| Sendt: 05 April 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har renset alle mine Lper med en Matrix fra Clearaudio. Den dur men det må gerne gøres et par gange. Deres egen sæbe er meget fin men også ret dyr og da jeg har lidt mange, gik jeg over til Le art du son et koncéntreret middel som er til at betale. Det blev blandet op med hospitalsvand 20kr ltr på apoteket, efter et forsøg med filtreret vand fra kondenstørretumbleren. Jeg kunne ikke filtrerer det godt nok og ville være sikker på ikke at forurene perlerne.
En våd vaskning med efterfølgende tørsugning er rigtig godt, sæben der benyttes binder kun i den ene ende på skidtet og kan derfor fjernes fra pladen. Alle mine plader var "rene" fra starten idet de altid er blever tørret af efter afspildning for ikke at tage støvet med ind i innerslevet. Det er primært slipmidlet der fjernes og det kan absolut høres.
Evt kunne man være et par stykker om at dele en maskine da den er lidt dyt i indkøb. Har man et highend anlæg er det abselut et must ligesom en Demag fra Furutech forøvrigt er det.
Har man først hørt resultatet er der ingen vej tilbage. God rensning og fornøjet lytning.
mvhThastum
|