| Sendt: 05 April 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg er nu her på dette forum, og jeg har brug for lidt hjælp (OK, lidt er måske en underdrivelse).
Jeg er netop blevet mig selv efter 25 år af den slags, hvor HiFi var noget der skulle fylde så lidt som muligt og have fjernbetjening og være nemt at bruge.
Men nu har jeg fået pladsen og bestemmer selv, og det gamle gear er fundet frem fra kasserne på mors loft, og jeg brænder efte at slutte det til, men det skal nok lige have et grundigt helbredscheck af en kyndig doktormand. Måske skal der støves lidt af, loddes efter o lign.
Jeg bor i København, så det skal helst være i nærheden.
Hvem henvender man sig til, hvem kan sådan noget og hvem er gode at konsultere?
Mit gamle grej er en blandet landhandel:
Primært: McIntosh C26, McIntosh MC2125, AR turntable/SME/Ortofon MC30, JBL 4312 Mk II + L100 Sekundært: Marantz 3250, Marantz 170DC, JBL L100
Har yderligere nogle sæt L100 og Marantz forstærkere og en receiver og noget lidt nyere Sony grej i konsumklassen og en Sony CD-afspiller i ES klassen, men jeg skal have fundet en god CD afspiller (så forslag er velkomne).
Har også en 2 cm revne i basmembranen på den ene 4312 - hvem repaperer den slags? Eller skal jeg satse på en ombytning?
Well .. det var så mit første indlæg - jeg tror på, at der findes en shop eller et værksted - eller en privat enthusiast - der kan hjælpe mig med at få den gode lyd tilbage i stuerne. Spørgsmålet er bare hvor.
:)
P
|