordan er de i forh til Denon'en - har prøvet at læse test, men drukner i fagbetegnelser og indforståetheder.
På forhånd tak.
MVH
Asger
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. højttalersetup, så kan du jo evt. starte ud med 5.1 og bruge lidt flere penge på forstærkerdelen til at starte med. Det er
lettere at tilføje to baghøjttalere til systemet efterfølgende end at have startet ud med at købe en for dårlig forstærker fra
start. Men nu kender jeg jo ikke dit budget osv :)
Jeg er dog enig med Brasch - du burde købe dig en effektforstærker og spare lidt på receiveren. Selvom du køber en af de
store og dyre receivere, så er der stadig sparet på strømforsyningen og den vil miste pusten når der sker ting og sager i
filmen.
Men det lyder ellers som et kanon system du er ved at samle dig! Har du gjort dig tanker mht. subwoofer?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man godt koble en externe effektforstærker på en almindelig reciever?
Hvilke modellere vill I anbefale?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
asgerjakobsen skrev:
|
Kan man godt koble en externe effektforstærker på en almindelig reciever?
Hvilke modellere vill I anbefale?
|
|
|
Ja. Men KUN hvis den har Pre-Out ! Tjek dette først.
Personligt kan jeg ret godt lide IcePower. Meget effekt for få penge og så fylder de ingenting. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| af de to nævnte ville jeg til enhver tid vælge denon (har haft både nad og denon). Evt. en mindre model og så en effektforstærker til fronterne |
|
|
Der har jeg det så præcist omvendt, syntes Denons AVR recievere lyder helt håbløst spændt på et sæt B&W'ere. Jeg ville hellere have en NAD T765 end en Denon4308 hvis lydkvaliteten er topprioritet (jeg kunne dog ikke finde på at købe en NAD før HD modellerne kommer lige om snart). __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
brasch skrev:
af de to nævnte ville jeg til enhver tid vælge denon (har haft både nad og denon). Evt. en
mindre model og så en effektforstærker til fronterne |
|
|
Der har jeg det så præcist omvendt, syntes Denons AVR recievere lyder helt håbløst spændt på et sæt B&W'ere. Jeg ville
hellere have en NAD T765 end en Denon4308 hvis lydkvaliteten er topprioritet (jeg kunne dog ikke finde på at købe en NAD
før HD modellerne kommer lige om snart). |
|
|
Der er jeg nu enig med Brasch... Synes ikke NAD's effekt er noget at skrive hjem om. (Hverken receivere eller
effektforstærkere).
Mht. HD, så har de nyere modeller da HDMI-indgang? Så er der fin support for HD-lyd.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 17 April 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan ikke decode de nye formater så man kan ikke rigtig udnytte basmanegement etc i 775/785 og kræver en afspiller der kan decode og outputte i pcm. Derudover skulle der være lidt andre forbedringer, og kurerede børnesygdomme
Mhs til nad vs denon ka det da være det var en mandagsdemomodel jeg hørte på men den 765 jeg fik demoet pillede godt nok 3808'eren fra hinanden når der blev smidt et stykke musik på. (var på et sæt 683 som front). Men hver sin smag __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Tommy S. Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 18 April 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt B&W 805s. Oprindeligt benyttede jeg en Primare A20 til at trække dem, men den tabte hurtigt luften når der blev skruet lidt op. Efter at jeg skiftede til en Nakamichi 5EII har jeg ikke længere den slags problemer, så jeg kan kun give butikken ret i at de kræver meget strøm.
Jeg har ikke noget godt bud på hvad du skal gøre i et surround sound senarie, men en separat effektforstærker som nævnt ovenfor kunne være et bud.
Jeg stillede for 2½ år side det samme spørgsmål og fik en række kvalificerede svar:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44296
Venlig hilsen,
Tommy
|
| Til top |
|
| |